Aangezien het nu een stuk koeler is dan een paar dagen geleden heb ik even een vraagje.
Mijn dochter sliep normaal onder een dekentje dat ik 100 x moest goed leggen omdat het werd weg getrapt.
Nu slaapt ze de laatste paar weken zonder dekentje/lakentje dus alleen in een zomerslaapzak.
Vannacht had ze daaronder een pyamatje, maar ik werd vannacht eigenlijk wakker van de kou, nu heb ik dan wel alleen een plaid op me.
Maar nu twijfel ik eigenlijk of mijn dochter het koud zou hebben ofniet.
Het is op haar slaapkamer rond de 20 a 23 graden momenteel.
Is het niet een idee om haar in een winterslaapzak te leggen met daaronder een pyama ??
Ze heeft tenslotte geen dekentje :think:
Weet nu dus even niet wat ik moet doen :think:
jah… waarom niet. Als ze toch niet onder een dekentje blijft liggen is dat een goede oplossing. Hier ligt onze uk in de zomerslaapzak met een pyjama met lange mouw. Als het warmer wordt, gaat eerst het rompjertje er onderuit, en als het nog heter is de pyjama ook.
Onze woelrat wil ookniet onder het dekentje blijven liggen
Ja toen het zo warm was, lag ze gewoon in een pampertje in die zomerslaapzak.
Maar toen was het ook 28 graden op haar slaapkamer.
Maar ben bang dat een winterslaapzak met pyama te warm is, en zomerslaapzak met pyama te koud :doh:
Zomer slaapzak met Pyama, met een kamer van 23 graden?
Denk niet dat het te koud is hoor :mrgreen:
Maar doe wat je gevoel ingeeft, wat ik wel altijd doe, is Riley gewoon laten liggen, en als hij slaapt dekentje over hem heen.
Hier is het 22 graden en Dylan slaapt in een zomerslaapzak en romper en shirtje met korte mouwen. Geen lakentjes en geen dekentjes.
Dekentje is echt geen optie hier ook niet erop leggen als we gaan slapen.
Ik heb dus een Camera waar ik op kan kijken wat ze doet.
En als je ziet hoe ze slapend door haar bed heen rolt :shock:
Dus een dekentje is hier goed voor 1 minuut.
Vraag me af hoe ik dat ga doen als het 12 a 16 graden is op haar slaapkamer.
@romata wrote:
Dekentje is echt geen optie hier ook niet erop leggen als we gaan slapen.
Ik heb dus een Camera waar ik op kan kijken wat ze doet.
En als je ziet hoe ze slapend door haar bed heen rolt :shock:
Dus een dekentje is hier goed voor 1 minuut.
Vraag me af hoe ik dat ga doen als het 12 a 16 graden is op haar slaapkamer.
Dan doe je dus de pyama met de winterslaapzak
Nu gewoon een pyama met zomerslaapzak, dat is echt warm genoeg hoor.
Als ze het koud krijgt wordt ze wel wakker.
Maar ik deel je gevoel hoor, ik slaap nu zelfs gewoon onder een dekbed en m’n zoontjes liggen met pyama met lange mouwen in een zomerslaapzak. Maar ze slapen goed en ik ben een koukleum, hun niet!
ik zat ook te twijfelen
heb nu kyano in een winterslaapzak en hij heeft een romper met korte mouw aan en een shirtje met lange mouw
geen broek aan
het is 21 graden op zijn kamertje
verder ook geen dekentje
Ik persoonlijk vind dat wel erg warm hoor :think:
Fieke is wel wat ouder en t is nu bij ons boven 19 graden boven en die heeft n hemd met onderbroek
aan met n zomerpyamatje met korte mouw en korte broek en die ligt nu onder n dekentje in dekbedovertrek.
2 lagen kleding én een winterslaapzak bij 21 graden op de kamer?
Jeetje wat eng, ben je niet bang voor warmtestuwing?
Zitten er aan die slaapzak ook nog mouwen of heb je die er af?
Ik vind dat warme gedoe ook erg eng hoor… Joas zn kamer is prima op temperatuur, hij slaapt in een romper en zomerslaapzak (of romper en pyjama, zoals nu, omdat de zomerslaapzak in de was zit), ik snap niet waarom die kleintjes zo dik ingepakt moeten worden… Als ze het koud krijgen hoor je ze wel…
Als ik bijv een pyama aan heb in bed + daarover een plaid/deken komt dat op hetzelfde neer dan een pyama en een winterslaapzak.
Ze ligt nu trouwens gewoon in bed met een pyama en zomerslaapzak maar als het toch rond de 20 graden gaat denk ik toch die winterslaapzak aan.
Kan begrijpen dat het normaal is een pyama en dan onder een dekentje, maar mijn dochter heeft dus geen dekentje.
En ik denk niet echt dat als ze het koud hebben dat ze dan gaan huilen ofzo, heb ergens gehoord/gelezen dat als kindjes het koud hebben als ze slapen, in de ochtend totaal niet fit zijn omdat ze niet vast kunnen slapen.
hier geen slaapzak…
maar een lakentje en een dun dekentje en een rompertje zonder mouwtjes…
het liefst zonder romper zelfs…(maar ja het gerol is niet goed voor de plakkertjes van de luier he :mrgreen: )
moet er niet aan denken om zoveel aan te doen veels te warm…
Hier gewoon een romper zonder mouw, pyama bovenstukje en
een slaapzak. Ook met dat warme weer een slaapzak maar dan alleen
met een romper.
Mijn ervaring is dat ze echt wel wakker worden (huilen) als
ze het koud krijgen.
Doen wat je denkt dat goed is en niet teveel zorgen maken.
Als ze lekker slaapt dan slaapt ze.
Sven slaapt ook nooit onder z’n laken/deken. Wat ie wel
doet en hoe vaak hij draait or whatever dat zal allemaal wel
Hij slaapt en dat vind ik :thumbup:
Hier een romper zonder mouwen en een zomerslaapzak met mouwen. Wel een deken maar die is ie ook binnen 5 minuten kwijt :roll: Het is nu 23 graden op zijn kamertje en hij voelt heerlijk lekker warm.
ik ben een koukleum eerste klas, slaap nu ook weer lekker diep onder mijn dekbedje moppie is ook een klein koukleumpje, dus met het warme weer sliep ze in een t-shirtje met zomerslaapzakje en nu met een pyamatruitje en sokjes in haar winterslaapzakje, in de ochtend voelt ze lekker warm aan, precies goed. ik pas het altijd een beetje aan mijzelf aan. bij haar op de kamer is het nu ook rond de 22 graden. raampje heb ik dan wel op een klein tochtkiertje.
@proudmama wrote:
ik ben een koukleum eerste klas, slaap nu ook weer lekker diep onder mijn dekbedje moppie is ook een klein koukleumpje, dus met het warme weer sliep ze in een t-shirtje met zomerslaapzakje en nu met een pyamatruitje en sokjes in haar winterslaapzakje, in de ochtend voelt ze lekker warm aan, precies goed. ik pas het altijd een beetje aan mijzelf aan. bij haar op de kamer is het nu ook rond de 22 graden. raampje heb ik dan wel op een klein tochtkiertje.
Ik ben ook een koukleum, vannacht werd ik wakker en mijn dikke dekbed lekker weer erop gelegd
Als het morgen kouder is leg ik haar ook gewoon lekker in haar winterslaapzakje :thumbup:
Maar vind het wel lastig om het aan mij aan te passen want ik lig dus niet met een romper en een pyama in bed :roll:
@romata wrote:
@proudmama wrote:ik ben een koukleum eerste klas, slaap nu ook weer lekker diep onder mijn dekbedje moppie is ook een klein koukleumpje, dus met het warme weer sliep ze in een t-shirtje met zomerslaapzakje en nu met een pyamatruitje en sokjes in haar winterslaapzakje, in de ochtend voelt ze lekker warm aan, precies goed. ik pas het altijd een beetje aan mijzelf aan. bij haar op de kamer is het nu ook rond de 22 graden. raampje heb ik dan wel op een klein tochtkiertje.
Ik ben ook een koukleum, vannacht werd ik wakker en mijn dikke dekbed lekker weer erop gelegd
Als het morgen kouder is leg ik haar ook gewoon lekker in haar winterslaapzakje :thumbup:
Maar vind het wel lastig om het aan mij aan te passen want ik lig dus niet met een romper en een pyama in bed :roll:
een echte koukleum slaapt met zijn sokken aan he :mrgreen: