Ik heb een zoontje van 1,5 en een dochtertje van bijna 8 weken. Mijn zoontje heb ik heb ik consequent om 19.00 een voeding gegeven en hem dan in bed gelegd voor de nacht. Met als gevolg dat ik vanaf ongeveer 4 uur al gek werd omdat hij dan niet meer mocht slapen (anders sliep hij om 19.00 niet meer) en ook puzzelen zodat de voeding om 19.00 uitkwam. Kortom ik was niet relaxed!!
Nu probeer ik losser te zijn. Wel probeer ik tussen 18 en 20 uur een laatste voeding te geven en haar dan in bed te leggen en hopen dat ze dan gaat slapen. (Daarna nog om 22 nog een avondvoeding).Ik zit met de volgende vragen:
wanneer begint de nacht van jullie baby of wisselt dit?
vanaf hoeveel weken/maanden hebben jullie een vast avondritueel (vaste avondbedtijd) en hoe gaat dit?
Hoe komen jullie de dag door met zo een hummeltje (klinkt drastisch) maar wat ik bedoel is dat ik soms echt niet weet of zie of ze nou moe is, honger heeft of een knuffel wil.
Sinds Joey op de 4 flessen zit hebben we hem ook eerder naar bed gedaan.
Nu krijg tie rond half 8 zijn laatste fles en lig tie rond half 9 op bed.
Vanavond toevallig heb ik hem om 19.00 uur al de laatste fles gegeven omdat meneer erg moe was was al vanaf 15.00 uur wakker en werd huilerg wrijven in de oogjes dus daaraan kan ik het zien.
maar goed Joey is nu ook al 8 mnd. dus dat is ook wel een verschil.
In het begin wist ik ook niet waarom die huilde hoor maar als tie huilde gaf ik de fop en hielp dat niet en het huilen werd te erg(harder of lang) dan pakte ik hem gewoon lekker vast.
Verder hier wel altijd vaste tijden eten gegeven maar elke keer als er een fles af moest zat ik ook weer helemaal te puzzelen hoor maar als ik de puzzel compleet had was het ideaal gewoon.
weet niet of je wat aan mijn antwoorden heb maar goed dit is mijn ervaring haha.
anders mee mailen bij de maandbaby’s kan je zien wat hun doen.
Alleen het nooit in de oogjes wrijven vind ik dan wel weer bijzonder.
Ik heb ook elke dag het zelfde ritme maar als Joey zijn laatste fles op heeft en trouwens ook de middag fles dan laat ik dat altijd nog een half uurtje zakken en in die tijd wrijft mijn zoontje toch wel regelmatig in zijn oogjes hij weet gewoon precies wanneer het bed tijd, fles tijd is.
Het is niet zo dat ik hem pas naar bed doe als tie in zijn oogjes wrijf maar bedoelde daarmee te zeggen dat je dan echt kan zien dat ze moe zijn.
Verder is elk kind anders de een kan heel goed tegen vele prikkels en de ander niet.
was laats met mijn schoonzus op vakantie en haar zoontje is 5 weken ouder als de onze.
Nou kan je zeggen je zag wereld van verschil hoe makkelijk mijn zoontje was hoe moeilijk haar zoontje was met eten, slapen alles.
Mijn zoontje altijd vrolijk omdat tie gewoon weet waar die aan toe is.
haar zoontje kreeg eten als tie huilde (dus heel vaak) elke dag was het etens tijd weer anders bij hun, slapen was een drama pffffff.
en laat mij dan maar streng zijn maar ik ging dus ook op tijd weer naar ons huisje bij centerparcs en s’avonds op tijd weer uit het zwembad omdat ik Joey op tijd zijn eten wou geven en op tijd naar bed wou hebben.
Dus tja je moet er wat voor over hebben maar heb echt het verschil gezien.
En idd. een kwartier, halfuurtje dat is nog te overzien soms.
hier eigenlijk gelijk rond 8en naar bed gedaan, met grote broer gelijk…
de avondfles en nachtflessen deed ik op haar kamertje in het donker ( in de gang dan wel een lampje aan)
rond de 8 wk zit je nog rond de 3,5 / 4 u (dus 5 a 6 flessen per 24u) dat ze voeding nodig hebben…
de meeste slapen dan ook nog niet door…
( doorslapen voor een baby is 5 uur achter elkaar slapen, dus niet zoals wij tot de volgende morgen)
wij gingen altijd na de fles van 23u gewoon slapen en als ze kwam voor de fles dan gaven we die… werd vanzelf steeds groter de periode 's nachts…
ook hangen wij niet krampachtig aan de tijdstip van een fles…
dus als ze om 19.00 de fles zou moeten dan vind ik het niet erg als ze tussen 18.30 en 19.30 de fles krijgt… de ene keer heb je eerder honger dan de andere keer… als het maar binnen het uur zit… dat geeft je ook al meer rust…
echt vaste slaaptijden inbrengen geeft je meisje ook meer rust en de gelegenheid om zichzelf in en ritme te ‘zetten’…
ik sluit me voledig bij colle aan…ik zou gewoon voeden op verzoek en dan merk je zelf snel genoeg aan je kindje wanneer ze toe is aan de nacht. :thumbup: elk kindje is weer zo anders
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: