pfff meneer weigert sinds paar dagen 's middags te slapen en 's avonds hoort dit bij zijn 5 maanden fase :think: Ik kan hem echt niet laten huilen want hij raakt gewoon helemaal overstuur. Iemand tips
draagzak rondje lopen met wagen ?? om hem in slaap te krijgen
Hier ook sinds het zo warm is, vertikt mijn dochter het ook om in de middag te slapen :?
Ben benieuwd hoe het dus de komende week gaat.
Slapende baby, wat is dat??? :mrgreen: Mijn dochter slaapt overdag bar weing al va dat ze geboren is. Nu mag ik blij zijn als ze 3x een half uur a 3 kwartier slaapt… 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed, maar erg vroeg wakker 05.30, speentje gaat erdan in en dan ddut ze tot 06.30-07.00.
Hier dus beslist geen veelslaper en nu ze de fase heeft dat mama nietuit beeld mag verdwijnen is dat wel eens erg vermmoeiend.
Hee, herkenbaar. Wij hebben het al op het kinderdagverblijf geschoven, omdat het vaak is als hij daar is geweest. Vanaf dat hij 5 weken was sliep hij gewoon keurig, elke ochtend, elke middag, en 's nachts. Nu is het 's ochtends nog prima, 's middags amper (speelt dan alleen maar in bed), en 's avonds huilt hij zich helemaal overstuur.
We hebben ervoor gekozen om hem niet te lang te laten huilen (volgens de arts mag het een half uur, nou, dat vind ik toch echt iets te lang, hij is dan echt helemaal overstuur). En we houden hem gewoon bij ons, of in ons zicht. Dan is het goed en is hij weer de makkelijke baby die hij altijd was. Na een uurtje of 9 leggen we hem weer in bed en is hij zo moe dat hij meteen slaapt. We doen maar niet te moeilijk meer, dan slaapt hij maar niet, verder is hij overdag vrolijk zat, dus hij mist het denk ik ook niet.
Noëlle slaapt 'smorgens niet zo lang meer, dan is ze na de 12.00 fles moe en valt ze vanzelf wel in slaap. Als ze echt niet wil slapen hier leg ik dr in de kinderwagen en dan ga ik een stukje wandelen… Ook niet altijd ideaal maar hier werkt het wel!
Hier ook rond 4,5 tot 5 maanden een vreselijke periode qua slapen overdag. Voornamelijk in de namiddag. Meneer hartstikke moe, maar slapen, ho maar. Heel frustrerend vond ik dat. Hij wilde toen nergens slapen. In de wagen niet, in de wieg niet, in het ledikantje niet. 's Avonds viel hij dan al rond 19.00 uur of eerder als een blok in slaap.
Het ging hier ineens weer over. Hopelijk is dat bij jullie ook snel het geval. Succes in ieder geval!