Ik zat zo alles een beetje na te lezen over bij voeding enzo maar onze zoontje is nu bijna 6 maand en heeft 5 voedingen per dag… hij is nu elke x zo’n uur en 15min onder… Nu was ik wel benieuwd hoe lang jullie de kleintjes laten slapen/onder houden… Wij zouden ook wel met bij voeding willen beginnen al zou ik zo niet weten wanneer ik die het beste kan inplannen aangezien hij zo kort onder is en 5 voedingen heeft… Of zou dat te veel kunnen zijn dat ie als nog naar 4 zou kunnen gaan??? Ben benieuwd naar jullie reacties zelf heb ik het gevoel dat ik het verkeerd aanpak…
groetjes knuffeltje
Ellereerst doe je t nooit echt verkeerd, want je kijkt naar je kindje
De kleine slaapt gewoon veel en daar is niets mis mee.
Je MOET ook niet met 6 maanden beginnen met bijvoeding he. HEt mag en t is bijvoeding en nog niet
gelijk vervanging.
FIeke sliep ook heel veel (nog trouwens) en van de ene op de andere dag werd dat wel minder en ben
toen gaan bijvoeden
Gewoon n keertje proberen en anders lekker laten aanmodderen. Als hij tevreden is dan is t toch goed :thumbup:
Hoi hoi,
Lars slaapt 's morgens ongeveer een uurtje (08.30 tot uiterlijk 10.00 uur) Dan geef ik het zijn fruithapje. Tegen 13.00 uur gaat hij weer naar bed tot ongeveer 15.00 uur. Het ligt er aan of hij aan het eind van de middag nog naar bed wil, de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij slaapt is het ook hooguit een uurtje: van 17.30 uur tot 18.30. De groente krijgt hij nu tegen 17.00 uur.
Hier ook zo’n manneke dat niet heel lang wakker is. Wel iets langer dan jouw zoon, namelijk maximaal 2 uur. Dan slaapt hij (meestal) minimaal 1 uur. Vanmorgen sliep hij maar 3 kwartier, dus nu (een uur daarna) ligt ie er weer in.
Vanmorgen heeft zoonlief om half 8 de fles leeggedronken en daarna ben ik gaan eten. Hij zat me toen toch te smakken en te mopperen dat ik de groente (ben ik mee begonnen ipv fruit) maar gegeven. Het is raar (voor mijn gevoel) om half 9 al aan de groente, maar hij vond het heerlijk.
Ik geef 1 keer per dag groente ('s morgens om te kijken of er enige vorm van allergie optreedt) en een keer per dag een papje van rijstebloem met een lepel. En dat is meestal rond de klok van half 6. Hij vindt dat volgens mij het allerlekkerste van de hele dag. De fles is dan ook ongeveer 1 uur daarvoor.
hmm ik zie dat iedereen het weer anders doet… Ik zou het consultatieburo er naar vragen maar ook daar ben ik niet zo fan voor. vandaar dat ik het hier eens vroeg… Ik geef nog steeds borstvoeding maar daar zal ik bijna mee moeten stoppen omdat ik weer aan het werk ga… mijn man neemt het over op de dagen dat ik werk. daarom zijn we nu bezig om te kijken wat er voor mogelijkheden zijn en wat het beste is voor onze manneke… Hij ligt wel veel wakker in bed maar vermaakt hem uitstekend. Maar dan zouden we inderdaad wel een fruithapje kunnen geven als ie daar zin in heeft… S; avonds heeft ie tijdens de laatste 2 voedingen niet zoveel zin in zijn voeding en is ie meer aan het ouwe hoeren… zou dit een teken kunnen zijn dat ie al vol zit of zou het ook met de tanden te maken hebben??? Want als ie vol zit zouden van de laatste 2 voedingen 1 kunnen maken met daarnaast nog iets van groente of fruit… toch??? Ik hoor het nog wel… meiden alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes knuffeltje
Je berichtje is een beetje verwarrend :oops: maar gelukkig heb ik dat andere ook gelezen :mrgreen: Dus ik snap het!!
Ik wilde ook wachten met bijvoeden tot 6 maanden. Maar hij “vroeg” er gewoon om. Ik had niet meer genoeg aan de maximale hoeveelheid (1 liter) voeding. Vandaar. Ik ben begonnen met een papje van rijstebloem nu ongeveer 2 weken geleden.
Misschien ook een idee voor jou?? Leert hij eten met een lepel en het vult ook goed. Er zijn bijna geen kindjes die rijstebloem niet verdragen. Dat kan dan ipv een van die twee bv’s van de avond.
Wel jammer dat je moet stoppen met de bv lijkt me! Of vind je het ook wel goed geweest zo?
ja sorry voor het verwarrende verhaaltje… was er ook niet echt bij geweest toen ik het schreef… Zou uitslag krijgen van een sollicitatie vandaar
Maar ja ik baal er echt van dat ik moet stoppen met borstvoeding. Hoop dat ik het op red om 3 van de 5 voeding borst te kunnen blijven geven… s’ochtends voor het werk gaan, thuis komst en 's’avonds de laatste… zal zwaar zijn maar probeer het. tussendoor fruit en groente hapje en fles waarschijnlijk… wie weet… daarom was ik zo aan het zoeken om een oplossing . In ieder geval wilde ik 6 maand borst geven en elke dag extra was mee genomen dus in dat op zich heb we onze streven gehaald.
Geen slecht idee om een papje te doen s’avonds… Maar hoe maak jij zoiets klaar?? Doe je dat met melk en rijstebloem of gekookt water???
En??? Aangenomen???
Je hebt wettelijk trouwens recht op een uur per dag om te kolven of om je kind live te gaan voeden
Ik maak het papje met 60 ml. kokend water, 2 schepjes hypoallergene voeding en rijstebloem totdat het niet al te dik is. Dan laat ik het tot lichaamstemperatuur afkoelen. Hij smult ervan :drool: Ik :sick: ervan :mrgreen:
Nee helaas… niet aangenomen… ach komt wel weer iets langs…
zal het proberen hem een papje te geven… ben benieuwd hoe hij zal reageren op iets nieuws…
maar ik maak op uit jullie verhalen dat jullie ze gewoon wakker maken voor een fruithapje??? Onze kleine man die leg ik op bed en wacht net zo lang dat ie weer wakker/geluid maakt dat ie genoeg heeft gehad en dan haal ik hem naar beneden… Hij kan soms lang om zich heen kijken op bed maar vermaakt hem prima… zouden jullie dan de kleine naar onderen nemen???