Slapen...

Een vraagje…

Mijn flinke zoon slaap goed en slaapt goed door. Hij is nog zo klein en slaapt al mooi het klokje rond met maar 1 voeding tussen. Ik besef dat ik zeker niet mag klagen hoor, maar toch is er nog een probleempje… :oops:

Hij drinkt zijn laatste bv om 21 - 22 u 's avonds. Als we hem daarna willen in zijn bedje stoppen begint hij te krijsen. :roll: Hij is dan gewoon nog klaar wakker. En dan begint het spelletje: in bed, uit bed, troosten, wiegen, soms een troostvoeding, tuutje geven, hem kalmeren… Dit tot hij om 00u of 1 u 's nachts in slaapt valt, pas dan wil hij slapen. Dan slaapt hij tot 8u30 's morgen, krijgt zijn bv en slaapt meteen weer door tot 12u 's middags… Ik weet het, het is een luxe dat hij zo lang en flink doorslaapt maar ik zou deze uren een klein beetje willen ‘verplaatsen’… Binnenkort ga ik weer werken en sta ik om 6u op. Als ik hem maar om 1u 's nachts in bed krijg zal dit dus vermoeiend worden. Ik zou willen dat hij wat vroeger wil gaan slapen en dan wat vroeger wakker is 's morgens… We proberen hem echt wakker te houden van in de namiddag zodat hij moe is maar het lukt tot nu toe niet om hem voor middernacht rustig in zijn bedje te krijgen…

Iemand tips om zijn ‘slaap - uren’ een beetje te verplaatsen…

Probeer een vast ritueel te maken voordat hij gaat slapen. Zo weet hij wat er komen gaat en wordt misschien minder overstuur bij de gedachte aan het naar bedje gaan ( ook al is hij nog zo klein ) Wat je ook kan proberen is om het bedje voor te verwarmen met kruiken zodat het niet zo koud voor hem is. En wil dit echt niet helpen…dan zou ik persoonlijk hem eventjes laten huilen. Hiermee roep ik misschien iets waar niet iedereen het mee eens is, maar ik heb zelf een dochtertje waarbij ik een uur bezig was om dr in slaap te krijgen waarna ze zelf maar een uurtje sliep en dit was ik zo beu dat ik een paar dagen heb volgehouden met naar bed brengen en ook echt in bed laten zodat ze zelf leerde om in slaap te vallen! Ik heb enorm afgezien en voelde me een slechte moeder, maar nu vindt ze het heerlijk om naar bedje te gaan.

Ik hoop dat het je gauw zal lukken! :hug:

Klinkt alsof jouw kleintje zijn dag- en nachtritme een beetje heeft omgedraaid.

Je zou kunnen proberen om 's ochtends rond een uur of acht de gordijnen vast open te doen in zijn kamertje en ook als hij overdag slaapt houdt je de gordijnen open zodat er licht in zijn kamertje is.

Het kan wel even duren maar op den duur zal hij als het goed is overdag wat minder slapen en het verplaatsen naar de avond/nacht…

Ook kun je hem in de ochtenduren proberen wat langer wakker te houden en op vaste tijden hem laten slapen gedurende de dag.

Als dit lukt kun je op een gegeven moment je avondslaaptijden proberen stapje voor stapje te vervroegen. Omdat je hem overdag op vaste tijden en niet te lang laat slapen zal hij hopelijk in de avond geleidelijker aan wat moeier gaan worden.

Succes!

Is het drinken om 21-22 uur 's avonds op eigen verzoek of maken jullie hem wakker? Misschien kunnen jullie het voeden wat later doen?