Slapen.

Hallo allemaal

Stein slaapt al een maand of 4 niet meer overdag. Hij had het niet nodig, gilde de tent bij elkaar en ging dan savonds heel laat slapen.

Nu hij zijn middagdutje niet meer doet slaapt hij keurig netjes om 19 uur :mrgreen: en word dan om een uur of 7 wakker (als ik moet werken iets eerder)

Nu met het mooie weer slaapt hij veel vroeger…Het lijkt wel of hij veel moeier is.

Hij redt het niet de dag door. Maar in de middag gaat hij echt niet slapen.

Nu ligt hij dus al vanaf 17 uur te slapen. Gister al om 17.40 uur. eigenlijk de hele week al.Het probleem daarbij is dat ie van vermoeidheid niet eet

Wat zouden jullie doen??? Voet bij stuk houden en de strijd aangaan voor een middagdutje of hem idd zo vroeg op bed neerleggen???

Ik zou hem gewoon lekker vroeg op bed leggen. Al hij dan ook goed doorslaapt tot de volgende ochtend, zou ik het geen probleem vinden.

Mischa wil 's middags ook echt niet meer naar bed, en als hij 's avonds om zou vallen van de slaap, zou ik dat ook doen.

Ik zou gewoon die enorme strijd niet aan gaan.

Hier het zelfde verhaal,zou hem gewoon lekker vroeger op bed leggen.Mees gaat ook al een paar dagen rond 18.30 en vraagt altijd om eerder

hij heeft vandaag geen avond gegeten…hij lag bij de eerste hap al te slapen… uit de kinderstoel getilt…uitgekleed en op bed gelegd. Meneer knort nog steeds.

echt al bijna een week dat ie voor 18 uur slaapt :think:

Ik zou er ook niet zo’n probleem van maken.

Met dit warme weer zijn ze toch eerder moe, als het straks koeler word zal hij vast wel weer terug gaan naar z’n normale ritme.

Ik heb het zelf ook dat ik met dit warme weer s’avonds eerder moe ben.

ik zou hem ook lekker vroeg op bed leggen.

als ie de hele nacht doorslaapt helemaal.

Ik sluit me er ook bij aan, lekker laten slapen.

Ik ben er in het algemeen wel een voorstander van om zoveel mogelijk het ritme van je kind te volgen - en we hebben al een paar periodes gehad zonder middagdutje (nu ook weer), maar daarna ook weer periodes met middagdutje. Ook een hele tijd dat ze pas om 22:00 op bed lag, en daarna vanuit het niets ineens om 19:00. Blijkbaar heeft Laura soms meer slaap nodig en soms even niet.

En als hij te vroeg in slaap valt voor het avondeten, misschien wat eerder eten dan? Of eventueel 's middags al warm eten (ik weet natuurlijk niet of dat haalbaar is voor je)?

Ik merk trouwens dat Laura nu met de warmte 's avonds ook minder goed eet, eigenlijk wil ze alleen nog maar soep (dus bij ons staat er elke avond soep op het menu deze week).

Als hij toch niet slaapt heeft het ook weinig zin denk ik om hem in zijn bed te leggen 's middags. En zolang het mogelijk is om hem zo vroeg er al in te doen zou ik er denk ik gebruik van maken. Als je je zorgen maakt of hij wel genoeg vitamines enzo binnenkrijgt als hij geen warm eten eet kan je altijd een extra keer fruit geven, of tussen de middag warm eten.

Hier zouden we de luxe van zo vroeg in bed leggen niet hebben omdat we haar 3 van de 7 dagen pas tegen 17 uur uit het kdv kunnen halen. Ik ben dan ook erg blij dat ze 's middags nog slaapt, want het niet eten is hier ook een groot probleem als ze te moe is.

Op zich is vroeg laten slapen natuurlijk geen probleem.

Isabel slaapt nu dus even 45 min/ 1 uurtje op de bank.

Als ik haar in bed leg slaapt ze niet, maar op de bank slaapt ze wel even lekker, ik zit er dan naast met de laptop en als ze slaapt kan ik even wat gaan doen.

Ze heeft het nu ook eventjes heel erg nodig denk ik.

Stein slaapt alweer vanaf 18.45 uur en hij heeft vanmiddag ook dik 2 uur geslapen :think: :mrgreen:

Misschien zit hij in een groeispurt en is hij straks een paar centimeter langer geworden?

Mijn kids lusten graag komkommer, wortels en tomaatjes en fruit, dus zorg ik dat ze overdag hier voldoende van binnenkrijgen. Overdag eten ze ook brood en vlees of kaas, dus de schijf van 5 komt wel binnen. Voor alle zekerheid krijgen ze ook nog een keer per dag een multivitamine van orthica.

Het groeien gaat vaak met spurts van soms wel 10 centimeter! :shock:

als hij gewoon doorslaapt is er niks aan de hand.

levi die slaapt ook niet meer s middags sinds kort en ligt ook om 17uur op bed maar wat bij hem het probleem is dat hij om half10 klaar wakker ligt en dan pas tegen 12uur s nachts weer in sleep valt. dat is wel minder! het is echt zo`n tussen fase in combi met het weer.

@Elka wrote:

Misschien zit hij in een groeispurt en is hij straks een paar centimeter langer geworden?

Mijn kids lusten graag komkommer, wortels en tomaatjes en fruit, dus zorg ik dat ze overdag hier voldoende van binnenkrijgen. Overdag eten ze ook brood en vlees of kaas, dus de schijf van 5 komt wel binnen. Voor alle zekerheid krijgen ze ook nog een keer per dag een multivitamine van orthica.

Het groeien gaat vaak met spurts van soms wel 10 centimeter! :shock:

nog meer groeien :shifty: :shifty: :shifty: mijn mannetje is al zo lang :shock: :shock: :o

ik zou m extra vroeg zijn eten geven, rond half 5. t zal misschien ook wel aan t benauwde weer liggen nu. ik ben zelf ook sneller moe deze dagen. Overdag misschien lekker beetje op de bank laten hangen. Misschien vind hij het wel gezellig om met een dekentje op de bank te liggen, dan kan hij toch een beetje uitrusten. :smiley: