Slapen

Help!!!



Mijn zoon van 2,5 jaar wil niet meer slapen tussen de middag!! Ik vond het altijd heerlijk om ff een uurtje(want meer was het niet meer) lekker mijn handen vrij te hebben.

Maar tegen 3 uur wordt hij sagerijnig en is hij heel moe!! :think:



Iemand tips of moet ik het gewoon accepteren???

Gewoon accepteren…

Sorry!

Gelukkig slaapt mijn zoon wel nog 2 Ã 3 uren (is ook 2,5 jaar) maar een even oud neefje slaapt nooit meer 's middags en een even oud nichtje begint nu ook middagjes over te slaan.

Kan me voorstellen dat dit heel erg vermoeiend is, ik prijs me hier nog dagelijks gelukkig dat die van mij wel nog zijn tukje doet, even rust in huis! :hand:

:-*

accepteren :wink:



En je hebt geluk want mijn dochter sliep na 1 jaar niet meer overdag :roll:





Tegen drie uur: tv-moment! Gewoon op de bank, iets lekkers drinken, eten, en soms vallen ze dan toch nog in slaap :wink:

Ik heb er tijden van met Jesse. Zo wil hij een periode niet meer slapen en dan een periode (gelukkig!!) wel weer.

hier ook geen middagslaapjes meer, maar wel lekker vroeg naar bed .

Bedtijd is nu 19.30 zonder middagslaapje,

22.00 met middagslaapje,

Dus ik vind het wel best zo zonder middagslaapje.

Inderdaad accepteren. Helaas is het niet anders. Voor je het weet zitten ze 's avonds tot 22.00 beneden tv te kijken en heb je helemaal geen rust/privacy meer, dus dan is dit nog niet zo erg toch :lol:

Huilt hij als hij in bed ligt? Of kan hij zich wel even vermaken met een knuffel, boekje oid?



Rhodé heeft er ook dagen tussen zitten dat ze gewoon niet gaat slapen, maar ik hou haar toch ongeveer 2 uurtjes in bed (als ze gaat huilen haar ik haar er wel uit, maar over het algemeen vermaakt ze zich heerlijk!)

Zo komen ze toch nog aan hun rust toe, en jij ook.



Vaak is het een paar dagen…misschien even volhouden en hem toch op bed doen. Of vlak voor het eten/slapen even lekker buiten ravotten. Uitputten dus :wink:

Jeetje das balen…ik hoop dat Yuri het nog even vol blijft houden hihi.

Hij slaapt nu nog gemiddeld 2.5 - 3 uur. Heerlijk!

En dan om 20 uur naar bed.

Ligt nu ook nog lekker te slapen en is er om kwart voor 1 in gegaan… 8)

Hier wordt al tijden niet meer 's middags geslapen. Soms gebeurt het nog wel, maar alles wat ze 's middags slaapt is ze 's avonds langer wakker, gewoon totaal niet moe. Wij hebben die sjacherijnige periode ook gehad, maar ik vond het het wel waard om ervoor te zorgen dat ze 's avonds op tijd kon slapen.

Hoi,



Sam wilde toen hij 2 1/2 was ook absoluut niet meer slapen, maar had het wel nodig. Ik ging altijd met hem wandelen en dan viel hij in de kinderwagen in slaap en sliep zo toch zo’n 1 1/2 uur (die kinderwagen zette ik dan in zijn slaapkamer). Na een half jaar wilde hij ineens zelf weer slapen en nu is hij 3 1/2 en slaapt hij elke middag, soms wel 2 uur. Tot mijn verbazing wil hij ook zelf echt slapen, dus wie weet verandert het ook bij jouw kindje nog weer. Ik veranderde trouwens niets aan de bedtijd 's avonds (19.30 uur).



groetjes Shams

Hier ook een dochter (juli 2005) die sinds een maand niet meer wil slapen. Gelukkig wel meestal goed te spreken, zelfs tot de oude bedtijd.



Kun je, als ie zo mopperig wordt, niet lekker met hem op de bank gaan liggen en misschien slaapt ie nog even een halfuurtje?



Ik weet nog wel van mijn oudste kinderen, hoewel die pas met 3,5 jaar geen middagdutje meer deden, dat ze wel een paar weken nodig hadden voordat ze de middag zonder een inzinking doorkwamen. Dus misschien is het maar tijdelijk dat ie zo chagerijnig is.

Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reactie…



Op de bank is geen optie want zodra hij voelt dat hij moe wordt gaat hij lopen…heb ik dus al geprobeerd.

Vandaag in de auto is hij in slaap gevallen…hij heeft een kwartier geslapen en was voor de rest van de dag goed te spreken…



Moet ik hem nu wel elke keer op bed leggen of gewoon niet meer doen? Maar hoe weet ik dan of hij het wel weer nodig heeft of gaat dat vanzelf??

Zoals jij Sabje…hoe wist je dat Jesse weer zou gaan slapen s’middags??



Nu is hij sávonds ook weer moeilijk in slaap te krijgen, dus zonder middag slaapje nu ook s;avonds moeilijk…pfff. Ik heb al een half jaar naast hem gelegen om hem in slaap te krijgen dat doe ik niet weer. Dan maar ff huilen. Hij gaat echt onderhandelen. Ik heb zo’n dorst, ik heb zo’n honger, ik wil naar pappie, ik wil nog een liedje zingen, ik wil in het grote bed (ons bed) enz… Vannavond weer het vaste ritueel…fles, tanden poetsen, verhaal, liedje en slapen. Kwartier laten huilen en toen was hij stil…Gelukkig. Dus ik hou mijn poot stijf en wijk niet af van het ritueel…

Onze dochter slaat tegenwoordig ook regelmatig haar slaapje over maar het lijkt ook een fase want sinds een week slaapt ze weer keurig van 13 tot 15… ik leg haar trouwens altijd wel op bed en laat haar minstens anderhalf uur liggen (ze huilt niet, kletst wat of leest een boekje).

Op de creche slaapt ze soms ook niet, maar daar laten ze de alle kinderen (ook die van 3 of ouder) vaak wel even rusten. Dus gewoon op bed, anders vertel je hem dat hij best wat mag lezen of met zn knuffels spelen?

Sterkte.