Slapen?! Poepluier?! krampjes?!.....help!

Onze dochter is nu 3 weken en slaapt het liefst op onze arm, als we haar in de box, wieg of wandelwagenbak (slapend) leggen wordt ze onrustig en gaat al snel huilen. Als je haar dan oppakt is ze al weer snel tevreden en kan dan zo wel in slaap vallen. 's Nachts ligt ze vaak op mijn buik te slapen of proberen we haar op een extra matrasje, op haar buik, naast ons te laten slapen. Soms hebben we geluk, maar meestal is ze dan zo ongelukkig en wil ze weer op ons liggen, ook op de buik!

Overdag doet ze dus veel kleine slaapjes. Verder heeft ze al een week geen poepluier gehad (plast wel heel veel luiers vol!) en ik heb soms het idee dat ze daar last van heeft. Kan je dat ‘opwekken’? Ik geef trouwens bv. Ook heeft ze de hele dag last van krampjes, hierdoor vindt ze het waarschijnlijk fijn om op haar buik te liggen.

Ik heb al geprobeerd om haar ‘strak’ in te pakken met een dekentje en ook de bakerzak is uitgeprobeerd, zodat ze zich geborgen voelt, maar daar werd ze nog onrustiger door en erg verdrietig!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze alleen gaat slapen en dan ook het liefst in haar eigen wieg? En kan je zo’n klein kindje al verwennen??? Verder zijn tips om ervoor te zorgen dat ze snel een poepluier krijgt ook welkom.

Groetjes

Och meid, wat vermoeiend :hug:

Ik weet er alles van, maar echte tips heb ik niet voor je.

Tygo sliep als baby ook alleen maar als één van ons hem vast hield.

De tip die ik toen van het cb kreeg was om hem te laten huilen tot hij slaapt. Maar dat heb ik zelf één keer gedaan en daarna nooit meer gekund.

Het is ons pas na 2 jaar gelukt om hem in zijn eigen bed te laten slapen. En zelfs nu nog komt hij vaak zijn bed uit om tussen ons in te slapen.

Fedde daarentegen slaapt heel goed in zijn eigen wiegje.

Het ene kindje kan het wel en de ander heeft gewoon je nabijheid nodig om goed te kunnen slapen.

De enige tip die ik je kan geven is, accepteer dat het zo is.

Dat maakt het minder frustrerend.

En schaf een draagzak aan, dan heb je overdag je handen vrij om iets te doen.

Veel sterkte ermee :hug:

En hopelijk krijg je zo nog andere tips :wink:

O nog even over het poepen.

Als je bv geeft dan kan het zo zijn dat je kindje een paar dagen niet poept. Dat is normaal hoor.

Je moet niet gaan proberen om het met een thermometer op te wekken. Want dat is niet goed.

Je kan een warm badje proberen, zodat ze lekker ontspant.

Of heb je een hittepit in huis? Die kan je op haar buikje leggen. (bovenop de kleertjes) En anders even een hydrofiel doek even in de magnetron opwarmen (niet heet) en die op haar buikje leggen. Dat ontspant ook.

Als je je zorgen maakt dan morgen even de ha of cb bellen.

Wat bij ons hielp was het bedje/wieg voorverwarmen met een kruik. Zodra Hieke van de warme arm/borst naar een koud bedje ging werd ze wakker en zette het op een gillen. Logisch, je vind het zelf ook niet lekker om in een koud bed gelegd te worden. :wink:

of een badcape omslaan als je haar op de arm in slaap wiegt… die is dan lekker warm, en dan met badcape en al in bedje leggen… zo sliep lucas ook gewoon heerlijk door

Hier idd een badcape of lekker het bedje voor verwarmen dat ze niet ineens in een koud bedje komen.

Nu moet ik wel zeggen dat veron nooit problemen met slapen in zijn eigen bedje heeft gehad

heb je al infacol in huis tegen de darmkrampjes? is bij de apotheek verkrijgbaar en het werkt hier erg goed! :thumbup: