slapen op de chreche

Ivan gaat maandag een hele dag naar de chreche , dinsdag en donderdag een middagje

hij slaapt maar een half uur tot 3 kwartier op de chreche. Maakt niet uit hoe laat hij wakker is 's ochtends



Vaak is hij 's ochtends rond half 9 wakker, maar voor de hele dag maken we hem wakker. Als hij een middagje heen gaat dan leggen ze hem met de 2e ronde op bed (rond half 3)

Met hoge uitzondering slaapt hij een keer 1 uur tot 1,5 uur.



Als hij maandag een hele dag is geweest en heel slecht geslapen heeft dan is hij niet te genieten meer met eten. Wil niks, huilen , boos.

Heb vanalles geprobeerd, hij heeft nu zijn bumba mee als slaapknuffel (slaapt hij thuis ook mee) maar ook dat helpt niet.



Op de chreche is per groep maar 1 slaapkamer dus apart leggen kan niet, buiten slapen was ook geen succes.



Iemand nog tips wat ik kan aangeven bij de groepsleiding. Ik weet niet of hij huilt of gewoon wakker is en hoe snel ze hem eruit halen , na min idee snel anders maakt hij de rest wakker

Ella is ook zo’n slechte slaper… zij probeerd ook echt andere kindjes wakker te maken om te buurten :oops: vaak proberen ze haar dan om half drie nog een keer in bed te leggen en dan slaapt ze ook een half uur. bij ons krijgen ze warm eten op het kdv en hoeft ze thuis dus nog alleen een boterham.



bij mij op de groep zit ook een kindje dat slecht slaapt. hem leggen we er nu juist als eerste in en dan valt hij snel in slaap waarna we de rest er om de beurd in kunnen leggen. misschien is het een idee om Ivan er ook als eerste in te leggen, gewoon gelijk na de middag want het kan ook zijn dat hij om half drie over zijn slaap heen is.

Lastig zeg!

Jurian maakt vaak alle kindjes wakker. Dus leggen ze hem een half uur voor de rest in bed. Soms werkt dat, soms ook niet. Maar dan slaapt hij gewoon niet. Hij slaat thuis ook steeds vaker zijn middagslaapje over. Als hij maar niet de hele middag gaat jammeren vind ik het niet zo’n probleem. En tijdens het eten is hij niet altjid even gezellig nee (al houdt hij het sinds kort wel beter vol tot half 7 ongeveer, als hij geen middagdutje heeft gedaan). Maar dat negeren we zoveel mogelijk. En als hij dus niet geslapen heeft 's middags ligt hij na het eten (kwart over 6 a half 7) in bed, en slaapt hij meteen, dat vind ik ook wel heel fijn, in plaats van dat hij nog anderhalf uur aan het feesten is. Dus misschien heeft hij niet altijd meer zijn dutje nodig?

Hier ook een kind wat er op de creche een potje van maakt. Ze gaat de clown uithangen en een tijdje terug kroop ze zelf bij een ander kind in het bedje :oops: (ze kan ze open maken :roll: ).

soms doen ze haar idd. wel eens eerder naar bed, soms juist wat later…

Het helpt bij haar te zeggen dat ze niet hoeft te slapen maar wel moet rusten. Dan gaat ze meestal wel even lief liggen, soms valt ze dan in slaap…

Maar vaak is ze dus niet te genieten na een dagje creche. We eten direct en daarna gaat ze meteen naar bed. De 2e dag (ze gaat 2 dagen achter elkaar) slaapt ze vaak wel.

toen ze jonger was lieten we haar overigens warm eten op de crache, dan hoefde ze bij thuiskomst alleen nog een boterham en naar bed :mrgreen:



succes!

Ben stiekum toch blij dat er meer kindjes er een potje van maken. De leidsters roepen heel hard op de chreche slapen ze vaak beter dan thuis :roll:



Eerder inleggen is mischien een optie , maar hij mag bij de halve dagen pas om half 1 aanwezig zijn en dan liggen er al kindjes in.

Voor de hele dag kan ik het aangeven.





Verbazend had hij vandaag een klein uurtje geslapen

@Karin1981 wrote:

Ben stiekum toch blij dat er meer kindjes er een potje van maken. De leidsters roepen heel hard op de chreche slapen ze vaak beter dan thuis :roll:



Eerder inleggen is mischien een optie , maar hij mag bij de halve dagen pas om half 1 aanwezig zijn en dan liggen er al kindjes in.

Voor de hele dag kan ik het aangeven.





Verbazend had hij vandaag een klein uurtje geslapen




ja las ze slapen laten de leidsters ze lekker liggen volgens mij…

Van mij moeten ze dus altijd weer om 15 uur uit bed gehaald worden anders slapen ze 's avonds thuis niet en dat vind ik dan weer niet fijn :lol:

@Karin1981 wrote:

De leidsters roepen heel hard op de chreche slapen ze vaak beter dan thuis :roll:




dit heb ik echt nog nooit gehoord

bij mij op de groep slaapt echt iedereen thuis veel beter als op het kdv

vaak slapen ze de dag erna juist thuis bij



misschien die ene dag dan sávonds brood eten even makkelijk doen zeg maar, want leuk is zo’n strijd niet aan tafel :hug:

@Karin1981 wrote:

Ben stiekum toch blij dat er meer kindjes er een potje van maken. De leidsters roepen heel hard op de chreche slapen ze vaak beter dan thuis :roll:




Vind ik een vreemde uitspraak. Ik hoor heel vaak dat kindjes thuis echt veel beter slapen dat op de creche. In je eigen bedje is het toch wat rustiger en vertrouwder.



Sean slaapt vaak heel kort op de kdv (2x een half uurtje). Thuis kan hij rustig per keer anderhalf a 2 uur doorslapen :shock: Op de kdv wil hij trouwens ook de hele tijd met andere kindjes spelen (dat is denk ik de reden waarom hij daar zo weinig slaapt).