Sinds een paar dagen heeft alex ontdekt dat hij ook lekker op zijn buik kan gaan liggen. Als ik nu hem op zijn rug in bed leg, begint hij gelijk te woelen en probeert op zijn buik te gaan liggen. Ik probeer dit tegen te gaan (weer op rug leggen) Tot nu toe deed ik zijn slaapzakje bij zijn matrasje in, zo kon hij niet draaien. Maar nu kan ik het niet meer tegenhouden. Ik leg hem op zijn rug neer en hij woelt net zo lang tot ie op zijn buik ligt. Als ik hem uit bed haal, ligt ie steeds op zijn buik.
Maar nu mijn vraag: Is een slaapzak nu wel handig? Dat lijkt hem alleen maar te belemmeren als hij weer terug van buik naar rug te draaien.
En als hij toch zelf direct op zijn buik gaat liggen, kan ik hem dan zelf niet net zo goed direct op zijn buik leggen ipv met veel weerstand op zijn rug?
(vind het nog steeds best eng dat ie op zijn buik ligt. vanavond werd ie wakker en ging vriend hem halen, lag ie met zijn gezichtje in het matras…)
Groetjes grietje
Met bijna acht maanden zijn ze oud genoeg om zelf hun hoofdje omhoog te houden als dat moet. Ze zullen dus zelf zo gaan liggen als dat zij prettig vinden en ook kunnen adem halen…
Gewoon lekker op zijn buik laten liggen hoor… :thumbup:
ja dat weet ik, maar vind het toch een beetje eng. Ik laat hem ook wel lekker zo liggen, maar het probleem is dat ie nog niet van buik naar rug kan draaien…
En als je hem dan midden in de nacht (of wanneer jullie gaan slapen) gewoon op zijn rug leggen?? :think:
Mateo ligt elke avond zonder deken en heeft zijn pyjama uitgedaan. Dus als wij naar bed gaan, kleed ik hem aan en leg hem recht onder de dekens…
Hij wordt er wel een beetje wakker van maar slaapt gelijk weer door…
Moeilijk hoor, als hij nog niet kan rollen kan ik mij voorstellen dat je je daar wat bezorgd over maakt…
Tyrone slaapt ook altijd op de buik, en die is nog een stuk jonger…
als hij lekker op de buik wil liggen, laat hem dan: anders doet ie het zelf blijkbaar. :-*
Ymke slaapt ook al een hele tijd op haar buik… Ik draai haar om als we naar bed gaan, maar vind haar altijd op haar buikje terug… En zij kan ook (nog steeds) niet van haar buik naar haar rug draaien… (volgens mij kan ze het allang, maar vertikt ze het gewoon…)
marlous: zijn deken af en zijn kleren uit? Dat is knap!
krystle, dat draaien komt vanzelf. Misschien vindt ze het nog niet zo interesant om te kijken hoe de wereld er andersom uit ziet…
alex draait zich weleens om, maar dan is het tijdens het spelen en gaat het per ongeluk (hij is dan zo wild aan het spelen dat hij zichzelf omgooit zeg maar. en daar schrikt ie dan zo van dat ie direct heel hard begint te huilen…)
Ik laat alex wel gewoon op zijn buik liggen, hij slaapt erg licht en als hij eenmaak wakker is wil ie neit zo goed meer slapen.
Gelukkig ligt slaapt ie tot nu toe alleen overdag op zijn buik en s avonds blijft ie wel op zijn rug liggen.
Moggy
Ricardo is 6 weken en wil ook alleen maar op zijn buik slapen,…Hij kan zich dus ook al zelf omdraaien van rug naar buik maar niet terug!
Ik vind hte ook een eng idee dat op zijn buik slapen,…maar overdag laat ik het toe,…in de huiskamer dan,…
Hij slaapt overdag in de box in de huiskamer op zijn buik,…gaat prima, zo kan bij ook aan de geluiden wennen en met als voordeel dat hij overal makkelijk slaapt!
Snachts ben ik het met je eens dat ik het ook een eng idee vind om hem op zijn buik te laten slapen,…maar tot nu toe pikt ie dat,…dat we hem na zijn avond voeding van 23u op zijn zij in bed leggen,…
Overdag op zijn buik slapen sta ik toe omdat hij tot krijsen aan toe, spugens aan toe in zijn bed ligt te protesteren,…dat kan toch ook nooit de bedoel zijn,…??
Ik leg hem wel na elke voeding en even spelen even in zijn bed,…om toch te proberen,…soms gaat het goed, maar dan komt ie na een uur weer,…en dan haal ik hem eruit en leg hem in de box,…En ga ik verder met waar ik mee bezig was, stofzuigen, poetsen, wassen en of strijken,…heeft ie nix van,…!
Liefs mama van de buikslapende Ricardo
er zijn inderdaad kindjes die liever op hun buik slapen.
en zo te horen is jouw kindje een echte buikslaper…
Alex slaapt nu weer meestal op zijn rug. Ik heb hem 1 keer op zijn buik aangetroffen s avonds laat en hem heel voorzichtig teruggedraaid. Hij werd er gelukkig niet wakker van.