Slapen na terug draaien klok

Sinds die rot klok een uur terug is gezet is onze kleine baas standaard om kwart over 5 wakkerzucht en hij wil dan ook echt niet meer slapen… Schreeuwt huilt de hele boel bij elkaar totdat hij uit bed gehaald wordt… Normaal gesproken is hij wakker om kwart over 6 en dat vind ik een redelijke tijd om mijn onze dag te laten beginnen…

MAAR NIET KWART OVER 5 :shifty:

Is daar iets aan te doen? heeft iemand misschien tips? Hebben meerdere kindjes hier last van?!?!

Ik heb na het slaapje van mijn dochter pas de klok een uur terug gezet. En haar een uur langer wakker gehouden in de ochtend, en ze zat toen meteen goed in haar ritme…

Isa is een week van slag geweest qua slapen, nu zit ze weer in het gewone ritme van 20.00 uur naar bed en rond 07.30 uur opstaan

Hier geen last van gehad maar misschien idd proberen uur later naar bedje… succes want 5 uur is wel heel erg vroeg :thumbdown:

Heel herkenbaar… :zzz:

Ik lees mee!

Ik zou hem dan even een flesje warme melk of papflesje geven en dan weer terug in bed, of echt gewoon laten liggen en even op een houtje bijten tot hij weer in slaap valt. Dit gebeurt bij ons zelden maar als het gebeurd dan blijft ze liggen tot 7 á half 8 wat de normale tijd is voor Tess. Dan huilt ze wel een poosje maar uiteindelijk valt ze dan toch weer in slaap. Zo breek je het ritme denk ik niet als hij er toch om kwart over 5 uit mag en ik zeg altijd dat ze er alleen op christelijke tijden uit mag en dat is kwart over 5 niet. Denk ook aan jezelf.

Heeft hier ruim een week geduurd, heb haar iets later naar bed gedaan iedere dag, nu zitten we weer op het normale ritme.

hoe gaat het nu ?

Breek me de bek niet open, bij Jim nooit problemen (gehad), maar Sem is dus ook nog steeds iedere ochtend tussen 5 en 6 (eerder rond 5) uur wakker. Als hij dan ook nog eens moeite heeft met in slaap komen en 's nachts spookt worden de nachten wel heel erg kort moet ik zeggen :zzz: .