slapen met reflux

Hoi,



Onze meid hier heeft reflux en wil daarom alleen op de arm of in haar autostoeltje slapen,ik kan niet de hele dag en nacht met haar op de arm zitten,maar ik heb gelezen dat slapen in de maxi-cose gevaarlijk is voor die klein prutskes.



Ik heb haar park en hoger gezet en een hellingskussen gekocht voor haar bedje,een rug-en een zijliggingskussen,maar niks van die dingen helpen,zodra ik haar in haar park of bedje leg wordt ze wakker en een kwartiertje later is ze dan aan het wenen?



En die zeldzame keer dat ze uiteindelijk wel in slaap valt in haar bedje/park,wordt ze na een half uurtje wakker omdat ze naar beneden zakt,en dan heb ik ook schrik dat ze zo met haar gezichje onder haar dekentjes komt.



Heeft iemand misschien een goeie tip voor mij?



Ik kan ook niet met haar gaan wandelen want in haar kinderwagen ligt ze ook plat en dan krijgt ze weer last van haar reflux.

Zijn er misschien speciale wandelwagens voor kindjes met reflux?Want ze is nog maar 4 weken en kan dus nog niet in een gewone buggy.



Groetjes

Ik weet niet of er iets specifieks bestaat voor de kinderwagen, Ik heb Joost lange lange tijd in de draagdoek gehad overdag. Dan hing hij rechtop, en kon hij tenminste normaal slapen. De nachten waren moelijker ja, bedje schuingezet , een handdoek ónder het laken, zodat je een soort van "kussentje"kreeg, etc maar echt zaligmakend was het niet nee



Ik hoop dat er iemand is die een nog alternatief weet?

Is het misschien geen idee om te zorgen dat ze geen last heeft van de reflux, met ingedikte voeding bijvoorbeeld. (fris* comfort of nutril*n AR??)

Mijn zoontje heeft het ook en zonder dikke voeding is het de hele dag door drama… in bed, in de box enz.

Maar met dikke voeding is het een heerlijk vrolijk ventje dat prima slaapt.

vervelend voor je, maar nog vervelender voor je uk!

hier hetzelfde probleem en een aantal tips…ben expert inmiddels…


  • voedingen dikker maken met johannes broodpitmeel…kruidvat-etos
  • paar telefoonboeken onder hoofdeinde ledikant leggen
  • dun hoofdkussen onder het matras leggen.
  • bedje zo kort opmaken dat ze er niet onder kan zakken
  • paar keer kijken als ze slaapt!
  • in de kinderwagenbak had ik ook altijd een kussen, je loopt er toch achter dan kan er niets gebeuren…



    ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en heb omeprazol gekregen.

    omdat vaker met een heftige reflux er ontsteking in de slokdarm kan bevinden, het zuur uit de maag loopt namelijk de slokdarm in en kan irritaties geven…ik gebruik het nu nog en ze is 17 maanden



    als je verder nog vraagjes hebt…



    :: liefs en sterkte :: 3lina

Het hoofdeinde van het bedje stond een halve meter hoger…

Overdag legde ik haar in het park te slapen in een voedingskussen, zo lag ze een beetje rechter… In de wieg die ik zo mooi vond heeft ze nooit kunnen slapen… :? Wandelen was inderdaad een ramp…



Hoop voor je dat het snel betert. :pray:

wij hebben tyg altijd op zijn zij laten slapen,

aangezien hij zijn hoofd niet wegdraaide tijdens het spugen (nu nog niet trouwens)

in zo’n zijligkussentje.

en we zijn naar een osteopaat geweest… dat heeft wonderen gedaan!

hij spuugde nog wel, maar hij had er geen last meer van daarna. (dus ging ie beter slapen!)