Vanaf wanneer mag je eigenlijk slapen met het raam open als je baby bij je op de kamer ligt? Hangt het af van de leeftijd van je baby, of van de minimum nachttemperatuur? Of wat anders? :think:
ik zou alle factoren laten afwegen, en geen tocht
Ik heb vandaag overdag voor t eerst het raam bij haar open gehad. 's Nachts doe ik nog niet (wij zelf liefst wel, alleen is man nu ziek, dus maar ff niet).
Ik werd er door de kraamverzorgster en verloskundige steeds op gehamerd dat het raam open moest (mijn dochter is geboren met -10 graden). Hij staat hier altijd op de kierstand, dat vind ik open genoeg. Het mag wel fris zijn (16 graden is geloof ik ideaal) maar niet tochten.
Mijn oudste zoon is geboren met 36 graden buiten.
We hadden alles open, het mannetje lag gewoon te zweten in zijn bed
Dus al direct vanaf de geboorte.
(maar of dit nou echt een antwoord op je vraag is? :mrgreen:)
Ik ben niet zo moeilijk met een raam open zetten, maar dat komt omdat mijn mannetjes gewoon lekkere beertjes waren/zijn als baby.
Ik heb hier eigenlijk nooit een raam open…
Raam doe ik open om te luchten, maar als ze naar bed gaat doe ik hem dicht.Ben veel te bang dat er beestjes/muggen naar binnen gaan en haar heel de nacht pesten.
Maar ik zei vanmiddag nog tegen hubbie, we halen deze week ff wat gaas voor het raam zodat ik het raam een stukje open kan doen…
Idd het raam mag altijd open, mits geen tocht!
Het kan beter te fris zijn op de kamer dan te heet
Nu ga ik toch twijfelen of het raam open mag, mits geen tocht, Marjolein. :mrgreen:
Hier het raam 's nachts altijd dicht en overdag ook als Jinthe op haar kamertje is…haar kamer grenst aan de galerij, ik vind het veel te eng dat er iemand naar binnen zal stappen (ondanks de knip ed)…
Maar als je de kamer gewoon boven hebt, dan denk ik dat het nu inderdaad wel kan, tenzij het tocht.