Slapen met hoofd onder dekbed

Hoi hoi,

Gisteren ging ik na een halfuurtje nog even kijken of Myrthe goed lag en toen bleek ze helemaal onder het dekbed te zijn gekropen. Ze had nergens meer een ademgaatje. Ze had knalrode wangen van de warmte.

Ik ben er toch een beetje van geschrokken. Kan een kind van 3 stikken onder een dekbed? Zijn er meer peuters die dat doen?

Ja, mijn jongste doet dat ook… Als ik voor ik ga slapen op zijn kamer kom, ligt hij 9 van de 10 keer zo te slapen… Ik trek altijd het dekbed naar beneden…

@miekske wrote:

Ja, mijn jongste doet dat ook… Als ik voor ik ga slapen op zijn kamer kom, ligt hij 9 van de 10 keer zo te slapen…


Bedankt! Als hij het al zo vaak gedaan heeft, zal het waarschijnlijk dus niet zo’n kwaad kunnen. :mrgreen:

Misschien niet…Maar ik blijf wel voorzichtig :wink:



Vandaar dat ik het dekbed ook iets terugschuif…



(mijn ex sliep ook zo, hij vond het fijn om warme lucht in te ademen…)

Ik had laatst ook al een soortgelijke vraag maar niet echt antwoord gekregen hier. Maaike vind het fijn als ze het echt heeeeel warm heeft onder de dekens. Die drijft dus echt het liefst het bed uit :sick: . Vind ik ook een beetje eng omdat ik me dan afvraag of ze wel de reflex hebben omdat dekbed weg te doen als het echt te warm of te benauwd is :think: .

Maar wij hebben een monitor en zo kan ik in iedergeval zien dat ze meestal nog wel iets met haar hoofd boven de dekens uitkomt en ze ook overtrekt als ze ze mist.

Het zal wel goed zitten dus. Maar echt rustgevend is het niet hè :? .

Hier ook een meisje die dat blijkbaar heerlijk vind sinds ze een dekbedje heeft.

Als ik dan 's avonds ga kijken ligt ze helemaal opgekrult onder de deken en plakken haar haartjes vast aan haar hoofdje.

Ik leg Rhodé weer goed neer, en doe het dekbedje een stukje naar beneden.



Ze hebben (gelukkig) het reflex wel om als het nodig is, frisse lucht te gaan happen, dus ik maak me er totaal geen zorgen over.

merijn hier ook… die ligt er helemaal onder verstopt.

hij zal het wel pretti vinden want de laatste tijd slaapt ie gerust tot 9/9.30 uur uit als we niet vroeger op hoeven te staan :mrgreen: