slapen met gebalde vuisten?

Is dat “normaal” In de auto slaapt tl vaak met gebalde vuisten, in bed weet ik niet, deur is dan dicht en ze wordt wakker als ik kijken ga…

Vroeg me af of jullie kids dat ook doen…

Wat bedoel jij met gebalde vuistjes? Echt aangespannen of “gewoon” de vingers naar binnen gebogen?



Zoonlief maakt namelijk ook knuistjes in de auto als hij slaapt. Overigens ook als hij wakker is in de auto.

echt aangespannen, kost dus kracht om ze los te maken…

Ik weet dat iets over lichaamstaal in het groeiboekje van het CB staat…gezocht maar helaas niets over gebalde vuistjes. Wel op de site van jonge gezinnen. (google; lichaamstaal+baby en dan de tweede link)

Heeft te maken met spanning. Als het duimpje in het vuistje zit. Zit de duim erbuiten dan heeft het te maken met nieuwsgierigheid of licht gespannen afwachten (niet heel logisch in de slaap :wink: of ze moet ineens toch meer gaan dromen en dat doorhebben?)

Weet je zo of er in haar routine iets veranderd is? Kan ze ineens iets nieuws? Of oefent ze ergens mee? En natuurlijk de vraag deed ze dit altijd al of is het echt iets van de afgelopen tijd? Sprongetjes houden natuurlijk niet op bij het baby-af zijn. :wink: Ow merk je overigens verschil als je haar bv voor het slapengaan eerst baddert? Sommige kindjes kunnen dan beter ontspannen voor het slapengaan.

of ze dit eerder ook al deed weet ik niet, viel me de laatste 3 keer in de auto gewoon op. Naar mijn idee is er niet veel veranderd met haar, ja ze begint veel meer te kletsen… Badderen weet ik dus niet want is me alleen in auto opgevallen. Wel slaapt ze de laatste tijd onrustiger, sneller huilen, zo gauw projector aanspringt gaat ze dan weer slapen.

Ze krijgt een nieuwe kamer maar ligt daar nog niet in…

Kletsen is wel heftig voor een kleine meid (of knul) dat is een van de grootste sprongen na de babytijd volgens mij. Soms merk je dan nog een tijdje wat frustratie (driftbuien bv) omdat het nog net niet lukt ed. Casper heeft daar iig aardig wat last van…die wil graaaaag communiceren maar het lukt hem nog niet allemaal. :silenced:

Onrustiger slapen dus ook hier…wat zeg ik…inslapen is soms echt een ramp. In een uur tijd tig keer papa of mama roepen. En gisteren de Efteling was hem duidelijk echt teveel voor 1 dag…hij wilde helemaaaaal niet alleen in zijn bedje slapen dus heeft hij tussen ons in geslapen. Knus maar gaat wel ten koste van onze eigen nachtrust :lol:

En tegelijkertijd begon hij ook weer meer en heftiger te dromen. Dus vaker wakker in de nacht, zelfs ook zijn Winnie weer aanzetten en dan (gelukkig!) wel weer inslapen. Middagdutje daar knoeit ie ook wat mee (laatste tijd gaat redelijk klopt af) schuiven met de tijden ed en soms helemaal niet slapen.

Jij hebt ws ook wel een redelijk routinematig inslaapritueel daar lekker aan vast houden (bij verandering extra belangrijk die routine) en lekker genieten van je kletstante :inlove:

yep standaard 2 liedjes (dezelfde) voor slapen gaan (en dan zingt ze zelf mee :inlove: )