Slapen jullie kindjes alleen in??

Wij hadden het probleem bij Fenne en nu weer dus met Mara hé! :wall:

Na de BV de eerste tijd vallen ze in slaap en na even rechthouden, bedje/wiegje in!

Maar na een tijdje zijn ze niet meer zo ‘doodop’ van het drinken en even wakker na de voeding maar daarna drama!! :shock: moe en niet in slaap geraken!

Hebben wij nu 2 speciale dames of doen we iets verkeerd!!?? :mrgreen:

Wij proberen rust en regelmaat aan te brengen, niet te veel prikkels, rustige omgeving,…te reageren bij de eerste tekenen van vermoeidheid enz…

Mara kan echt niet zelfstandig in slaap geraken! Nu heeft ze ook reflux maar met zantac en dankzij de osteopaat is het sinds vorige week wel wat beter!

Bij fenne hebben we de ‘sus-klop-methode’ van babyfluisteraar tracy hogg toegepast en na 2 weken intensief ermee bezig zijn was haar inslaap probleem van de baan maar met Mara is dat niet te doen!

Nu loopt er een peuter rond dus ik kan gewoon niet bij elk slaapje zolang en in rust met Mara bezig zijn!



hoe gaat dat nu bij jullie???

Jade slaapt overdag in de box…

behalve als Dave zijn tukkie doet dan leg ik haar ook in haar bedje…

( ik heb wel de projector aan als ze in haar bedje ligt, zie foto)

zij heeft een speentje en een popje waar ze mee slaapt…

wat is de sus klop methode?? En wat een leuke projector zeg!!



Tanisha moet zich soms gewoon in slaap huilen … zet het dan soms een kwartier echt op een krijsen maar ligt dan wel lekker te slapen … al vind ik het moeilijk om er niet naartoe te gaan…

De beste tip die ik van onze eerste kraamhulp heb gekregen: vanaf dag 1 proberen je kindje wakker weg te leggen. Even huilen, geen probleem, zorg dat je zeker weet dat alles okay is (geen boertje dwars, geen knellende kleding, geen vieze luier etc.) en dan even laten gaan. Sommigen houden 5 minuten aan, anderen 10 minuten. Wij deden altijd eerst 5 min. dan weer ernaartoe om eventueel te sussen. Maar in de praktijk blijkt dat dat 9 van de 10 keer niet eens nodig is.



Zowel Lotte als Nikki sliepen/ slapen vaak al binnen die 5 minuten.



Gouden tip 2, hier van het forum: vast ritueel voor slaapjes overdag en vast ritueel voor het naar bed gaan 'savonds :thumbup:



Natuurlijk gaat het ook hier wel eens mis, en natuurlijk staan ook wij regelmatig middenin de nacht naast 1 van de bedjes hier. Maar zelden drama’s die we niet aankunnen door terug te grijpen naar tip 1 en 2 :slight_smile:

Wij hadden met ons eerste kindje geen enkel probleem met slapen. Nu deze dame wel hoor. Ze heeft ook reflux met zantac (maar pas sinds een paar dagen medicijnen) en sloeg zichzelf ook wakker, ze maait met haar armpjes. Dus ligt ze vaak in de bakerzak. Dat hielp echt heel goed. Nu proberen we dat af en toe af te bouwen en dat gaat redelijk. En ook even laten huilen. Onze beide kinderen hebben wel 5 min huilen nodig. Maar je merkt als mama wel wat voor huil het is. Is het een krijshuil dan helpt laten liggen echt niet. Gaan ze zich alleen maar overstuur maken.

ik leg tygo altijd zo weg,

in het donker kamer binnen lopen, instoppen , dan zeg ik nog slaap lekker en doe de deur achter me dicht

als ik er iets langs van maak dan maakt ie er een feestje van

en toen ie heel klein was werd ie alleen maar nog onrustiger

dus een vast patroon iedere keer weer



maar ik kan wel makkelijk praten, tygo kan namelijk erg lekker slapen als het moet :mrgreen:

Bij ons was laten huilen ook de oplossing. Op het kinderdagverblijf noemen ze het een slaap huiltje omdat baby’s nog niet stil in slaap kunnen vallen. Wij weten dat als we moe zijn we onze ogen dicht moeten doen en dan wachten tot we in slaap vallen. Dit moet een baby nog leren.

@Cariska wrote:

wat is de sus klop methode??







is een methode van tracy hogg(babyfluisteraar) waar je zachtjes op de baby zijn rugje ‘klopt’ en ondertussen ritmisch sst sst sst zegt! ze kunnen zich blijkbaar op niet meer dan 2 dingen concentreren en vergeten daardoor het gehuil…dit bouw je dan af (volgens de theorie in het boek)tot ze zelfstandig zonder huilen in slaap vallen!



maar met Mara is het gewoon moeilijk met die reflux want van de kracht van huilen komt haar melk weer in haar keel en krijgt ze weer pijn enz… :frowning: ofwel huilt ze fenne wakker en huilt die dan Mara weer wakker :wall:

We zullen moeten wachten tot we dat wat meer onder controle hebben zodat we mss weten waarvoor ze weent?!

Maar ondertussen is het verdorie zwaar en frustrerend, we worden er niet vrolijker van, helaas voorlopig nog geen ‘roze wolk’ :cry: voor ons!!

ik heb standaart een opgerolde badlaken onder het matras zodat haar hoofdje hoger ligt dan de rest van haar lijfje…

misschien ook iets voor jullie?

Ik leg Koen altijd pas in z’n bedje als hij een beetje lui begint te worden (speentje spuugt ie uit en de oogjes vallen af en toe dicht) Luier verschonen en in bed en dan brabbelt ie nog wat en eventjes later is ie in diepe rust…

De eerste weekjes huilde hij af en toe wel als ie in z’n bedje lag, maar ik heb hem toen gewoon laten huilen. Wel moeilijk om er dan niet naar toe te gaan, maar dan liet ik de hond maar even uit, zodat ik het niet meer hoorde. Kwam ik terug, dan was ie stil :lol:

Ik leg Sven 's-avonds na de laatste fles meteen in bed of hij

nou wakker is of slaapt.

Doe verder niks bijzonders, hij heeft geen speen of bedlampje of

wat dan ook.



Neerleggen, dekentje met lakentje lekker strak instoppen, kus

geven en weglopen en deur dicht. Gaat al 6 maanden :thumbup:



Overdag net zo. Soms leg ik hem slapend in bed

(als hij in de wipper of box net in slaap is gevallen)

of wakker als ik zie dat hij in z’n ogen wrijf.

Neerleggen en slapen…erg makkelijk :smiley:

(soms overdag mekkert hij nog wel een minuut of wat maar de

slaap overwint altijd !)

Hier begint het te werken al hoest hij nu zoveel dat hij zichzelf wakker hoest :frowning: Hopelijk lost dit snel op dat we goed verder kunnen

sneller wegleggen is mischien de tip , ik merkte aan julia dat ze echt niet langer als een kwartier! op kon blijven in het begin , wachte ik te lang dan was het hek van de dam en eigenlijk ondanks dat dat kwartier nu niet meer geldt natuurlijk is dat nog steeds zo , is ze moe dan moet ze direct naar bed en niet langer aankeutelen maar hup naar boven, ook als ze dan nog niet gedoucht en gebaddert is, dus soms gaat ze zonder in bad te zijn geweest gewoon om half 6 al naar bed :mrgreen:



dus kijk naar je kind, en wacht niet te lang .



en please begin niet aan het in slaap wiegen want daar maak je het jezelf alleen maar heeeeeel moeilijk mee :hug:

Jasmijn had in het begin ook moeite om alleen in te gaan slapen, maar we zijn vol bliiven houden en hebben haar steeds weer wakker in bedje gelegt, getroost etc. Na een aantal weken konden we haar gewoon wakker weg leggen en hoorde we geen kik meer. Ze slaapt in zonder iets (geen speen oid)

Ik zit al 3,5 jaar naast het bedje tot ie slaapt.

Meestal is dat al voor het boekje uit is :slight_smile:

Maar ik heb r wel eens 1,5 uur naastgezeten :?

Friso wilde ook nooit zelf in slaap vallen. Ik zat altijd zachtjes te zingen en sssssssst te zeggen tot hij (bijna) sliep, dan kon ik hem pas wegleggen. Dat duurde 15 - 30 minuten, zucht. Had altijd hetzelfde muziekje er bij aan (Baby Relax CD). Op een gegeven moment hebben we hem om andere redenen een keer 1,5 uur laten huilen (brullen / krijsen) 's nachts (hij was toen 13 maanden). Sindsdien slaapt hij door EN kunnen we hem wakker wegleggen, ook tussen de middag. Wel nog met hetzelfde muziekje aan. Maar dat is niet persee noodzakelijk.



Succes er mee. Ooit gaat het gewoon lukken… Ik prijs mezelf trouwens nog elke avond en middag gelukkig dat ik hem gewoon weg kan leggen…



Groetjes.

Femke

Hier blijft het gewoon moeilijk met haar reflux probleem!

Ze eet (BV) en dan moeten we haar minstens 1/2 uur rechtop houden…dus tijd om te ‘spelen’ ‘knuffelen’ achteraf is er niet echt want dan is ze ofwel al aan het krijsen (van de pijn in haar slokdarm) ofwel aan het slapen op de arm! tja wat doe je dan…slapend wegleggen of uren troosten op de arm!

De momenten dat ze nog wakker en toch tevreden is zijn zeldzaam :cry:



Ook fenne die hier rondloopt maakt het extra moeilijk… beneden is het mss te druk om wakker in te dommelen en boven leggen en erbij blijven om te sussen of telkens gaan kijken is moeilijk met een dreumes beneden die me moeilijk kan missen!!! pfffffff wat was 1 kindje toch makkelijk :roll:



bedankt voor de tips of ervaringen

het dames,



Lastig he, ik heb ook hetzelfde wordt er helemaal gek van. Ze heeft het alleen voor haar lange slaapnacht, huilen, krijsen, overstuur, helemaal rood worden en na een lange 30 a 40 minuten valt ze in slaap.



Ik baker in dus ik weet ook niet war het aan ligt, zou superblij zijn met de gouden tip!!!