slapen in een tent-advies?

Hallo ladies,

Met hemelvaart gaan we proefkamperen met onze vouwwagen.

Ik heb tips nodig!

De grote meiden ( 7 & 9) slapen in de ondertent.

Vraag 1: waar moeten ze op slapen? Luchtbedden? Welke? Inflatebles? En welke slaapzakken zijn aan te raden? Is alleen een slaapzak warm genoeg?

Marijn slaapt 1 van de kleppen. (Lattenbodem, matrasje)

Vraag 2: is een slaapzak voor haar alleen ook warm genoeg?

Jorrit slaapt in zijn campingbed waar een normaal matras in ligt.

Vraag 3: heeft hij voldoende aan zijn winterslaapzak met mouwen? (ik las iets over baby’sdi in skipakken moesten slapen)

Dank alvast!

Wij gaan komend weekend waarschijnlijk al kamperen :shifty: Maar ook met hemelvaart, dus ik hoop echt dat het dan wat warmer is.

Weer met hemelvaart kan écht heel erg wisselend zijn. We hebben zelfs een keer flinke nachtvorst gehad en dan 3 dagen later 21 graden overdag. Vorig jaar was het ook nog behoorlijk koud.

Inflatable luchtbedjes kan, maar die zijn erg dun. Ik ben er zelf niet zo’n fan van. Maar kinderen zijn natuurlijk wat lichter dus het kan best zijn dat ze voor hun wel comfortabel liggen. Als je inflatables neemt probeer ze dan van een cm of 5 of dikker te nemen.

Luchtbed kan ook prima, wij slapen al jaren op een goedkoop leenbakker luchtbed :slight_smile:

Als je een goede slaapzak hebt is dat écht warm genoeg. Ik weet niet wat voor bedrag je te besteden hebt natuurlijk, maar ga eens naar een outdoorzaak en laat je daar voorlichten? :slight_smile: Ik heb zelf een mummyslaapzak die tot -6 gaat en zolang het niet vriest kan ik het daar ook echt goed in doen.

Voor Marijn en Jorrit zou ik zo niet weten wat ze aan zouden moeten. Kaya ligt altijd op een schapenvacht, heeft een dikke pyama en sokken aan, wollen slaapzak, en dan nog een of meerdere katoenen dekentjes over, afhankelijk hoe warm of koud het is.

Wij hebben (dunne) inflatables, ik hoor ze niet klagen hoor. Een luchtbed is kouder!

Als wij zo vroeg gaan kamperen leg ik over de matjes een dikke wollen deken, ze hebben allemaal een lekker warme slaapzak (hema jip en janneke slaapzak is echt lekker warm voor de kleintjes, wij hebben een tussenmaatje van de perrysport en gewoon 1 pers van Vaude) en dragen onder hun katoenen pyama een wollen legging en hemd. Meestal is dat al te warm hoor, maar we hebben er ook nog weleens fleecedekentjes bij moeten kopen omdat het toen echt nog heel koud was. De jongste sliep vorig jaar in wollen pyama in een wollen slaapzak lekker tegen mij aan.

hier juist wel een fan van inflatables… luchtbedden zijn namelijk een stuk kouder… het is bewegende lucht daar waar inflatables stilstaande lucht zijn en dat isoleert.

Verder hebben wij slaapzakken die tot min 10 kunnen en ik heb flanellen binnenhoezen, dat geeft nog weer extra warmte…

Wij legden vroeger een kleed onder de luchtbedden, dat houdt veel van de kou tegen.

En zoals Lune zegt, voor de zekerheid een fleecedeken mee voor over de slaapzak.

Een inflateble lijkt me zo hard liggen… :think:

Ik ben er ook helemaal geen fan van :oops:

Ik vind het nu wel een beetje hard liggen, maar he ik ben oud :mrgreen:

Voor mijn laatste zwangerschap had ik daar echt geen last van, wel raar he.

Gisteren naar de kampeerwinkel geweest. We moesten nog zoveel kopen en ons meteen maar laten voorlichten.

We zijn gegaan voor 1 tweepersoons luchtbed van goede kwaliteit (hij was ook duurrrr! 89 euro. Maar goed, alsnog voordeliger uit dan de dikste s.i.). We leggen eerst 2 van die thermomatjes (van die dunne zilveren) op de grond. Dan van die grijze noppenmatjes daarop. Daarop leggen we het luchtbed met een hoeslaken er omheen. Ik heb 3 nomad slaapzakken gekocht. Voor sas een volwassen maat, ik prop een fleecedeken in het voeteneind. Voor senna en marijn een kindermaatje nog.

Als het nog niet genoeg is heb ik voldoende fleecedekens mee om die binnen in de slaapzak te stoppen.

We hebben maar wel ook meteen een electrische pomp gekocht zodat we ons niet een flauwte hoeven te pompen. Aangezien we ook een rubberboot e.d. meenemen is dat handig. Ook met bijblazen enzo.

Dan koop ik bij action nog thermo ondergoed en dan moet het wel goedkomen met de meiden.

Voor jor neem ik zijn winterslaapzak mee en zijn 2 wollen dekens. Hij slaapt in campingbed met normaal matras. En dan in het gangpad op de wagen, dus ver van de grond…

We hebben ook een kacheltje gekocht waarmee we kunnen bijverwarmen.

Volgens mij komt het wel goed!

Wij zijn vorig jaar het eerste weekend van juni gaan kamperen en jeetje wat was het koud!

Wij sliepen zelf op bedden (hadden toen nog geen eigen tent en huurden een tent) en ik ben bevroren. Hadden de bedden tegen elkaar aan staan en ik had aan mijn pyjama, met thermo maillot en shirt en winterdekbed (ik raak in de knoop met een slaapzak) niet genoeg. Een kruik hielp een klein beetje. Keira werd wakker van de kou in haar campingbed en pyjama, met trui en dekbed en winterslaapzak, met een gewoon matras erin.

Waar wij erg blij mee waren met die kou was een klein straalkacheltje. Nu hebben we er eentje voor de serre aangeschaft (was iets van 25 euro) en hij is lief klein (we hadden geen verwarming in de serre en Keira haar speelkamer is daar). Maar die gaat deze keer mee op weekend in juni!

wow 89 euro voor een lucht bed. Is er dan noch iets speciaals aan? wij doen het inmiddels al 4 jaar met een goedkoop luchtbed wat we ooit bij de Makro gekocht hebben voor 25 euro. Ik denk dat je een beetje duurkoop gedaan hebt. Maar mijn ervaring met camperen en inflatable matjes is geen goede. last van je rug en overal spierpijn dus wat mij betreft zijn luchtbedden betere oplossingen. Wat betreft de slaapzakken dat gaat prima en een dekentje en je bent klaar! En als het echt koud is gewoon sokken en trainingspak aan (neem ik altijd mee op vakantie) dan overleven jullie het vast wel! alvast een fijne vakantie gewenst!