Slapen en voedingen

Hoe zit het eigenlijk met doorslapen en het aantal voedingen? Ik heb eerst borstvoeding gegeven, maar toen ik ziek werd werd het me allemaal wat te veel en ben ik gestopt. Maar heel veel info over kv had ik eigenlijk niet. En Fabian vreet volgens mij alles wat je erin duwt… Dus na 'n paar dagen aanklooien toch maar even het cb gebeld voor advies. Toen bleek dat hij dus veel te veel kreeg. Dus de hoeveelheid maar meteen aangepast. Ging op zich wel prima, maar ik kreeg steeds de vraag of hij al doorsliep. Nee dus. Toen ik afgelopen donderdag op het cb was voor z’n spuitjes bleek dus dat ze me het verkeerde advies hadden gegeven (helaas drong het pas veeeeeeeeel later tot me door anders was ik echt wel pissig geworden daar!) en hij al die tijd dus toch veel te weinig gehad heeft. Geen wonder dus dat hij het niet lang vol hield 's nachts!

Nu mag hij eigenlijk 2 stappen verder, maar omdat dat verschil te groot is, dus eerst maar met 6 x 165ml beginnen (hij kreeg eerst 7 x 135ml). Dat gaat er prima in en hij slaapt 's nachts ook opeens véél langer, vannacht zelfs tot 6.00u (wel tussendoor wakker geweest, maar hij sabbelde lekker op z’n handje en na 'n kwartiertje sliep hij weer, dus ik heb hem maar geen voeding gegeven, is dat overigens ook de juiste aanpak?). Maar nu vraag ik me dus af, wat moet je eigenlijk doen als hij nou 's nachts opeens wèl weer om 'n voeding gaat vragen? Want hij krijgt dus overdag 6 x 165, dus dan heeft hij toch al genoeg gehad? Moet ik hem dan wel wat geven en de volgende dag het “schema” omgooien? Of heeft hij dan genoeg aan wat water. En zo ja, moet dat water dan ook warm gemaakt zijn?

Nou vind ik het sowieso vrij lastig allemaal, want toen hij niet doorsliep heb ik overdag de voedingstijden maar gerekt tot 4 uur ertussen. Wat op zich geen probleem was, maar nu hij dus vannacht heeft doorgeslapen zouden er dus minder uren tussen mogen zitten…

Want anders kom je op 6-10-14-18-22 uur, dat is dan weer 'n voeding te weinig. Moet ik nou opeens dan weer 3 uur ertussen laten? Ik kan toch ook niet nu hij 1x 'n nacht heeft doorgeslapen opeens overstappen naar nog meer voeding per fles en dan gewoon 5 flessen? Het is toch de bedoeling dat bij 5 flessen die laatste wegvalt of niet?

Ik vind het maar lastig allemaal… :think:

O ja, Fabian is nu dus 10 weken oud en ziet er verder lekker gezond uit, hij doet het verder helemaal prima.

Ik zou me niet te druk maken om het schema omgooien. Wat ik bij Jim altijd deed was altijd op dezelfde tijd zijn tweede flesje en de rest van de dag de andere flessen ook, ongeacht hoe laat hij zijn eerste flesje had. Bij hem werkte dat super en hij kwam ook altijd om 11 uur voor zijn tweede fles ook al had hij de eerste om 9 uur op…

Wat je ook kan doen is gewoon als hij honger heeft een half flesje geven en dan 's ochtends op dat tijd dat hij het gewend is de andere helft aanbieden (of ietsje meer) dat doe ik nu bij Sem en dat werkt bij hem weer. Sem is 5 maanden en zit ook nog steeds op 6 voedingen en een nachtvoeding, zolang je kindje daarom blijft komen heeft hij het nodig.

Beetje water kan je altijd proberen natuurlijk, dat zou ik dan wel een beetje warm maken omdat hij koud drinken niet gewend is en het dan dus misschien niet wil of er juist buikpijn van krijgt.

Je zou natuurlijk ook de laatste fles wat later kunnen geven dan redt hij het zo te lezen zeker wel tot 7 uur. En de laatste fles gewoon 30 cc water en een schepje voeding meer.

Ik heb hier als schema 7 - 11 - 3 - 7 - 11 - 3

de laatste fles van 3 uur varieert, de ene keer komt hij rond die tijd de andere keer een stuk later. Dan geef ik hem afhankelijk van het tijdstip gewoon een volle fles (5 of 6 uur) en als hij eerder komt krijgt hij sinds kort een half flesje.