Slapen bij elkaar op de kamer

Vanaf hoe oud legden jullie je baby bij de oudste op de kamer?



Wij zijn genoodzaakt om Levy bij ons op de slaapkamer te leggen, maar omdat de huiskamer daar aan vast zit, is hij altijd vrij snel wakker en kunnen we zelden of nooit visite ontvangen 's avonds. Daarbij komt dat ik ook nu wel eens behoefte heb om alleen met mijn man in bed te liggen :wink:



Levy is nu 8 maanden oud en Lana is nu 3 jaar.



Hoe oud waren jullie kindjes toen ze bij elkaar gingen slapen en hoe doen/deden jullie dat? En hoe zit het met het eventueel in ledikant kruipen van de oudste bij de jongste?

Euh… 6 weken :slight_smile:



Hier de eerste weken bij ons op de kamer, zeker met BV wel zo handig maar omdat ik de BV niet meer trok en over ging op FV is Nikki na iets van 7 weken over gegaan naar de kamer van Lotte en sindsdien slapen ze samen. Eigenlijk nooit een probleem geweest. Wat we wel doen als er 1 ziek is om moeilijk slaapt, is het campingbedje opzetten en bij ons op de kamer zetten zodat de andere spruit wel een goede nachtrust heeft. (Dat wij een rottige nacht hebben dat overleven we wel :wink: )

En de oudste klimt niet in het bedje van je jongste? Ben zo bang dat Lana rare dingen gaat doen. Of klein speelgoed gaat geven. Heb wel een babyfoon staan die elk miezerig geluidje laat horen, maar toch :roll:

Hier slapen ze sinds dat Teije een half jaar is samen. Gaat prima, wel wordt Senne wakker van Teije en omgekeerd. En aangezien dat voor Teije 's ochtends half 6 is is dat wel wat sneu voor Senne… helaas geen andere mogelijkheid hier!

Voor onszelf hebben we dat probleem nog niet, ik weet wel dat ik een maand of 4 was toen ik bij mijn zus ging slapen, omdat ik niet alleen wilde zijn. Dat ging prima.

Fedde was 5 1/2 maand toen hij van onze kamer naar de kamer van zijn broer verhuisde.

Het gaat hartstikke goed.



Tygo mag van mij overdag niet naar zijn kamer als Fedde daar slaapt, omdat Fedde dan wakker wordt, maar 'savonds en snachts geeft dat geen problemen.

Ik heb ook geen angst dat Tygo verkeerd speelgoed aan Fedde zal geven (hij is wat dat betreft veels te gehecht aan zijn spelgoed :wink: )

En Fedde is tot nu toe nog altijd eerder wakker geworden dan Tygo, dat maakt het ook wat overzichtelijker, voor mij dan.

Lotte is nu 2 en was dus pas 1 jaar en 2 maanden toen Nikki werd geboren. Ze sliep en slaapt nog steeds in een ledikant. tegenwoordig niet meer in een slaapzakje maar onder een dekbedje; de eerste stap naar meer vrijheid en een ander bedje. We hoeven dus nit bang te zijn dat ze bij Nikki in bed kruipt of iets “verkeerds” doet. Overdag, als Nikki slaapt, mag Lotte inderdaad ook niet op de slaapkamer komen.



Binnenkort zal 1 kant van Lotte’s bed omlaag gaan, de eerste stap nar een nieuw bed zeg maar. dan kan ze er zelf in en uit klimmen. Dat zal wel even wennen worden denk ik. Maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.