Ik slaap slecht, niet gewoon ‘slecht’, maar gewoon amper.
Ik slaap onwijs slecht in (ben zo 2 uur verder.), en overdag kan ik niet slapen. (niet vanwege Riley, het lukt gewoon niet.)
Ik lig nachten wakker, en het werkt ook niet mee dat Roy zo een draaier is.
Hij heeft overigens precies hetzelfde, slecht inslapen, veel wakker.
Hij heeft dan Themazepam gekregen, gewoon op recept die hij alle tijde in mag nemen, maar is bang dat hij daar ‘knock out’, van gaat…niet bewusteloos, maar gewoon niet wakker te krijgen is tot de volgende ochtend, ook wel lekker… maar hij wil niet dacht ik snachts er uit ga voor Riley.
Zo vaak voorgesteld, dat ik om 6 uur naar Riley ga, maar dat wil Roy niet :think:
In mjin zwangerschap heb ik dan wel lichtere versie gehad van deze pillen maar toen sliep ik er ook niet op, en ben bang er niet tegen te kunnen.
Wat kan ik nog meer doen om in te kunnen slapen, en evt door te slapen tot zowiezo 6 uur?
Misschien optie gewoon die thema aan Roy te geven dat hij zowiezo 1 nacht goed maakt… maar dat wil hij ook niet :roll: :wall:
Je kunt melatonine proberen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
Zelf doe ik dit ook sinds kort. Ik slaap wel goed in, maar werd meerdere keren per nacht wakker. Nu slaap ik veel beter door!
Je kunt het los bij drogist kopen in lage dosering en dan kun je zelf bepalen hoeveel pilletjes je nodig hebt. Er zit 0,1 mg in, voorgeschreven krijg je een veel hogere dosis. Ik slik 5 pilletjes en dat is (nu) voldoende.
Je kan melatonine ook wellicht via je HA krijgen… Je krijgt het dan in een dosis van ik meen 2 mg… Bij mij werkte het redelijk goed en het voordeel is… je wordt niet duf wakker zoals bij bv. temazepam of diazepam … het is een lichaamseigen stof en je kan er dus ook niet verslaafd aan raken. Wordt volgens mij ook wel door o.a. piloten gebruikt om een jetlag tegen te gaan. :mrgreen:
ik heb er bij tiijd en wijlen ook ontzettend last van, ik gebruik magnesium en als voordeel heeft dat dat je er ook lekker van kan slapen.
nu loop ik bij de osteopaat voor mijn nek en rug, en wat denk je, sinds hij mijn nek heeft behandeld, slaap ik weer als een blok, misschien ook een optie om eens naar een goeie osteopaat te gaan, ik ben heel blij met hem.
Hier ook melatonine…niet verslavend en lichaamseigen stof…dat neem ik liever dan iets op recept van de huisarts…
Dank jullie wel voor jullie reacties :-* .
Kan ik het evt gewoon bij Kruidvat halen?
En via Ha? mijn HA, neemt me niet serieus over slapeloosheid en vermoeid…zijn. ‘Dat heb je met kinderen’, terwijl Riley niets te maken heeft met het vele wakker worden, of slecht inslapen.
Sinds ik moeder ben heb ik dit ook.
Als ik naar bed ga (moe) dan lig ik gewoon nog een 1 a 2 uur wakker in bed. en maar draaien en draaien.
Als ik ook maar iets hoor ben ik direct wakker, maar dan niet half slaperig wakker maar meteen klaarwakker. In slaap komen direct lukt niet dus, duurt weer een eeuwigheid.
Ik denk gewoon dat ik extra oplettend ben geworden ( ook in mijn slaap ) bij elk geluidje dat ik hoor, daar op reageer.
:think:
Ik gebruik de kruidvat tabletjes. Soort combi tabletten van eigen merk. Met melatonine en valeriaan (maakt je rustiger vooral als je veel maalt). Ik ben ook een slechte slaper. Als ik 6 uur per nacht slaap (en dan ook nog zeker 2 keer onderbroken), is het veel. Maar die tabletjes zorgen er in ieder geval voor dat ik snel inslaap. Iets van 5 euro per potje.