slagroom dag van te voren

hoi hoi,



Morgen is onze grote meid jarig!

En vandaag al druk met taarten bakken.

als ik slagroom maak met klopfix, kan ik de taarten dan van middag al met slagroom opmaken of zal dat inzakken?



Groeten,

Ingrid

Ik zou het niet doen, in de koelkast gaat echte slagroom toch sneller dun worden dan slagroom van bv een kant en klare taar.

Wel kan je de slagroom al kloppen en zonder metalen lepel erin afgedekt wegzetten zodat je morgen sneller klaar bent.

Ok…bankje.



Kan ik m wel vast insmeren met slagroom?

Als je roomboter smelt, ongeveer 15 gram per bakje slagroom en dat erdoorheen klopt blijft de slagroom zeker weten goed tot morgen! :thumbup:

Ik heb het ook wel eens met een flinke hoeveelheid jam gedaan, dat werkt ook, maar dan krijg je wel roze slagroom met aardbeiensmaak

Heb beide nu niet in huis…

Nou dan alles morgen maar af maken. Had gedacht dat het met klop fixus wel zou kunnen…

Als je dat in een taart doet als vulling kan dat prima, alleen niet bovenop, dat gaat idd inzakken.

Ik doe het tussen twee lagen en als laag op de bovenkant. Dat kan wel?



En het opsluiten dan morgen?

Als ik als vulling slagroom doe (met stukjes fruit of koek of of) dan smeer ik de zijkanten wel in met botercreme zat ik me later te bedenken :think:



Ik weet niet of het er anders uitloopt ofzo. Zou sowieso de bovenkant pas morgen doen.

maak zelf altijd slagroomtaarten en heb ook weleens 's avonds gemaakt, omdat we dan in de ochtend al visite kregen en ik geen zin had om om 6 uur in de ochtend met taart bezig te zijn :slight_smile: .



Idd klopfix erdoor en ging prima.



Ik heb hier werkelijk maar 1x echt problemen gehad met slagroom en dat was vorig jaar juni… toen was het zo warm en de luchtvochtigheid zo hoog… kreeg het gewoon niet stijf geklopt of niks… hopeloze missie.

Die hopeloze missie is nu hier aan de gang.

Krijg met geen mogelijkheid de slagroom stijf…

Het wil nog wel om er tussen te smeren maar niet om te decoreren

heb al 4 pakjes geprobeerd maar helaas…

dan maar geen slagroom erop!

de slagroom in de koelkast koud laten worden dan de bakjes die je gebruikt ook koud laten worden om het in op te kloppen voor dat je aan de gang gaat eerst de bakjes omspoelen en dan slagroom met de klopfix zachtjes opstijven als je het stijf hebt niet door gaan want dat zakt het in.

@hendrika wrote:

de slagroom in de koelkast koud laten worden dan de bakjes die je gebruikt ook koud laten worden om het in op te kloppen voor dat je aan de gang gaat eerst de bakjes omspoelen en dan slagroom met de klopfix zachtjes opstijven als je het stijf hebt niet door gaan want dat zakt het in.




Heb ik precies zo gedaan…

helaas…

Nee hoor zakt niet in hoor, heb ik deze week ook gedaan en taart zag er nog perfect uit na 2 dagen

beetje laat nu



maar welke slagroom gebruik je… die vierkant pakjes kan ik ook niks, krijg het niet stijf of het is heel snel boterig geworden.



ik gebruik altijd de verse slagroom.



en met klopfix gaat dat heel goed hoor…



zelfs de meest aparte kunstwerkjes… loopt niet uit… en blijf gewoon zo zitten…

vierkante pakjes zijn van lidl? Heb ik ook vaak problemen mee. Koop de laatste tijd de slagroom van Deen en daar heb ik nooit problemen mee om te kloppen.

@Pitje27 wrote:



maar welke slagroom gebruik je… die vierkant pakjes kan ik ook niks, krijg het niet stijf of het is heel snel boterig geworden.


Slagroom moet je koud kloppen. Zo'n pakje uit de voorraadkast krijg je inderdaad niet stijf en gaat klonteren. Komt zo'n zelfde pakje uit de koelkast dan gaat het wel goed.

Als antwoord op de ts, en ik ben te laat, ik know:

Ik houd sowieso neit van slagroom, maar een dag oude slagroom vind ik helemaal smerig 8)
Ik zou dus dat soort dingen altijd op het laatste pas doen.

@Madre wrote:

@Pitje27 wrote:


maar welke slagroom gebruik je… die vierkant pakjes kan ik ook niks, krijg het niet stijf of het is heel snel boterig geworden.


Slagroom moet je koud kloppen. Zo'n pakje uit de voorraadkast krijg je inderdaad niet stijf en gaat klonteren. Komt zo'n zelfde pakje uit de koelkast dan gaat het wel goed.

Als antwoord op de ts, en ik ben te laat, ik know:

Ik houd sowieso neit van slagroom, maar een dag oude slagroom vind ik helemaal smerig 8)
Ik zou dus dat soort dingen altijd op het laatste pas doen.


doe ik ook... maar op een of andere manier wordt het niet stijf genoeg..
na ja niet erg hoor.. gebruik gewoon verse slagroom.. is ook veel lekkerder.. :drool:

en slagroom klopt ik s;avonds en wordt de vlg dag gegeten... dag later gaat slagroom bij mij weg... ook ivm de smaak..