slaapzakvraagje, help??

Goedemorgen,



Miijn dochter wordt volgende week een jaar en is dan dus geen baby meer…

Dus vandaar dat ik mijn vraagje maar hier neer zet…



Maar ik heb dus een vraag over een slaapzak.



Mijn dochter heeft een dikke slaapzak . Ze heeft er alleen maar 1 en dat is niet erg handig. Dus nu wilde er nog een kopen, maar ze waren er niet meer. En kregen ze waarschijnlijk ook niet meer.



Aangezien ze niet onder dekens slaapt zoek ik dus een dikke slaapzak.

Nu heb ik de combi sleeper al ontdekt, maar ik zou graag willen weten of jullie nog andere alternatieven weten.



Het is momenteel 15 graden op haar kamertje, maar het is nu natuurlijk niet echt koud op het moment. Dus regelmatig gaat de temperatuur naar de 10 graden. Ik zoek dus echt een lekkere warme slaapzak voor haar.



Hebben jullie nog alternatieven?

Hoe bevalt de combisleeper?(voor de mensen die er een hebben)



Kunnen jullie me helpen??



Gr yvonne

Bij de Prenatal hebben ze gewoon winterslaapzakjes hoor. Met afritsbare mouwen, ook nog. :thumbup: Mijn dochter slaapt in een onverwarmde kamer met een pyamaatje en een winterslaapzakje (zonder mouwen zelfs) en heeft het niet koud. Ik denk dat een combisleeper echt niet nodig is, die dingen zijn alleen maar erg duur. Gewoon een pyama en een winterslaapzak en dat is echt voldoende.

De combisleeper hebben wij in september gebruikt toen we kampeerden in de tent in Frankrijk, maar daar koelde het echt heeeeel erg af. Vindt hem voor hier veel te warm hoor! Senne slaapt gewoon in een winterslaapzak van de prenatal (en hij heeft 1 van de kruidvat, daar waren ze in aanbieding en zag ze gister nog liggen dus misschien daar even kijken? Wel zonder mouwen is die, bij hema hebben ze volgens mij ook mét mouwen) en een pyamatje, zonder sokken.

Maar hoe warm is het dan op die kamertjes??



Bij vrienden van ons is een onverwarmde kamer namelijk 18 graden en bij ond was het toen 12 graden. Dus dat is nogal een verschil. En toen vroor het niet. Wat is de temperatuur bij jullie??





Gr Yvonne

Ik zou het bij ons eens moeten meten. Als ik moet gokken denk ik zo’n 14-15 graden nu, en kouder als het bijv. vriest buiten. Wij hebben geen verwarming op het kamertje en laten overdag als Dana daar niet is wel de deur open staan om het niet al te koud te laten worden.



Waarom zou je het niet een tijdje proberen? Een winterslaapzakje kost je de kop niet (zeker niet tegenover zo’n dure combisleeper) en koop er dan een met afritsbare mouwen voor je eigen gevoel. Als je kindje niet meer rustig doorslaapt of wat kouder aanvoelt kun je altijd nog een combisleeper kopen toch?

Juul heeft een winterslaapzakje van de prenatal. Hij heeft op dit moment een romper aan met lange mouw een dun pyama broekje en de slaapzak met de mouwtjes eraan vast. Slaapt heerlijk door 's nachts… Het is bij hem nu 18 graden… Dadelijk als het echt koud gaat worden krijgt hij een lekkere dikke pyama aan in de slaapzak…

Idd, probeer het gewoon eens, je kindje wordt wel wakker als hij te koud is hoor.

Oh en trouwens, ik heb de temperatuur nog nooit gemeten boven, is dat gek? De ramen staan hier de hele dag open en gaan 'savonds dicht maar ventilatierooster staat nog wel open maar ik heb geen idee hoe warm/koud het is maar erg warm niet iig.

Nee, het is niet gek dat je nog nooit de temperatuur hebt gemeten. Tenminste dat vind ik. Het is dat de babyfoon aangeeft hoe warm of koud het is, anders zou ik het ook niet weten…

Bedankt voor jullie antwoorden.



Ik ga even bij prenatal kijken…



Gr yvonne

Ik heb de combisleeper en ik kan niet meer zonder … je kan hem voor alle seizoenen gebruiken. Er zit een gat in voor de autostoel wat heel erg handig is als savonds weg bent geweest. Dan hoeft de kleine er niet helemaal meer uit. Hij is inderdaad prijzig maar ik vond het wel waard.

Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld denk ik.

groetjes

Ellen

Hier ook een combisleeperfan :mrgreen: Vind 'm echt super. Isa ligt er al vanaf dat ze 3 maanden was. Lekker zonder dekentje en als het echt koud wordt rits ik de binnenvoering erin.

Ook het gat voor de autostoel is erg fijn. Als we eens een avondje bij vrienden zijn gaat ze daar naar bed en als we naar huis gaan zo in de auto en daarna zo weer in bed onder dat je ze hoeft aan en uit te kleden :thumbup:

Ik heb alelebei de maten 2e hands op MP gekocht en heb er zo’n 35 euro voor betaald dus dat is echt niet duur en ze zien er nog goed uit. Dus maatje 1 ligt ook al weer klaar voor Vera :wink:

Hallo,



Ik zit aan een combisleeper voor Finn te denken, alleen… welke maat? Weet iemand hoe groot ze vallen? S is volgens mij voor 6-12 maanden en L voor 12 -24 maanden. Volgende week is Finn jarig en hij heeft nu kledingmaat 80 (en slaapt nu in een slaapzak van de Hema, maat 86/104, maar die is nog wel erg lang, maar een maat kleiner 68/80, werd weer zo krap).



Welke maat is dan nu handig? Is een L erg groot of is een S al snel te klein?



Bedankt!



Groetjes Hilda

Combisleeper heb je van 0-12 maanden en van 1-4 jaar, 2 versies dus (of tenminste dat was vorig jaar zo :wink: ). Ik zou dus voor de grote versie gaan. Mijn jongste past nog net in de kleine maat maar de mouwtjes zijn eigenlijk al te kort en zij heeft kledingmaat 74. Mijn oudste past nog met het grootste gemak in de versie vanaf 12 maanden.

Ik heb de combisleeper gekocht.



Ze is nu net een jaar geweest en zit nog in maat 74. De slaapzak is wat lang, maar daar heeft zij geen last van. En de mouwtjes(zijn ook wat lang) rol ik wat op.



Het is een heerlijke warme slaapzak en ik vindt em super!!

ben blij dat ik em gekocht heb.



Gr Yvonne

Hoi… mijn vriendin heeft eentje van fleece en die heeft ze gekocht op **** . Super leuk en haar zoontje ligt er heerlijk in!



Groetjes



edit beheer; link verwijderd

@macadoe wrote:

Hoi… mijn vriendin heeft eentje van fleece en die heeft ze gekocht op ***** Super leuk en haar zoontje ligt er heerlijk in!



Groetjes




Bericht nr 1 en onderwerp online bestellen? :eh: :think:

ik begrijp je niet - ik reageerde op de vraag van iemand over slaapzakken - tenminste dat was mijn bedoeling… heb ik het niet goed gedaan? Had ik het niet mogen doen… help ikke niet snappen!

@macadoe wrote:

Hoi… mijn vriendin heeft eentje van fleece en die heeft ze gekocht op ***** Super leuk en haar zoontje ligt er heerlijk in!



Groetjes




Bericht nr 1 en onderwerp online bestellen? :eh: :think:

@macadoe wrote:

ik begrijp je niet - ik reageerde op de vraag van iemand over slaapzakken - tenminste dat was mijn bedoeling… heb ik het niet goed gedaan? Had ik het niet mogen doen… help ikke niet snappen!




Hallo Macadoe,



Op het kok forum is het niet toegestaan om commerciele linken te plaatsen.

Mip vind het dan ook wat vreemd, dat je als bericht op het forum een link plaatst.

komt over als reclame maken wat niet is toegestaan.



groeten

jildau