Slaapzakjes

Ik wil voor J slaapzakjes kopen maar vind de maten toch iets verwarrend, hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen verschaffen :wink: .

J is rond de 60 cm, welke maat kan ik nou het beste kopen? 70 cm? Van sommige merken (die net die schattige slaapzakken verkopen :angel: ) beginnen ze pas bij 80 of 90 cm. Is dat dan veel te groot?



Het lijkt mij ideaal een wat langere te hebben die je goed kunt vastleggen onder het matras (het uiteinde uiteraard :lol: ). Of gaan de mouwsgaten en hoofdgat dan ineens ook veel groter?



Wie had welk merk en hoe beviel dat bij deze leeftijd? En hoe lang doet een baby gemiddeld erover om weer naar een grotere maat te gaan?



Is het handig om nu al te beginnen met eentje met afritsbare mouwen(niet morgen beginnen hoor met de hittegolf :shifty: :mrgreen: ) waar ik dan van de herfst ook nog profijt van heb?



Als je een pyjamatje aan doet en een slaapzak, doe je dan ook het broekje aan? En dan ook nog een laken en een deken of soms ook alleen een slaapzakje?



Nou heel wat vragen, help me out please (en misschien dat ik weer gigantisch over een zelfde soort topic heen lees, it’s not me, tis bevallingsdementie :roll: :lol: ).

ik heb hier gewoon 68/80 van de hema.

En sommige 70 cm.

weet niet waar je woont. maar hans textiel heeft die kortere

Zeeman en babyspeciaalzaken,

maar zelf zou ik gewoon naar de hema gaan.



Heb toevallig vorige week onze uk een zak van 90 cm aangetrokken, maar de armsgaten waar echt veelste groot. die blijft nog even liggen.

Als de armsgaten te groot zijn kun je die met een steekje dichtmaken, dat kun je later makkelijk weer weghalen en zo kun je er langer mee doen! Ik heb hier een lange dame met smalle armpjes, dus gaten waren al snel te groot!



Ik zou nu voor 68/80 geloof ik of 70 gaan, 56/62 zal wel al te klein worden.

Mijn schoonmoeder heeft 2 zomerslaapzakjes zelf gemaakt.

Wel nog te lang, maar de armsgaten en het “gat” voor zijn hoofd wel op maat gemaakt.



Kan hem wel langer gebruiken want hij is makkelijk te vermaken. :smiley:



In het begin had ik een slaapzakje van de kruidvat van Winnie de Pooh. Die was te verstellen naar 60 en 80 geloof ik.



Voor de rest heb ik winterslaapzakjes nu 90 gekocht. Joey is nu 76 cm.

Ow en afgelopen winter had ik hem gewoon een pyjama aan gedaan in de slaapzak zonder mouwen, maar wel het broekje aan.



Soms als het echt te koud was ook nog een dekentje erover, maar dat doe ik nu niet meer want het is echt een woelwater…

@Pitje27 wrote:

ik heb hier gewoon 68/80 van de hema.


Ik ook. :slight_smile: En eentje van 70 cm van Bambino (Kruidvat). De arms- en hoofdgaten vind ik al aan de ruime kant…zou dus niet een veel te grote kopen.



Beide slaapzakjes zijn mouwloos, ze slaapt nu in een rompertje met korte mouwen of zonder mouwen in de slaapzak met daaroverheen een lakentje voor het instoppen. Als het straks kouder wordt, doe ik haar een pyjamaatje aan en als het nog kouder wordt, gaan we voor een dikker slaapzakje of een dunne en een dekentje.

Ik gebruik ook zo lang mogelijk de 68/80 van de Hema. Maar die is over niet al te lange tijd te klein. Ik heb met de vakantie maat 80/?? gebruikt van de Hema, maar daar gingen zijn armen soms uit, en ik was bang dat zijn hoofdje er ook in zou verdwijnen. Dus zolang het nog gaat gebruik ik maat 68/80, nu is hij ongeveer 75 of 76 cm, maar hij was 65 ofzo toen ik hem voor het eerst aandeed.

Ik heb ook die van de hema.Met dit warme weer heeft hij alleen een luier aan en normaal een romper.

Als het straks koud word haal ik een langere met afristbare mouwen.

Een slaapzak heeft de juiste maat als je kindje niet mijn zijn hoofd door de armsgaten of hoofdgat heen kan als hiervan de rits dicht zit.

toen ik brij prenatal werkte adviseerde wij 10 a 15 cm trappel ruimte voor de kids… dus een 70 zou nog moeten passen maar mischien niet voor lang kies je voor een grotere moet je idd de arms gaten in de gaten houden



zelf heb ik nooit de slaap zak onder het matras gestopt… mochten ze gaan bewegen etc… en ze krijgen de zak niet los om te trappelen kruipen ze er vluger in:-(

Marietje, ik heb voor P (nu 6500gr en 65 cm) zakjes van 80 cm van v&d en h&m. Ze zijn prima voor mijn apie.



Die kleintjes van de hema vindik nu te kort, geen trappelruimte meer (ik kan hem er wel in persen als ik wil, maar dat vind ik zielig). NU moet ik erbij zeggen dat die kleintjes 2de hands zijn, en droger-gedroogd, dus misschien zijn ze wel veel te veel gekrompen, kan ook. (die ik nu gebruik zijn nieuw, en niet droger-gedroogd)

Even een tip:

Een slaapzak maatje 74 is geen 74 cm lang, maar op maat voor een baby die kleding maat 74 draagt.

Een slaapzak van 70 cm lang is echt 70 cm lang, dus vanaf de nek gemeten.



Een baby van 60 cm (vanaf nek tot tenen waarschijnlijk 50 cm) kun je beter een slaapzak van 70 cm aangeven.

Bij de Hema heb je inderdaad slaapzakjes maat 50/62 en 68/80 maar ik denk dat de eerste te klein is en de tweede te groot…

Idd kijken naar de armsgaten en het gat voor het hoofdje. Ik heb die van de Hem@ die bevallen qua maat goed, maar omdat ik extra nodig had (1tje voor de was, het KDV en bij oma) heb ik er ook 2 bij H@ns Textiel gehaald…daarvan zijn de gaten dus gauw te groot, t arme kind leek wel Ma Flodder…alles was breed aan die zakken. Gelukkig kan mijn moeder erg goed naaien en heeft de slaapzakken van H@ns vernaaid tot Hem@-maatjes :thumbup:

Luuk slaapt al een tijdje in 1tje van 70cm. Weet niet welk merk want ze zijn 2e hands. Hij is inmiddels 66 cm, dus moet maar eens kijken naar eentje van 90 cm voor na de zomer. Heb wel de armsgaten een stukje dichtgenaaid… Ik stop het slaapzakje niet meer bij het matras in omdat hij zich nu op zijn buik kan rollen. Doe er een lakentje overheen om lekker in te stoppen anders slaapt hij nogal onrustig. Al het fris weer is, heeft hij ook gewoon een pjamabroekje aan. Nu alleen een rompertje…

hier hebben de kids allebei de 70 cm gehad en daarna 90 cm

heb er toen wat bij de action gehaald die bleken ook grote arm gaten te hebben. ik maar dat dus kleiner door een veiligheidspeld te gebruiken

slaapzakjes 70cm van de prenatal, wel 2e hands maar zitten perfect! niet die met afritsmouwen die vind ik nu veels te dik daar zou ik mee wachten persoonlijk. was trouwens vandaag bij de prenatal bij ons in de stad en daar hadden ze veel opruiming ook slaapzakjes ms een idee? hema is indd ook goed, blijven ook erg mooi en lekkere stof…die van thymen kan bijna dagelijks in wasmachine en droger maar dat zou je er niet vanaf zien, en die draagt ie al zeker een jaar (90cm)



Jasmijn draagt daaronder romper met lange mouwen, naja gisteravond alleen luier, en dan een lakentje erover voor het instoppen…of als het fris is een broekje met van die sokken eraan, ook van de hema…pyama heeft ze eigenlijk niet nu ik er over na denk… :eh:



Naja nu alleen nog doorslapen maja dat zal niet liggen aan de slaapzak :think: