Slaapzakjes

Ik heb misschien een stomme vraag… Wij hebben tijdens onze babyshower een paar van die “slaapzakjes” gekregen. Nu vroeg ik me af of je je baby in zo een slaapzakje doet met een pyjama eronder aan, of eigenlijk alleen een rompertje.



Zou een pyjama te warm zijn onder zo een slaapzak, of alleen een romper nu juist te koud? Maken de mama’s op dit forum gebruik van de slaapzakjes?

Ik trek er een dunne pyama onderaan maar geen sokjes.

Nu moet ik zeggen dat ik ook geen verwarming aan heb in de slaapkamer… Wel gewoon onder de dekens uiteraard . zijn handjes zijn s’morgens steenkoud… maar zijn nekje en hoofd is lekker warm.

:smiley:

Ik heb een koukleum, dus hij heeft een pyama+slaapzak en ligt onder een dubbel dekentje.

tot een paar dagen terug ene enkel dekentje maar hij had iedere keer steen koude voeten.

Tara ligt in een slaapzak met een romper en een pyjama.

en dan een laag dekens, bij ons boven is het namelijk best koud.

Sam ligt in een dunne pyama, romper lange mouwen en een slaapzak. Géén dekens, wat die hebben toch geen nu in zijn geval :roll:

Senne sliep pas in de slaapzak sinds hij begon te draaien en schuiven in bed, daarom in de slaapzak om te voorkomen dat hij onder de dekens kwam. Eerder lag hij gewoon onder een dubbel dekentje.



Nu ligt hij in een dun pyama-tje, romper met korte mouw en slaapzak zonder mouwen in bed. Kachel is hier boven ook nooit aan maar hij is altijd lekker warm. Baby’s worden ook wel wakker als ze het te koud hebben vaak.

heb hier een dikke slaapzak daat heeft hij alleen een romper aan. De dunnere een romper en pyama jasje…

Dekens ookhier niet van toepassing vind ik eng gaat hij onder liggen aangezien ik een buikslaper he

Nure slaapt in een combisleeper.

Nu met binnenzak, een pyama en sokjes.

Het is erg koud op zijn kamer.

hier een rompertje korte mouw, een gewoon katoenen pyamaatje (niet heel dik), geen sokjes en dan een slaapzakje.

geen dekentjes, meneer woelt zo dat ik dat eng vind.



's avonds zet ik de verwarming in z’n kamertje even aan om de kilheid eruit te krijgen en als hij gaat slapen, gaat de verwarming uit.

Jayden heeft een romper zonder mouw of met korte mouw aan, katoenen pyjamaatje aan en dan trappelzak, plus laken en dekentje (strak ingestopt). En geen sokjes overigens.

De armsgaten kan je beter wel even wat kleiner maken, dat voorkomt dat als ze gaan woelen dat ze dan in de trappelzak weg zakken.

@peter&caren wrote:

Jayden heeft een romper zonder mouw of met korte mouw aan, katoenen pyjamaatje aan en dan trappelzak, plus laken en dekentje (strak ingestopt). En geen sokjes overigens.

De armsgaten kan je beter wel even wat kleiner maken, dat voorkomt dat als ze gaan woelen dat ze dan in de trappelzak weg zakken.




Hoe maak jij die kleiner???

beetje dichtnaaien met naald en draad, paar steekjes zijn meestal genoeg!

@mlk1982 wrote:

beetje dichtnaaien met naald en draad, paar steekjes zijn meestal genoeg!




Oke bedankt… Ik heb 1 slaapzakje wat nog aan de grote kant is. vandaar… :smiley:

Dank je wel voor de antwoorden meiden!

Het ligt ook een beetje aan het seizoen wat je eronder aan doet.



Ik had van het voorjaar die kleine in een dunne slaapzak met in het begin een romper lange mouw en een dunnen pyama, dat veranderde naar een romper korte mouw met pyama, naar aleen een romper korte mouw (o van die1/3 mouwtjes), tot naar aleen een romper en pyama zonder slaapzak maar lakentje in de zomer.

Nu heeft ze aan een dikke slaapzak, romper korte mouw en het ligt aan de temperatuur een dikkere of dunne pyama. Overigens met een lakentje erover, maar die ligt er meer voor de sier aangezien ze daar toch niet onder blijft liggen.



En ik doe dr geen sokjes aan. Ongeacht de temperatuur.