Slaapzakje wassen voor gebruik?

Een hele praktische vraag:

moet je slaapzakjes ook wassen voor gebruik?

lijkt me wel zo fris, ze hebben toch een tijd op een rek in de winkel gehangen waar iedereen doorheen ‘bladert’ enzo.

maareh…hoe hou je ze mooi?

ik heb er 2 van Pr*natal en er zit geen wasvoorschrift in :think:

gaat de vulling niet helemaal bobbelen zoals bij een kussen?

en extra spoelen om al het wasmiddel uit de voering te krijgen? (ben er zelf erg gevoelig voor als er nog iets in mijn kleren zit).

wie heeft tips voor deze zwangere met nesteldrang? :angel:

Ik zou de slaapzakjes voor gebruik wassen. Ik heb volgens mij alles voor gebruik gewassen (had ook last van nesteldrang :smiley: ).

Ik heb ook slaapzakken van Prenatal en die was ik gewoon op 40 graden. Ik was ze binnenstebuiten en extra spoelen is volgens mij niet nodig. De voering blijft gewoon hetzelfde.

Succes!

Dank voor je reactie :thumbup:

ik heb de dunste slaapzak nu in de was gedaan op 40 graden met maar een klein beetje wasmiddel. ben benieuwd :wink:

Even op de hand of op het wolwasprogramma…

afhankelijk van het materiaal daarna ook even in de droger; daar worden ze zo lekkur sjacht van :inlove: …

mijn moeder gaf als tip om in het wasverzachterbakje een scheut azijn te doen!! dit haalt alle zeepresten uit de was!! ze gebruikte dit altijd omdat wij allen niet tegen waspoeder konden… en zo kon ze dus wel gewoon katoenen luiers gebruiken!!

Mocht het zo een dikke zijn (net als een slaapzak zeg maar) en je wilt ze in de droger doen, doe er dan wel een tennisbal bij. Dat “klopt” de vulling weer op zeg maar en voorkomt dat de vulling gaat “klonteren”… EN het scheelt ook in het strijken…

Gek idee, maar het werkt wel :wink:

En wat betreft de zeepresten is het altijd slim om een paar keer per jaar de wasmachine eens leeg te laten draaien met een zak soda erin (die van een euro bij de supermarkt). Gewoon los in de trommel gooien al die Soda kristallen en een wasprogramma draaien. Soda ontvet dus maakt hij heel je trommel weer zeepvrij en je rubber e.d.

super, wat een huishoudelijke tips krijg ik hier :thumbup:

beide slaapzakjes zijn gewassen en opgehangen om te drogen (we hebben geen droger). ze zien er in ieder geval nog netjes in vorm uit :smiley: