Slaapzak

Luuk slaapt in een slaapzak, eigenlijk vanaf het begin bijna, maar nou vraag ik me af, hoelang moet dat nog? Zoals vandaag, dat het zo heet is, vind ik het eigenlijk gewoon zielig. Nu heb ik ook nog geen dunne, maar zou het zonder kunnen? Lastig… :think:

Niets moet natuurlijk, je kan toch gewoon de zak NIET meer aandoen?



Ik vind het persoonlijk een uitkomst. Onze zoon slaapt nog steeds in de combisleeper. Vind hij lekker en zolang het nog past, waarom niet? Deze zomer gaan we voorzichtig over naar een dekbed. Niet omdat ik het dekbed “eng” vind, maar meer ALS hij dan bloot ligt, hij niet teveel afkoelt.



Dus ja, geen echt antwoord, maar ik zou als ik het zielig vind, de zak uittrekken OF inderdaad een dunnetje kopen :wink:

ik heb voor senna met dit weer s’middags een dunne slaapzakje aan en sávonds nog de dikker maar de armen heb ik er af gehaald

Ik ga voor Jesse morgen ook gewoon weer een hele dunne halen. Het blijft 's nachts nu ook warm, dan kan dat onderhand wel toch?



Miepie, ik denk dat je gewoon maar moet kijken wat voor Luuk het beste werkt, met of zonder slaapzakje.

Jesse valt bijvoorbeeld niet in slaap zonder slaapzak, want dan is hij te beweeglijk en houdt zichzelf wakker. Ook is er dan het gevaar van uit het ledikantje klimmen.

Maar als Luuk niet zoveel kunsten uithaalt zonder slaapzak kun je het gewoon uitproberen.

Gewoon proberen zou ik zeggen :think: .



Isabel slaapt ook nog in de winterslaapzak met de mouwen eraf…volgende week wordt het weer frisser, dus ik vind het nog te vroeg voor een zomerslaapzak.

In de zomer/najaar wil ik zonder slaapzak proberen, zodat ik van de winter de slaapzakken voor haar zusje kan gebruiken. Maar dan is ze ruim 2 en dan gaan we gelijk een dreumesbed proberen.



Groetjes Alex

Met dit weer slaapt Kaylee zonder slaapzak, in de pyjama… ze heeft gewoon doorgeslapen en was niet koud vanochtend. Als het weer koud wordt trek ik haar gewoon de slaapzak weer aan.

Ja, dat kan ook, maar hij ligt nu in een 't shirtje, in een slaapzak, de dunste die ik heb, van badstof. Denk dat het wel goed gaat.

Vanmiddag heb ik het zonder geprobeerd, en dat ging wel goed, hij ging wel slapen. Maar idd ben bang dat hij uit bed gaat klimmen, hij is nogal van het klimmen de laatste tijd…



We gaan van de week, als het niet meer zo warm is, op pad voor een nieuwe slaapzak! :wink: Want met dit weer in de auto… :think:

Mik lag vanaaf alleen in de buitenzak van de combisleeper, met mouw en dan mouwloze romper, kind zweette als een otter.

De badthermometer die op zijn kamer ligt geeft daar 25 graden aan :shock:

Heb hem net wakker gemaakt, pyamajasje aan en zomerslaapzak.



Kweetutffnietmeer…

Ik heb een paar heel dunne slaapzakjes, net zo dun als een lakentje en da’s ideaal! (Die van mij slaapt dus niet lekker zonder slaapzak, niet omdat ie het koud heeft, maar omdat ie kennelijk vindt dat een slaapzak bij slapen hoort.)

Geloof dat het mijn zoon niet zoveel uitmaakt. Hij slaapt zowel met als zonder. Nu is het te warm voor een slaapzak in zijn kamer, dus ligt hij een zomerpyama. Zonder deken of wat dan ook. Hij voelt gewoon lekker warm aan en slaapt prima zo.



(Het enige waar ik stiekem bang voor was vannacht was dat ik hem wellicht 's ochtends zonder pyamabroek en luier zou aantreffen in een kamer die onder de stront zou zitten, was gelukkig niet het geval :lol: )

Martine :mrgreen:

Oei ja, dat ook een mogelijkheid… :roll: :mrgreen:



Luuk ligt nu lekker in 't shirt en pyamabroek in bed, en was zo stil, ben benieuwd hoe lang. Maar vind dit eigenlijk wel fijn, zo zonder slaapzak…

Want echt ideaal vind ik ze niet, dat gepiel met die rits, kapotte ritsen, er niet in willen, enz. enz. enz… Misschien een mooi moment om af te bouwen! :wink:

Quentin vindt een slaapzak nog steeds heerlijk… :think:



Een tijdje geleden heb ik het weer eens geprobeerd, maar hij lag zó te woelen en weet ik veel allemaal nog meer, dat ik hem z’n slaapzak weer had aangetrokken… En wat denk je… STIL, en slapen als een roosje… :mrgreen:



Blijkbaar vindt hij het nog heerlijk, hij rent er ook het huis mee door als hij die slaapzak aan én dicht heeft… Moet je m’n vader erachteraan zien rennen, geweldig… Hij is doodsbenauwd dat Quentin op z’n snufferd valt… :lol:



Ach, ook wel weer lief… :mrgreen:

Samara heeft nu een paar weken haar slaapzak uit en dat gaat prima, maar ik heb hem uitgedaan omdat ze het anders te warm heeft.