slaapzak

dave heeft sinds zijn 2e verjaardag een juniorbedje en slaapt hier ook netjes in…

maar nu wil ik hem afleren om in een slaapzakje te slapen…overdag is dit geen probleem…alleen snachts lukt het niet…hij word dan telkens wakker

nu heb ik al extra dekens op zijn bedje gelegd om het zwaarder te laten voelen…ook dit helpt niet…

(hij slaapt nu in zijn slaapzak met een (dun ikea)dekbedje, zijn 4-seizoendeken en een fleecedekentje erover, wel in een koudkamertje hoor de kachel staat uit)

hoe hebben jullie dit afgeleerd???

Niet, gewoon niet meer gedaan. Maarja misschien is hij er nog niet aan toe. Je kunt het in de zomer gewoon stoppen, dan is het toch warm.

En vanaf dan gewoon weglaten…

Misschien heeft hij het wel te warm en wordt hij daardoor wakker. Als ik lees wat hij allemaal aan/op heeft dan krijg ik het al benauwd. Anne slaapt in een gewoon pyamatje met een enkel van een 4 seizoenendekbed. Misschien juist minder dekens en wat strakker opdekken?

Ik ga mee met Carmen

Ik vermoed dat hij het wel eens te warm kan hebben. Merijn slaapt ook enkel in een pyama met een dekbedje. En nog wordt hij wel eens helemaal bezweet wakker… (maar ja dat gekke kind van mij vindt het heerlijk om helemaal onder de deken te kruipen :mrgreen: )

oeh dat klinkt ook wel heel warm…

waarom wil je slaapzakje eigenlijk afleren? :think:

Ik vind ook dat hij erg veel op heeft liggen, ook al is het koud in de kamer. Arwen slaapt sinds kort onder een 4 seizoenendekbed (van Prénatal). Daarvoor sliep ze in de CS. We zijn van de ene op de andere dag geswitcht (wel beginnend met haar middagslaapje). 's Middags was het spannend, maar diezelfde avond nog sliep ze al prima onder haar dekbed!

juist als hij minder over zich heen heeft liggen word hij vaker wakker…

al hebben we het 4 seizoenendekentje eraf gehaald en een fleecedeken er voor in de plaats gelegd…

(hij wordt trouwens niet bezweet wakker ofzo hoor…hij heeft het dus niet te warm, zijn temp is normaal )

maar goed hij word volgende week geholpen aan zijn beusamandelen en krijgt buisjes…misschien dat dat ook wel helpt…

het slaapzakje vind ik een overbodig ding eigenlijk… we zijn er toen mee begonnen toen hij uit zijn bakerzak groeide ( die hij nodig had om in te slapen) en we wilden hem toch nog een beetje het gevoel van inbakering geven…

nu is hij zo groot dat we denken dat het niet meer nodig is voor hem…

maar goed we houden het wel zo tot de zomer…en vandaar uit gaan we verder…

thanx voor reageren

Tja waarom afleren, ik zou hem voorlopig nog lekker in de

slaapzak laten slapen als dat gewoon goed gaat…

hier was Tessa er al uit voor ik eraan toe was eigenlijk, dus kan je niet helpen helaas…

Zij wurmde zich er gewoon door het hoofdgat eruit… vraag niet hoe…

Stan wilde zelf op een gegeven moment niet meer. Maandje nadat ie op peuterbed was overgaan denk ik zo.