Wij gaan over een paar weken op vakantie en nu slaapt noa sinds drie weken in een peuterbed. We willen haar dus op vakantie in een groot bed laten slapen. Ik heb net een slaapzak gekocht. Eentje voor kinderen, maar ik vraag me af of ze wel handig zijn. Noa slaapt graag op haar buik, maar draait nogal. Kan dat wel in zo’n slaapzak? Het is een nylon buitenkant, en nu ben ik bang dat ze dan snel gewoon uit bed glibbert! Ik weet nog niet of ik hem ga houden of terug breng. Wat zijn jullie ervaringen? :think:
Wij hebben hem 1 nacht geprobeerd met Laura, maar ik vond het geen succes. Ze probeerde steeds om eruit te komen, ik denk dat ze het niet prettig vond om er echt in te zitten. Uiteindelijk hebben we het ding opengeritst en over haar heen gelegd, maar dan trok ze hem helemaal naar boven en lagen haar voeten bloot. Zo’n slaapzak is toch een stuk lichter en gladder dan haar normale deken.
Gelukkig kwamen op dag 2 ook opa en oma naar de camping, en die hebben haar dekbed meegenomen, dat ging wel prima verder.
Dus voor ons geen slaapzak meer.
Maar misschien is het ook een kwestie van wennen, we hebben het tenslotte maar 1 nachtje geprobeerd.
Je zou hem thuis alvast eens uit kunnen proberen?
Wij hebben ook een slaapzak voor Lucas en dat is geen succes. Hij is te glad van buiten dus hij glijd er inderdaad bijna (en 1 keer echt) z’n bed mee uit.
Ik had hem bij de Kwantum gekocht. Misschien heb je dezelfde?
Hm…tot nu toe niet zo positief. Ik heb hem van Hema. Maar dat is ok zo’n gladde buitenkant.
Hier alleen maar goede ervaringen met slaapzakken bij kinderen op vakantie op de camping.
Alleen juist voor die kleintjes moet je een goede nemen van bijv.Nomad.Die zijn helemaal van katoen en niet van die glibberdingen.
hier ook een goede ervaring van kinderen in slaapzak … op vakantie :thumbup:
ik had ook zo’n echte grote kleine kinderen slaapzak gekocht voor nano, maar hij moest er niks van hebben. ik zou op deze leeftijd nog gewoon echt voor de baby-slaapzakjes grote maat gaan.
Mijn kindjes hebben heerlijk geslapen afgelopen vakantie in hun eigen slaapzakjes. Zo’n gladde, van Wehkamp!
Met kamperen is een slaapzak inderdaad lekker omdat het warmer kan zijn. Maar volgens mij gaat Sensje niet kamperen want ze heeft het over een groot bed… toch?
Ik bedenk me nu… als hij ergens in een groot bed gaat dan hebben ze daar toch meestal ook wel een dekbed bij? Dan hoef je alleen ene hoes van thuis mee te nemen.
Hier ook geen succes.
Ze kwam door de vreemde omgeving steeds uit bed maar kon dan zichzelf niet meer in de slaapzak hijsen.
En ze rolde er mee uit bed.
Ik heb hem ook opengeritst en dat ging op zich goed. Alleen blijft dat minder goed liggen als een dekbed. We sliepen samen in een 2persbed dus kon ik het wel rechttrekken maar dan kun je dus beter een dekbedovertrek meenemen.
Maar ze vond het wel helemaal te gek dat ze zo’n mooie deken speciaal voor de vakantie had :inlove: .
HIer wel een succes. Ik had een kinderslaapzak, ook een glibberige, gekocht bij bever zwerfsport. Wij gingen kamperen in juni en Merijn heeft 3 weken lang heerlijk geslapen in zijn 'egel’slaapzak :mrgreen:
Hij is wel al vanaf 19 maanden gewend om in een groter bed te slapen.
OP vakantie had hij een heeeel groot bed. In de tent stonden 2 1persoonsbedden en die hebben we aan elkaar geschoven. Merijn is 1x van het bed gerold midden in de nacht. De rest van de nachten ging het goed.