Slaapzak in combinatie met spreidbroekje

Mijn dochterjte draagt een spreidbroek en nu past ze in geen enkel slaapzakje. Op internet kwam ik een site tegen waar speciale slaapzakken voor kinderen met een spreidbroek werden verkocht, maar ik vond ze vreselijk duur en niet ineens zo heel erg leuk.

Heeft iemand een tip voor mij?

Zelf maken??? Kijken hoe zoiets in elkaar zit en dan zelf maken… Of een bestaand slaapzakje ombouwen…

De onder en zijnaden open tornen en er een stuk tussen zetten ofzo? Of als je zelf niet goed daarin bent iemand om je heen lief aankijken die het wel kan??!!

Toch zag ik toevallig laatst bij prenetal een slaapzak hangen met een behoorlijke ballonachtige onderkant :thumbup:

Mijn dochter heeft nl ook een spreidbroekje. Ik dacht dat ze wel in een normaal zakje zou passen, heb er 1 gekocht. Hmmm .:? :? :think:

… ff passen dan. Het ziet er op een hanger kennelijk ruimer uit :oops:

Idd, zelf maken…

Woon niet echt in de buurt, anders had ik gezegd, neem maar mee, dan pas ik ze voor je aan…

Is zo gepiept.

Volgens mij verkoopt babywals trouwens ook slaapzakken met een ballonvormig trappelgedeelte, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

@June72 wrote:

… ff passen dan. Het ziet er op een hanger kennelijk ruimer uit :oops:

Hi hi, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich in de maat vergist. :wink:

Cell, lief van je dat je evt had willen helpen. Ga nog wel even bij Babywalz kijken, maar vrees dat die ook breder lijken dan ze zijn.

Zal dan toch maar zelf aan de slag gaan en/of iemand die handiger is lief aankijken.

Vind het wel jammer dat ik de slaapzakken die ik al had niet kan gebruiken. Zat er ook wel aan te denken om ze aan te passen, maar zal dan wel eerst een stofje moeten vinden wat er dan bij past. Lijkt me een klus, maar wie weet…

Bo heeft vanaf haar 2e een spreidbroekje gedragen, gedurende 5,5 maand.

Ik heb nog 3 slaapzakken liggen, maar die zijn natuurlijk veel te groot voor jouw meid. Maar misschien heb je er later wat aan? Ik weet niet of jouw dochter nu al een beetje een flinke tante is? En ik weet niet wat hoe lang de verwachting is dat jouw meis de spreidbroek moet dragen? Bo had toen maat 86, ze vielen wel wat ruim. Ik heb er 2 van fleece en 1 van flanel. Mocht je er later interesse in hebben, laat het me dan even weten.

Oma heeft ze gemaakt. Ze heeft de maat genomen van de bovenkant van een slaapzak die Bo droeg net voordat ze de spreidbroek kreeg. Daar heeft ze een bovenlijfje van gemaakt met een korte rits. Daaronder heeft ze, mbv plooien, een vreselijke wijde ‘‘jurk’’ gemaakt. Onderaan klittenband. Wij moesten deze slaapzak dus over het hoofd aan doen. Da’s misschien voor jou wat lastiger, gezien de leeftijd van je meisje.

Ik zal er even een foto bij doen, dan heb je een idee.

Overigens kreeg ik in het zh, tijdens het aanmeten, de tip om van een sloop een slaapzak te maken. Maar ja, da’s voor de wintertijd een beetje koud…

En verder vooral een knuffel voor Amber en voor jou. Ik weet hoe het is om je kind in een spreidbroek te zien :cry:

En nog een foto van een slapende Bo, met spreidbroek èn slaapzak. Ik wist dat ik er 1 had, maar moest even zoeken. Wel wat onscherp, maar goed.

June72 schreef:

... ff passen dan. Het ziet er op een hanger kennelijk ruimer uit

Hi hi, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich in de maat vergist.

Raar... slaapzak past gewoon, makkelijk zelfs :think: :think:
Zijn er toch verschillende soorten van spreidbroekjes dan :think:
Maar goed, hier dus geen probleem :eh:

Jos, succes met het passend maken van de slaapzakjes.

Chrissy, wat een handige oma heeft Bo. Heerlijk he?

En wat een gave foto zoals zij lag te slapen :inlove:

Mijn kleine meid is zeker niet groot uitgevallen (behalve in de breedte dan misschien :mrgreen: )

Eind sept moet ik voor de eerste controle terug en hoop ik een indicatie te krijgen m.b.t. hoe lang ze de spreidbroek moet dragen. (en dan weet ik dus ook of ik evt iets aan jouw slaapzakken heb). Zal het je tegen die tijd laten weten.

Bij jouw dochter is het trouwens laat ontdekt of niet? En 5,5 maand is volgens mij niet zo heel erg lang he? Hoop zo dat wij er ook niet al te lang aan vast zitten :pray:

@June72 wrote:

June72 schreef:

… ff passen dan. Het ziet er op een hanger kennelijk ruimer uit

Hi hi, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich in de maat vergist.

Raar... slaapzak past gewoon, makkelijk zelfs :think: :think:
Zijn er toch verschillende soorten van spreidbroekjes dan :think:
Maar goed, hier dus geen probleem :eh:

Jos, succes met het passend maken van de slaapzakjes.

Er bestaan idd verschillende maten, want wij hadden aanvankelijk een verkeerde maat gekregen. Kwam er gelukkig achter omdat die kleine van me bleef huilen en niet kon slapen. Fijn voor jou dat de slaapzakken goed passen!

@jos wrote:

Chrissy, wat een handige oma heeft Bo. Heerlijk he?

En wat een gave foto zoals zij lag te slapen :inlove:

Mijn kleine meid is zeker niet groot uitgevallen (behalve in de breedte dan misschien :mrgreen: )

Eind sept moet ik voor de eerste controle terug en hoop ik een indicatie te krijgen m.b.t. hoe lang ze de spreidbroek moet dragen. (en dan weet ik dus ook of ik evt iets aan jouw slaapzakken heb). Zal het je tegen die tijd laten weten.

Bij jouw dochter is het trouwens laat ontdekt of niet? En 5,5 maand is volgens mij niet zo heel erg lang he? Hoop zo dat wij er ook niet al te lang aan vast zitten :pray:

Ja, het was laat ontdekt en niet zo’n lange periode. Ze vonden het, na 5,5 maand, belangrijker dat ze ging lopen en door het lopen zouden de koppen nog beter in de kommen komen te staan.

Maar het ergste komt nog…We hebben onlangs te horen gekregen dat ze helemaal geen heupdysplasie had :evil: :evil: Excuses zijn gemaakt door het hoofd orthopeadie, maar oh…wat was ik kwaad/teleurgesteld/intens verdrietig. Bo moet zo’n pijn gehad hebben in die spreidbroek, want ze had op dat moment ontstekingen in beide heupen. Door het vocht van de ontstekingen zijn de dijbeenkoppen naar buiten gedrukt en dat leek op hd. Maar dat was het dus niet.

(Hopelijk laat je je geen schrik aanjagen door dit verhaal, het heeft mij wel op het nut van een second opinion gewezen. Dit is een vrij uitzonderlijke situatie, want Bo bleek uiteindelijk jeugdreuma te hebben, vandaar de ontsteking in haar heupen)

Voor tips over kleding ed kun je ook eens kijken op het forum van de vereniging aangeboren heupafwijkingen: http://www.heupafwijkingen.nl/forum/index.php Voglens mij is daar wel e.e.a. te vinden.

Chrissy, wat een ontzettend vervelend verhaal zeg. Wat vreselijk dat ze een verkeerde diagnose hebben getrokken. Daar ga je in eerste instantie toch niet vanuit :oops:

Is ze nu nog onder behandeling voor haar heupen dat ze daar nu pas achter kwamen of twijfelden jullie zelf aan de eerder gestelde diagnose?

Hoe gaat het nu met Bo?

Ga ook nog eens op die site kijken die je noemde. Dank je wel!

Emma paste gewoon in haar slaapzakken met spreidbroekje :think: . Past jouw meisje ook niet in een groter maatje slaapzak?

ik denk dat het ook belangrijk is wat voro spreidbroekje iemand heeft.

ons sophie heeft de pavlik bandage.

Wij gebruiken geen slaapzakje erbij, aangezien ze het warm gebnoeg heeft.

Wel doen we extra sloffen aangeven, want die voeten worden wat snelelr koud.

succes ermee!

@purpled82 wrote:

Emma paste gewoon in haar slaapzakken met spreidbroekje :think: . Past jouw meisje ook niet in een groter maatje slaapzak?

Ze is heel klein (maar wel stevig :mrgreen:). Als ik haar in een groter slaapzakje doe, is het halsje veel te groot en kan ze naar beneden zakken.

Tot nu toe heeft ze het nog warm genoeg en slaapt ze met dikke sokjes.

En net kwam mijn moeder binnen met een door haar zelfgemaakte slaapzak die van onderen heerlijk breed is. Lief he? :inlove:

Laat nu de winter maar komen!

Even nog een andere vraag:

onze meid wordt steeds boller, maar zo ook haar beentjes.

Nu ontstaat er echter een steeds groter verschil tussen haar 2 beentjes. Bij het beentje waar het omgaat, puilt haar beentje helemaal over de banden van het spreidbroekje uit.

Ook is de hoek waarin haar beentjes zitten als ze het spreidbroekje aan heeft, absoluut niet gelijk (wat ik ook doe).

Herkent iemand van jullie dit?