Slaapzak......grrrrrr en verstopt neusje...............help

Onze dochter van 8 maanden is sinds kort een echt wurm! Als ze moet gaan slapen is ze eerst eindeloos aan het draaien en wiebelen en tot grote frustratie draait de slaapzak niet helemaal mee waardoor ze opeens ‘vast’ zit. Wie kent dit probleem en wat is er aan te doen? Ik heb al geprobeerd om een lange slaapzak om het matras heen te vouwen, maar ook die trekt ze los en gaat dan ook weer draaaien!



Verder ben ik ook opzoek naar tips & trucs voor een verstopt neusje. Ik gebruik al de neusspray van vsm voor baby’s, maar in mijn ogen geeft dat nog niet het gewenste resultaat.

neusje:



luuf

ui naast bed



Slaapzak… helaas geen tip, maar hoe langer de zak hoe lastiger het meedraait lijkt me. En zonder slaapzak? is dat een optie??

Slaapzak zo kort mogelijk houden en van een ‘‘gladde’’ stof.



Neusje…

Hoofdend iets omhoog zetten,ik doe er altijd een dikke handdoek onder.

Ik spoel met de BUISJES daro fysiologischzoutoplossing

Snotzuigertje :sick:

Half ui bij het bed idd

En LUUF voor baby’s (is dampospul smeren dus)

En de douche even vol laten lopen met stoom…dus hete kraan aan deur dicht…

Of erin gaan zitten of dan even douchen…stoom werkt ideaal!!



Succes!Heb hier ook 2 snotneusjes :thumbdown:

Wat ik bij daan doe…

Badje met kruiden-badje erin(met menthol en eucalyptus)

Daarna maak ik zijn neusje schoon met een nat watje, in een punt gedraaid, en dan met een draaiende beweging de snotjes eruit vissen :sick: Vervolgens pest ik hem nog met een snotzuigertje. Als dat allemaal achter de rug is, krijgt ie otrivin baby in zijn neusje(is m.i. iets zachter dan gewone neusspray) Vervolgens smeer ik zijn borstje ook nog in met luuf, en als hij ook hoest krijgt hij nog een paar druppels bisolvon. Tot nu toe zijn de rustige nachten verzekerd!!



Voor wat betreft de slaapzak… heel weinig aan te doen, vastleggen heeft geen zin en kan zelfs nog gevaarlijk zijn ook. Ik leg daan nu zonder slaapzak in bed, en dat gaat ook prima…