Slaapzak afleren

Hoi, Dylan slaapt al vanaf zn geboorte in een slaapzak. En nu willen we dit graag afbouwen omdat hij voor zn 2de verjaardag een laag bed krijgt. Hij kan zich er prima in verplaatsen dus dat is het probleem niet.



Hoe leer ik mijn ventje zonder slaapzak slapen?



Groetjes

Gewoon uit doen en de dekens aan alle kanten strak instoppen.

waarom afleren nu al dan



onze dame is 2 en een half ligt ook in grote bed.



maar juist daarom nog ff in slaapzak, ze gaat helemaal boven de dekens liggen (ook met strak in stoppen) en dat is wel erg koud met dit weer,

Gewoon niet meer aandoen en dekens goed instoppen.

Ik ben bij Luc en Stan ermee gestopt toen ze naar een peuterbedje gingen, maar geen problemen mee gehad. In het begin wel elke avond voor wij gingen slapen nog even gekeken en dekens weer goed gelegd, maar inmiddels hoeft dat ook niet meer.

Mijn meisje lag gewoon met slaapzak in een gewoon bed. Op een gegeven moment wilde ze zelf geen slaapzak meer aan en wilde ze een dekbed.

Ik zou ook nog even wachten met de slaapzak achterwege laten, juist omdat hij ook naar een groot bed gaat…Die slaapzak komt vanzelf is mijn ervaring!!

Hier ging onze meid met de slaapzak aan lopen, toen ze in een groot bed kwam. Ik vond dat gevaarlijk, daarom hebben we toen de slaapzak uit gedaan. Het heeft nooit problemen op geleverd. De deken goed strak instoppen, ze bleef daardoor wel liggen.

Sean sliep met 2 jaar ook nog in slaapzak. Op een gegeven moment gewoon slaapzak uit en onder dekbed (cold turkey). Geen probleem!



Overigens heb ik hem laatst toen we naar centerparcs gingen weer een slaapzakje aangedaan en dat vond hij ook best. Hij vond het stiekem wel leuk want dan moest hij ook “opgetild” worden net als zijn kleine zusje.

Mijn oudste sliep tot 3 jaar in een slaapzak, toen ze een groot bed kreeg wilde ze ook geen slaapzak meer. Mijn jongste 2,5 slaapt ook in een slaapzak. Maar sinds 2 weken wil ze er ook een dekentje overheen, dus nu heeft ze een dunnere slaapzak aan + een dekentje. Met 3 jaar krijgt ze ook een groot bed en gaat dan ook uit haar slaapzak als ze wil. Midden in de zomer vind ik dat toch iets makkelijker, dan is het ook geen probleem als ze niet meer onder het dekentje liggen. Dus misschien tegen die tijd eens proberen ?

Tja… hier nooit moeilijk over gedaan en juist een groot bed gegeven met de slaapzak nog aan… dat gaf nog even wat extra geborgenheid. Suusje vroeg er ook lange tijd nog zelf om en lopen met de slaapzak deed ze wel, maar niet de trap af… dan riep ze mij. Voor een ruime week terug was ze ziek en waren beide slaapzakken in de was… dus toen met pyama aan in bed gelegd en gezegd dat de slaapiezak in de was zat. Oke mama was het en ze is zo gaan slapen. Nadien wilde ze ook zelf geen slaapzak meer aan. Dus hier is het vanzelf gegaan, toen ze begreep dat ze ook zonder kon.



Ik zou niet afbouwen, maar het koppelen aan het grote bed… zo van, in een groot bed gebruik je geen slaapzak meer, dus groot bed = slapen zonder slaapzak.

Hier ging de slaapzak uit op de dag dat ze in het grote bed ging, gind prima.

Ze was toen 23 maanden oud.

Toen Vera een groot bed kreeg (22 maanden oud) hebben wij haar gewoon in de slaapzak laten slapen. Na een paar maanden heeft ze zelf aangegeven dat ze graag zonder slaapzak wilde en sindsdien slaapt ze onder de dekens. Ging prima :smiley: