Slaapwandelen

Zijn er hier moeders die ervaring hebben met slaapwandelen? Wij denken namelijk dat Hadewijch dat doet. De eerste keer lagen we in bed en hoorden we ineens huilen onder aan de trap. Ze was half wakker en erg van streek. Gisteravond hoorden we huilen van boven. Toen ik naar boven liep, zat ze op het hoofdeinde van ons bed, huilend, helemaal overstuur. Ik heb haar mee naar beneden genomen en ze sliep eigenlijk meteen weer. We denken nu dat ze slaapwandelt. Ervaringen?

Wij zijn er nooit echt achter gekomen, maar we hebben wel een vermoeden dat onze oudste het een tijdje gedaan heeft.

Dan werd ik 's nachts wakker en lag ze op de overloop op de grond te slapen. Of zat ze tegen de kat te kletsen. Ik kon haar dan gewoon meenemen naar haar bed, dan mompelde ze wat en ging slapen. Maar of het echt slaapwandelen is geweest durf ik niet te zeggen. (vond het trouwens wel doodeng)

ik heb het zelf een poos gedaan.

doodeng en helemaal niet leuk als je ouders ineens bij je staan van: wat doe JIJ nou hier??

dan sta je dus echt zo van: tja… wat doe ik hier eigenlijk?



gewoon rustig weer terug naar bed proberen te loodsen dus

Bedankt voor de reacties.



Ziet, was jij dan al wakker of werd je wakker gemaakt? Hier merken we het dus omdat we gehuil horen. En dan is ze al behoorlijk overstuur.

ja soms werd ik ineens ergens wakker

dan snapte ik het niet, dus moest ik ook huilen.

ik snapte het pas echt toen mijn ouders het op een gegeven moment gingen benoemen. je hebt geslaapwandeld.



weet ook nog dat ik het vaker deed als ik ziek was/werd.

Ah, ze heeft net griep gehad, dus we zullen het extra in de gaten houden. Bedankt voor de info.