Slaapvraagje

Hallo,

Sinds kort is Jeremy om 06.30 uur wakker :frowning: Aangezien wij gewend zijn dat hij pas om 08.30uur wakker werd is dit toch een wat minder tijdstip, :oops:

Hij is nu bijna 6 mnd oud en gaat niet vroeger naar bed en krijgt ook niet minder eten, dus hoe zou dit kunnen, jullie misschien nog tips??? Of is dit gewoon een nieuw ritme, waar we ons bij neer moeten leggen :smiley:

Hoe laat gaan die van jullie naar bed 's avonds?? Jeremy om 21.00 uur.

Ik denk gewoon een nieuw ritme, zeker met 6 maanden zou ik het gewoon een beetje laten gaan.

Dus niet vroeger naar bed gaan brengen?? Ik merk namelijk wel dat hij 's avond rod half 8 standaart een “huil half uurtje” heeft. Is het dan een optie om hem rond half 8 naar bed te doen of zou hij dan nog vroeger wakker worden???

Toen Lotte rond de 4 mnd. was, kon zij het makkelijk tot 9 uur 's avonds volhouden. maar nu ze wat ouder is en veel actiever, is het hier echt om 7:30 afgelopen (maximaal 8 uur maar dan is het toch echt einde).

Lekker d’r bed in met knuffel en lekker slapen.

Ze slaapt dan tot een uur of 6, soms 5:30 en krijgt dan een fles (ontbijt zeg maar :roll: , hihi, had ik graag wat later gezien, maar ja, doe je nix aan) Maar ze gaat daarna altijd gewoon weer terug haar bed in. Meestal slaapt ze dan weer door tot 8 uur en dat vind ik dan wel weer een okay tijd om op te staan en de dag te beginnen :mrgreen: .

Bij 6 uur 's ochtends kan ik gewoon echt niet functioneren :wink:

Misschien dus ook een idee om dit bij jullie te gaan toepassen.

'S ochtends vroeg wakker, fles, even knuffelen, weer bed in (en jij ook!) en dan nog even een paar uurtjes slaap pakken.

misschien iets meer eten geven? Onze dochter werd op die leeftijd ook wel eens rond die tijd wakker. Toen we haar meer drinken gaven, was dat meteen weer over en slaapt ze weer tot kwart over 8.

Het zou ook kunnen dat hij een heel nieuw ritme heeft he!

Bij Sam was het ook altijd anders…

Nu is het zo, dat hij 's avonds vrij optijd in bed ligt (meneertje is dan doodop) en al om 5 uur wakker is. Helaas, maar is niet anders!

We denken idd een nieuw titme, (helaas…) gisteravond twee schepjes nutrix door de fles gedaan, maar vanmorgen gewoon weer 07.00uur hoor… :roll: En dan was hij gisteravond om half 8 in slaap gevallen dus om 21.00 wakker gemaakt fles erin en naar bed. Het zal gewoon wennen zijn voor ons, het is niet anders. Ach we hebben iig een half jaartje uit kunnen slapen… :slight_smile:

07.00 is toch prima? als het echt nachtwerk zou worden kan ik me er wat bij voorstellen, maar vindt 07.00 uur ene redelijk tijd om wakker te worden :wink: …Maar goed je was gewend aan het uitslapen, wellicht komt die goed eoude tijd nog wal weer terug :mrgreen:

Nou ik vind 7.00 toch echt geen tijd hoor, dan is het nog donker :shock:

Nee mijn brein gaat pas rond 9.00 werken hahaha… Maar goed laten we hopen dat het tijdelijk is :pray:

OK vanmorgen was t 08.00 !! :dance: Kijk dat is beter :wink:

Dat brengt weer een andere vraag aan jullie met zich mee… Hij is dus ongeveer een week lang om half 7 wakker geworden, maar tijdens deze week was hij ook ontzettend hangerig/huilerig, nu lees ik hier vaak over een sprongetje, bedoelen jullie daarmee dat een kind daarna iets kan??? Ik merk bij Jeremy dat wanneer hij een week zo is, hij daarna altijd een “kunstje” kan… Omrollen was zoiets, maar ook tandjes (heeft er inmiddels twee) en ook het brabbelen. Alle keren voordat hij dat kon was hij “lastig”. Nu zette ik hem gister op het aanrecht, (ik hou hem natuurlijk vast) en maakte zijn flesje, toen merkte ik dat hij wel heel stevig zat… ik liet hem voorzichtig een beetje los en wat bleek??? Meneertje bleef gewoon (nou ja gewoon, een beetje voorover) zitten :shock: Dus hup meteen op mijn bed geprobeert en ja hoor toch een aantal tellen dat hij blijft zitten… Is dit de voorbode van het zelf gaan zitten??? Hoe gaat dat eigenlijk?? Trekken ze hun zelf op en rond welke leeftijd deden jullie beebs dit ongeveer??? Heb het idee dat Jeremy een vroegertje is met alles??? of is dit een te voorbarige conclusie???

ik breng maris tussen 19:00 uur en 20:00 uur na bed en werd ook vaak wakker rond 5:30 uur :zzz:

maar sinds de laatste week slaapt ze tot 8:00 uur het verschilt dus weleens

maar ik breng haar niet later na bed ik vind het belangrijker dat ze sávonds een vastritme heeft

na zo’n sprongentje worden is inderdaad wat huilerig zulke dingen worden geschreven in oei ik groeiboek kijk mar eens op de website van oeiikgroei

oh dat is wel mijn wens hoor, tot 6.30 uur slapen…!!!

Hier nog steeds 5.00 standaard.

Ja, dat kunstje wordt ook sprongetje genoemd :wink: Ik geloof niet in sprongetjes eigenlijk, maar het klopt altijd wel aardig: gek gedrag en dan ineens wat nieuws kunnen.

Thijmen veranderde in het eerste jaar om de paar maanden van slaapritme…ik zou er gewoon in mee gaan.

Als hij gewoon tevreden is dan heeft ie vast genoeg gegeten en als je hem niet oververmoeid naar bed brengt dan hoeft ie ook niet eerder naar bed lijkt mij.