Mijn kleine uk heeft vaak moeite om zelf in slaap te vallen.
Ja, op mijn arm lukt het wel :roll: maar wakker in bed leggen…nee dus.
Behalve als ik hem op zijn buik leg. Dan zakken die oogjes langzaam dicht en ligt ie gewoon 2 uur te slapen.
Het gekke is dat ie 's nachts dus wel op zijn rug slaapt.
Overdag dus niet.
Wat moet ik hier nou mee?
Nu ik thuis ben, kan het makkelijk. Ik sta om de 10 min in de kamer even te kijken. Maar als ie straks naar KDV gaat, mag/kan dat natuurlijk niet.
Iemand anders ook deze problemen?
Tips?
mijn zoon heeft tot hij zich zelf om kon draaien op zijn buik liggen slapen op zijn rug wou het niet lukken en nooit geen probleem geweest
Mijn zoon deed het ook en toen in een sleeper op zijn zij laten slapen!
Never op zijn buik, pas toen hij groter was! Ook al kijk je elke 10 minuten, als 1 minuut nadat jij gekeken hebt het gezichtje niet meer vrij ligt is het zo gebeurd, en dan ben je zeker weten te laat als je 8 minuten later weer komt kijken…
tsja, hier was het de keus, niet slapen of op de buik.
Nu was die hier snel gemaakt, niet dat ik niet getwijfeld heb…
Maar nu kunnen wij, en hij ten minste slapen op de rug kan hij nu nog steeds niet.
Nu gaan mijn kinderen niet naar het kdv, dus weet niet wat de regels zijn.
Maar mag een baby daar niet op de buik slapen. Dus stel mijn zoon zou daar heen gaan en elke keer op zijn buik draaien dat mag niet??
Dus doe wat je hart je ingeeft, het is moeilijk maar voor ons niet meer.
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Overdag niet in slaap kunnen komen (alleen op de buik) en 's nachts gewoon slapen.
Zoonlief sliep dan echt alleen op zijn buik als ik er heel de tijd bij was. Na een paar weken sliep hij overdag ook weer gewoon op zijn rug :think:
Hier ook in het begin: óf niet slapen, óf op de buik… uiteindelijk ga je dan toch overstag, tegen alle adviezen in. Een overmoeide mama en baby zijn ook niet goed namelijk. Ik heb geprobeerd Joas op zn zij in te laten slapen, of terwijl hij sliep naar zn rug te draaien… haalde allemaal niets uit, meneer wilde alleen op zn buik.
En toen was het tijd voor het kdv, en ze leggen m op zijn rug omdat ze niet anders mogen daar en wat denk je? Hij sliep meteen, en het probleem was over :o
Nu nog begrijp ik daar niets van, maar het zal wel. Hij kan nu allang zelf omdraaien, en is nog steeds een buikslapertje.
En over dat het “gezichtje niet meer vrij ligt”, het gevaar bij buikslapen zit 'm in het oppervlakkiger gaan ademhalen vanwege de druk op de borstkas, nÃet het stikken in het matras. Dit even ter informatie
Mijn zoontje draait zich sinds hij kan draaien (met 3,5 maanden) ook op zijn buik, ook in bed. Lange tijd van alles geprobeerd, maar hij draaide steeds terug op zijn buik, dat ligt blijkbaar gewoon lekker. Ik geef hem groot gelijk, want dat vind ik ook Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven, en hem laten liggen. Als hij 's avonds als wij naar bed gaan op zijn buik ligt, draaien we hem wel weer terug, maar bijna altijd ligt hij weer op zijn buik als we wakker worden 's morgens. Hij slaapt volgens mij ook echt niet de hele nacht, en gaat dan liggen ‘spelen’ op zijn buik en valt zo weer in slaap. Als ik daar iets mee wil moet ik de hele nacht er heen, en dat doe ik liever niet Dus laten we hem maar. Op het kdv slaapt hij volgens mij ook niet altijd op zijn rug, maar dat zal ik eens navragen.
Hier sliep hij met een week of 2 al op zijn buik hij sliep anders ook niet…bij ons toen op het kdv deden ze er helemaal niet moeilijk over,
En ja zelf slaap je ook hoe je t fijn vind denk ik dan maar :thumbup: