slaapt jouw kindje door op flesvoeding?

LARS SLIEP MET 10 WEKEN DOOR EN NOG STEEDS :mrgreen:

Heb 3 maanden bv kunnen geven, heb haar 2 nachten in het zkh wakker moeten maken, daarna is ze nooit meer gekomen 's-nachts… (tot nu toe dan :pray: ha ha… dus ook met bv kunnen ze lekker doorslapen…

Ik ben wel benieuwd naar de definitie van doorslapen.

Als men zegt, dat het kind doorslaapt: hoef je dan ook nooit je bed uit om een speentje terug te ploppen etc? Ik bedoel: is doorslapen ook echt, dat je als ouders lekker in bed kan blijven? Of is doorslapen: geen nachtvoeding meer?

(Voor de statistieken. Viggo is 16 maanden en slaapt al lang door, maar krijgt nog wel 1 of 2 nachtvoedingen. Ik hoef nooit mijn bed uit want hij slaapt naast ons. Koppelt zich aan en slaapt drinkend verder. Voor mij is dit dus doorslapen maar volgens het CB niet. Ach, als we maar lekker slapen;-))

Oke, Lieke slaapt niet bij ons op de kamer, anders doe ik helemaal geen oog dicht.

Doorslapen is voor mij dat ik er niet uit hoef. Niet voor speentjes, niet voor voeding. Niet voor gewone huilbuien.

Ze mag dan best wat vertellen, daarop hoef ik namelijk niet te reageren.

Het speentje pakt ze trouwens sinds ze 3 maanden is al heel goed zelf. Het zit vast aan de puntmuts van haar knuffeldoek… :wink:

Lieke komt echter minstens 2 keer per nacht soms om voeding, maar meestal is dat voor een knuffel en even wiegen. Met een drukke baan en een peuter ben ik langzamerhand op. Maar ja flesvoeding is een erg hoge drempel voor mij, en garantie geeft het niet…

Mateo heeft de eerste 10 weken bv gehad en toen kv. Binnen een paar weken sliep hij door…

Micah krijgt bv en slaapt niet door…

Oh en voor mij is doorslapen; geen nachtvoeding meer en niet uit bed te hoeven…

Ik heb de eerste +/- 7 wk BV gegeven en daarna overgegaan naar FV.

2 weken later sliep Hailey de hele nacht door terwijl ze met BV 's nachts om de 2,5 uur kwam.

@Frischling wrote:

Ik ben wel benieuwd naar de definitie van doorslapen.

Als men zegt, dat het kind doorslaapt: hoef je dan ook nooit je bed uit om een speentje terug te ploppen etc? Ik bedoel: is doorslapen ook echt, dat je als ouders lekker in bed kan blijven? Of is doorslapen: geen nachtvoeding meer?

Doorslapen is in mijn woordenboek: doorslapen! :mrgreen:
Dus toen ik er ook niet meer uithoefde voor speentjes, huilbuien enzovoort! gewoon dat je ze na de laatste voeding in bed legt en dan soor kan slapen tot de volgende ochtend, laten we zeggen na 6.30 uur.

Oeps, dan heb ik 'm verkeerd ingevuld. Juul krijgt nu een poosje geen nachtvoeding meer, maar ik moet er wel eens uit om een speen of een slokje water te geven. Dat doe ik overigens half slapend, zodat mijn man 's morgens kan vertellen hoe vaak ik eruit ben geweest. :wink:

Vannacht was een ramp; 11 keer opgestaan! (gelukkig slaapt ze bij ons op de kamer, lekker dichtbij)

Overigens maakte ik me in het begin best zorgen dat ze steeds maar niet doorsliep; ik dacht dat dat na een paar weken wel moest. Ook door de medemoeders van mijn maand, waar er best aardig wat kindjes doorsliepen. Later begreep ik dat zo snel al doorslapen juist uitzonderlijk is en dat het heel normaal is dat je tot het eerste jaar zeker 's nachts op moet voor je kindje. Dat heeft mij heel veel rust gegeven.

Ze krijgt trouwens flesvoeding, maar pas toen ze bijvoeding kreeg, was ze wat tevredener, de slokop… :roll:

Ik heb 4 maanden volledige borstvoeding gegeven. Ben het daarna gaan combineren. Joost slaapt vanaf 6 weken helemaal door (in de definitie van ook echt slapen) dus wat dat betreft kan ik niet zo veel zeggen, daar is geen verandering in opgetreden toen ik fv en bv ging combineren.

Wel merk ik overdag op dat hij veel sneller een volgende voeding wil als ik borstvoeding geef dan als ik flesvoeding geef. Hij is met fv meer verzadigd en kan daardoor langere tijd tussen zijn voedingen hebben.

Ik begrijp dat de stap moeilijk is, en die beslissing zul je zelf moeten maken. Het belangrijkste is in ieder geval wel dat je er niet aan onder door moet gaan. Daar heeft Lieke ook niet veel aan.

Sterkte!

:hug:

@chantal!! wrote:

Ik heb maar 3 weken bv gegeven en daarna fv en yeline sliep met 5 weken door. Nu maakt ze nachten van 14 a 15 uur :lol:

Doorslapen is hier ook echt doorslapen we hoeven al die tijd niet uit bed voor haar :wink:

Aniek kreeg 13 weken borstvoeding uit de fles, toen kunstvoeding en met 16 weken sliep ze door van 22.00 uur tot 7.00 uur. Vanaf een maand of 6 werd ze ineens weer wel es wakker, dan wilde ze even getroost worden, maar dat was dus zo een sprong en daar was ze zo door heen. Maar die nachtvoeding was er dus met 16 weken af.

Peter heeft 2 weken bv gehad, toen fles, hij sliep met 5 weken al door, maar stopte er weer mee toen hij 8 weken was. Kreeg eczeem, krampen, noem maar op, de hele rambam. Pas na 5 maanden, toen we gingen bijvoeden met groente en aardappels en zijn darmen daarop gingen werken giing hij ook echt doorslapen. Vanaf die tijd tot nu is het zo dat we hem om 18.30 op bed doen en hij wakker word als papa de koffie aanzet… (tussen 6.30 en 7.15)

Beide kids sliepen dus op KV voor de 6 maanden goed door…

@inkie wrote:

Doorslapen is voor mij dat ik er niet uit hoef. Niet voor speentjes, niet voor voeding. Niet voor gewone huilbuien.

Als dat je definitie van doorslapen is... Dan slaapt Lara nog steeds niet altijd door. Als ze gezond is meestal wel, 6 van de 7 nachten zeg maar. maar ja, ze is vaak niet helemaal gezond, dus...

Op het BV-forum staat dezelfde poll (wel handig als je wil vergelijken, en het lijkt er nu op dat het geen verschil maakt) en daar heb ik ingevuld dat ze met 5/6 weken doorsliep. Maar dat ging dus alleen om voedingen. Dat we er niet meer uit hoeven is pas begonnen vanaf 9 maanden. Vanaf 6 maanden kreeg ze KV voor het slapen gaan, zelfs met rijstebloem, maar dat makte dus geen verschil.

Ik zou erop rekenen dat je het eerste jaar in ieder geval nog vaak gestoord zult worden in je nachtrust. Misschien heb je met Stijn veel geluk gehad?

Dat begin ik langzaam ook te denken. Vrienden zeggen dat ook wel eens, Stijn was het eerste jaar een erg makkelijk en handig kind, deed alles wat ie moest doen snel en goed, en huilde amper.

Lieke snotterd krijst brult en drift, maar ja die drinkt dan in elk geval wel goed uit mijn borst, waar ik nog steeds dankbaar voor ben. :lol:

een pittige tante dus…

tja lieke zal misschien via stijn ook wat meer met bacterieën in aanraking komen? en zieke kinderen zijn lastige kinderen…

het komt goed :hug: .

Toen Rivano de 1e 4 weken bv kreeg sliep hij niet door.

Toen over gegaan op kv en hij slaapt door van 22:30 tot 8:00 nu.