Met mijn oudste, Sam, was ik 's avonds nog wel een tijd in de weer. Mijn tweede, Daan, legde ik na 3 weken of zo 's avonds om 19.00 uur in bed en dan sliep hij door tot de eerste nachtvoeding. Noah, nu 10 weken, doet het precies zoals Daan. Hij kan zijn oogjes 's avonds rond 18.;30 uur echt niet meer open houden en slaapt dan tot de eerste nachtvoeding (op moment is dat meestal rond 2 of 3 uur). Heerlijk van die rustige avonden voor papa en mama :)))
groetjes Shams
Anna Sofie was altijd wakker naar mijn idee.
Lev slaapt altijd. Die is misschien drie uur op een dag klaarwakker.
Heel gezellig kind :roll: :mrgreen:
Hoi,
Tommy gaat rond een uurtje of 6 slapen, dan rond een uurtje of 8 a 9 wordt hij wakker. Dan krijgt hij de borst en gaat spelen, maar wil eigenlijk het liefst bij je zitten. Dit zijn onze knuffeluurtjes, dan rond een uurtje of 10 a 11 wordt hij moe, krijgt hij de borst en daarna flesje mm erachter aan ( hij komt niet genoeg aan ) en dan naar bed. Meestal nog een keertje wakker s’nachts maar niet eten en dan rodn 7 uur s’morgens weer de borst.
Ik vind het wel gezellig s’avonds, maar soms wil ik eerder naar bed dan hij :oops: :oops:
Groetjes Suzanne
Hier nog maar net begonnen natuurlijk maar als hij slaapt of in slaap drijgt te vallen leg ik hem wel in zijn bedje .
Savonds na de laatste fles die wel varieerd omdat hij de ene keer om de 3 uur komt en de andere keer om de 4 uur slaapt hij een uur of 5 a 6 door … dus komt 1 x in de nacht.
Overdag slaapt hij ook veel en als hij wakker is ligt hij lekker bij ons of in de box en is heel tevreden eigenlijk…
Dus we proberen zo door te gaan :inlove:
Zelfs met nog 2 en soms 3 slaapjes overdag stort Tosca tegen 18.30 uur helemaal in hoor, dan zit er niks anders op dan in bed leggen, want er doorheen trekken werkt averechts (hyper, huilen, overstrekken). Dus na het avondeten gaat madammeke lekker slapen, meestal een half uurtje voordat Saba aan haar slaapritueeltje begint. De nacht redt Tosca nog niet helemaal qua slaap (misschien omdat ze al rond etenstijd naar bed gaat, maar ja, zie even niet hoe het anders moet), dus meestal voed ik haar nog rond 22.30 uur en dan houdt ze het wel tot ongeveer 6.00 uur vol voortaan.
Laatste paar dagen maakt Nathan alleen maar hazeslaapjes. 's avonds krijgt hij een fles rond 20:00 en daarna gaan we nog kletsen, slaapzak aantrekken en eventueel in bad ( hij mag maar 3x p.w. in bad ivm extreem droge huid). Rond 22:30 valt hij in eindelijk in slaap. om 24:00 maak ik hem nog wakker voor een voeding en daarna slaapt hij door tot 7-8 uur.
Evy krijgt rond half negen haar fles, en gaat dan naar bedje tot ongeveer acht/ negen uur de volgende ochtend.
Vanaf een maand of 2 sliep ze 's avonds, en maakte wij haar wakker voor de laatste fles. Ze sliep dan in de box. Sinds een maand of 4 ging ze naar bed na de half negen fles, en werd dan rond twaalven wakker gemaakt voor de laatste fles. En nu dus naar bedje…
Ik duim en hoop dat het zo blijft! :thumbup:
Quinten gaat tegelijk met Lynn naar bed. Dat is rond 19:00 uur. De ene keer slaapt hij meteen en de andere keer niet. Dan mag hij nog even bij ons pruttelen. Hij is dan wel tevreden. Zijn laatste fles valt meestal tussen 20:00 en 21:00 uur. Dan slaapt hij tot 6:00 uur (dan gaat hubbie naar zijn werk en daar wordt hij wakker van) dan slaapt hij bij mij op bed nog door tot 8:00 uur.
Maar Quinten is zowiezo nu wel een makkelijke baby.
Met Lynn hebben we langer lopen hannesen 's avonds en 's nachts. Dat was voorbij toen ze een maand of 4 was. Toen kreeg ze om 20:00 haar laatste fles en sliep ook tot 8:00.
Benthe slaapt overdag al erg weinig, vind ik. Ze krijgt om 7.15 de fles en gaat dan weer even terug. Meestal tot zo’n 9.30/10.00. Dan krijgt ze om 12.00 de fles en gaat ze naar bed, tot 15.00/16.00.
Dan krijgt ze weer een fles en gaat in de box tot 17.00, dan wil ze bij ons en zit ze in de wipstoel.
Meestal doet ze een klein tukje in de box van zo’n 30 minuutjes.
Maar 'savonds na de 20.00 fles wil ze eigenlijk niet slapen. Huilt als ze niet bij ons is, dus zet ik haar meestal maar in het wipstoeltje (ligstand) bij ons. Dan is ze wakker, vrolijk en ondeugend…
Maar ja, beter een vrolijk kind in een wipstoel, dan een huilende in bed
van sochtend half 10 tot smiddags 17.00 is Marit goed wakker en slaapt dan vrij weinig. In di periode overdag speelt ze graag en wil ze alles meemaken, en graag g-entertained worden :mrgreen: …Tussen 17 en 18.30 krijgt ze een fles en valt als een blok in slaap…om 22.30 moeten we haar dan ook echt wakker maken voor haar laatste fles…
Jesse krijgt hier om 18.00 uur zijn warm prakkie en dan speelt hij nog wat met papa die dan net thuis is. Tegen 19.00 gaat hij lekker naar bed dan is hij er ook echt aan toe. We maken hem nog wel wakkker voor zijn laatste voeding zo rond 21.30-22.00 uur daarna slaapt hij weer lekker verder zonder problemen tot de volgende ochtend 6 of 7 uur.
Jesse is een rustig en tevreden beeb tot nu toe gaat het lekker.
Groetjes!!
Isa slaapts 's avonds van een uur of 8 tot meestal 07.00/07.30 uur…
Overdag weigert madam om te slapen…soms ff een dutje meer niet.
Hier gaan bij Sam tussen 18 en 19 echt de luiken dicht. Voor de voeding van 20u en 24u maken we hem wakker. Hij drinkt dan half slapend en wordt zelf wakker voor zijn nachtvoeding. ( dat dan weer wel )
Hij slaapt dan gewoon in zijn bedje.
Grappig topic.
Het was mij ook al opgevallen dat het slapen overdag en 's nachts wel goed gaat, maar dat ik 's avonds continue met King in de weer ben.
Hij wordt nu langzamerhand wel een wat vrolijker wakkere baby (zolang hij bij ons zit vindt hij het wel best), maar tot een weekje of zo terug was het alleen maar huilen geblazen.
Hoe het bij Delta ging ben ik vergeten :lol: