Ik ben wellicht wat vroeg voor de slaaproutine, maar ik heb ergens gelezen dat je vroeg moet beginnen met het creëren van een slaaproutine, maar wanneer begin je daarmee? Ik neem aan dat een twee weken oude baby een beetje te jong is om al een routine mee te beginnen?
En dan nog wat: mijn dochtertje valt meestal in slaap tijdens het voeden (ik geef borstvoeding). Sowieso moet ik haar tussen het voeden door verschonen om haar weer wakker te krijgen zodat ze nog wat meer kan drinken (anders valt ze na 7 minuten in slaap en daar kan ze geen drie uur op slapen, dat heb ik al geprobeerd). Maar ik heb in hetzelfde boekje ook gelezen dat je je kindje moet proberen in bed te leggen als het nog wakker is zodat het leert om zelf in te slapen. Wanneer moet je daar mee beginnen? En hoe? Haar gewoon laten huilen werkt namelijk niet want daar raakt ze alleen maar heel erg overstuur van met als gevolg: spugen.
Misschien ben ik gewoon nog wat vroeg en moet ik er nog helemaal niet aan denken bij een twee weken oude baby maar ik vroeg het me gewoon af.
Gefeliciteerd met je kindje!
En nee, ik zou daar nu nog niet mee beginnen. Over een paar weekjes gaat het misschien vanzelf, want dan is ze toch ietsje meer wakker tussendoor. Tenminste, zo ging het bij ons. De eerste weken is het toch alleen maar slapen en eten (en poepen…). Pas daarna komt het steeds ietsje langer wakker zijn en dan komt dat spelen/knuffelen na het voeden vanzelf.
Maar alles blijft toch instinct zeg maar, gewoon doen wat je gevoel aangeeft. Niet dat dat altijd gemakkelijk is, ik zit zelf met mijn 10 weken oude zoontje met net zoveel vragen, maar hoogstwaarschijnlijk zullen deze dingen straks als ze 18 zijn vast allemaal héél duidelijk zijn… :mrgreen:
Gefeliciteerd met je dochter !
Wat n mooi naam :inlove:
Ik denk dat je meisje daar idd nog wat te jong voor is
Wat wij bij Fieke deden toen ze wat ouder was was n bepaald ritme aan houden.
Hier wakker worden, eten (1e borst), verschonen, eten (2e borst) dan spelen en knuffelen en
dan nog even zelf spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bedje en slapen en dan
zo weer t volgende routine.
hee wat leuk! Een week eerder is mijn 2e dochter geboren en ze heet ook Josephine Dat wou ik ff kwijt
Bedankt meiden! Gewoon lekker mijn eigen gevoel volgen dus. Stom he? Dat je toch een beetje onzeker kunt worden terwijl mijn gevoel gewoon zegt dat het moet doen zoals het nu gaat.
@Paula Petra wrote:
hee wat leuk! Een week eerder is mijn 2e dochter geboren en ze heet ook Josephine Dat wou ik ff kwijt
Grappig! :mrgreen: Je hoort hem niet overdreven veel.
@Tedski wrote:
Bedankt meiden! Gewoon lekker mijn eigen gevoel volgen dus. Stom he? Dat je toch een beetje onzeker kunt worden terwijl mijn gevoel gewoon zegt dat het moet doen zoals het nu gaat.
Logisch hoor! Je leest/hoort zoveel!!
Maar je dochtertje is nog maar zo klein, dus laat het allemaal maar lekker op z’n beloop hoor.
Ik snap dat je graag een ritme wil, maar daar is Josephine echt nog te klein voor.
Wanneer geef je de voeding?
Je kan erover denken om haar te voeden als ze net wakker wordt. Op deze manier verklein je de kans dat ze na een paar minuutjes in slaap valt.
En zelf in slaap laten vallen in haar eigen bedje is natuurlijk wel het makkelijkst, maar ze heeft jou gewoon nog te hard nodig.
Ik zou het wel blijven proberen, maar echt niet laten huilen hoor!
ps: prachtige namen zeg! Amélie heet voluit Amélie Josephine :inlove:
Ik geef de voeding al zodra ze wakker is maar toch valt ze steeds in slaap… maar ja 's nachts verschoon ik haar tussen het voeden door en dan drinkt ze meestal 2 keer 7-8 minuten en dan heb je ook ongeveer een kwartier
Amélie vind ik ook een mooie naam trouwens. Grappig dat Josephine hier toch al twee keer voor komt