Slaapritme ontregeld

Pff! Wordt echt gek op dit moment!

Sam is helemaal van zijn slaapritme af!

Hij is twee weekjes geleden een paar dagen uit logeren geweest, omdat ik toen op vakantie was.

Sindsdien is hij helemaal van zijn ritme, vooral zijn slaapritme.



De slaapjes 's middags, normaal sliep hij na het eten, van half 1 tot ongeveer half 3 /3 uur.

Het is nu bijna 2 uur, en hij heeft al die tijd lopen huilen in bed. Slapen, ho maar. En dit is niet de eerste dag, nee die doet hij al een paar dagen.



"s avonds naar bed? Nog erger. Hij komt welliswaar dan vrij snel in slaap. (half uur ofzo…) maar hij wordt 's nachts weer k weet niet hoe vaak huilend wakker. Hij sliep net een aantal weken door, en nu moet ik er weer zo’n 5 keer per nacht uit :cry:



Snap het niet. Het lijkt wel of hij niet wil gaan liggen? (heeft eerder oorontsteking gehad, dus daar ben ik nu weer bang voor?)

Kan dit?



Weet ook niet goed wat ik er mee moet… ga zo wel met hem op t grote bed liggen, kijken of ie dan weg dommelt…

wat vervelend zeg…

t kan inderdaad zijn dat hij wat ontregeld is door het logeren, maar als je denkt dat hij last heeft van zijn oor, zou ik misschien toch even langs de huisarts gaan zodat je het zeker weet.

Zijn er nog andere signalen waardoor je denkt dat hij last van zijn oor heeft?

succes ermee, hopelijk heb je het snel weer in een ritme!

Lieverd…

Ik zou eerst zijn oor laten checken!

Dan als dat goed blijkt zou ik heel snel weer strak het schema in gaan zonder uitzonderingen.

En even opletten dat dit geen fase van verlatingsangst is…dan gan ze nl. allemaal huilen als je wegloopt uit de slaapkamer…meisje hier heeft er ook last van nu,ik geef het de eerste keer iig even 5-10 minuten (niet heel hard huilen hoor…maar wel zielig laat me niet alleen huiltje) meestal slaapt ze dan al.

Anders troost ik…

Kijk het weer 5-10 minuten aan…

Maak zelden mee dat ze dan nog huilt.

Als dat zo is neem ik haar dan nog even eruit aan de (.)…

Maar je kan deze regel in principe herhalen tot hij slaapt met iedere keer 5-10 minuten weg blijven (kijk op de klok…de minuten gaan l a n g z a a m als je je kind hoort huilen :shifty:

Op de dag doe ik veel kiekeboe spelen en als ik weg loop zeg ik ik ben er nog hoor of ik zing zodat ze me hoort…zo leert ze dat ik er wel ben al ziet ze me niet :wink:

Thnx meiden voor de reacties :-*



Ik moet woensdag naar de HA voor mezelf, maar dan neem ik Sam mee zodat ze zijn oortjes even kunnen nakijken. Waarom ik denk dat het zijn oortjes zijn? Geen idee, heb het idee dat ie niet wil liggen omdat hij pijn heeft.

Verlatingsangst… mm, volgens mij is dat het niet. Want hij is wel vaker zonder mij en dat maakt nooit wat uit.

Weet het ook niet hoor.

Gisteravond duurde het weer even voordat hij sliep, weer veel gehuild (en met veel bedoel ik dan echt een half uur a een uur) Tussendoor ga ik dan wel naar hem toe, speen geven, aai over zn koppie, dan is ie weer rustig, maar even later begint hij weer, en dan stug zijn speen ook weggooien.



Vandaag en morgen maar ff aankijken denk ik, misschien dat de HA morgen iets vind, en anders :think:

Misschien moet je hem alleen nog 's middags een slaapje laten doen en die van de ochtend over slaan? Jim heeft het ook een tijdje gehad en die ging het met 1 slaapje per dag een stuk beter doen! Ook als hij 'smiddags te laat wakker is (gebeurt altijd op het kdv, daar slaapt hij wel 2x) dan krijg ik hem 's avonds niet zijn bed in voor 21.00 uur… is ie gewoon nog veel te wakker!

Het kan zijn, dat het komt door de verandering. Ik was eens na een heel lange tijd, bij een vriendin gaan logeren, het was warm ook, we moesten lang(er) in de trein ivm stroomstoring naja het was te veel waarschijnlijk voor Joy al die dingen bij elkaar. En misschien, is dat logeren voor Sam ook wel zo grote indruk geweest.



Ze heeft erna 1week lastig gedaan. O en lionel was net weg die week. Ik dacht letterlijk dat ik gek werd. Huilen, huilen, niet slapen en gillen en doen. Ook wakker worden en al. Maar wat ik deed, is troosten, 3x. En zeggen dat het ok is. En wat haar troost is als ik dr haartjes kriebel dus dat deed ik. Ook deed ik ondertussen als ik binnenkwam, zeggen dat ze moest liggen dus dat deed ze dan, zij dat streng. Dan kriebelde ik dr haar. En dan zij ik ook streng dat ze nu moest slapen. Verder zij ik niets. en deed ik ook vooral niets.

En alle keren daarna: Alleen maar zeggen dat ze moet liggen en slapen en dat het goed is. De eerste 3dagen waren het aller ergst. Daarna ging de middag beter. Vervolgens de nacht, en later ook de avond.



Toevallig een vriendin van me had het laatst ook een lange tijd met dr dochtertje, ook nadat ze lang ergens anders geweest was! Dus ja het komt me echt zeer bekend voor.



Succes meid, want het is echt pittig als t niks lichamelijks is natuurlijk he! Ik ben de eerste dagen echt eindeloos heen en weer gegaan en wachten en luisteren naar t gegil en gehuil… als ik er nog aan denk word ik er weer moe van! :roll:

Tante Soesa, hij slaapt nu overdag bijna niks meer. Ook sinds hij uit logeren is geweest is dat.

Dat hele ritme is gewoon weg, ik leg hem wel op die tijden gewoon in bed hoor, want hij geeft wel aan moe te zijn (pruttelig/hangerig/oogjes wrijven etc) maar slapen :naughty: nee dat doet hij niet.



KleinBloemetje, ja Sam heeft ook last van het logeren gehad, te veel indrukken opgedaan. Maar normaal is dat met een paar dagen weer goed.



K begrijp hem nu gewoon niet. Had hem zo mooi in zijn ritme, ging echt perfect, hij deed het er zo goed op.

En nu, ritme weg :cry:

Maar meid dat zegt niks. Joy ging ervoor ook wel is mee logeren al was t even geleden maar toch. En ook vaak naar me ouders wat anders is voor haar dan bij mij uiteraard en wel vaak dagjes weg. Erna is ze ook gaan logeren en dat ging wel goed.



Vriendin dochter exact t zelfde die was ervoor ook nog drukke dingen aan t het doen en ging allemaal perfect. Alleen die ene keer niet. Je weet t niet soms kan t gewoon ineens komen. Dat het toch iets bij elkaar is geweest dat net, te veel is geweest en wat dan weer tijd kost.

Hoi Annaatje,



Hier hetzelfde hoor, hij is helemaal van de leg af.

Hij is huilerig en wil alleen maar bij mij zijn. Ook snachts, dan wil hij echt getroost worden een aantal keren per nacht. Dit begint op te breken hoor.



Ik zelf denk dat het een sprongetje is want die krijgen ze rond de 10 maanden en dat zijn die van ons nu wel.

Dus misschien is het dat?



groetjes van je Hyves vriendinnetje 8)

@Marsipulami wrote:

Hoi Annaatje,



Hier hetzelfde hoor, hij is helemaal van de leg af.

Hij is huilerig en wil alleen maar bij mij zijn. Ook snachts, dan wil hij echt getroost worden een aantal keren per nacht. Dit begint op te breken hoor.



Ik zelf denk dat het een sprongetje is want die krijgen ze rond de 10 maanden en dat zijn die van ons nu wel.

Dus misschien is het dat?



groetjes van je Hyves vriendinnetje 8)




Gesnapt 8)

Dat zou idd heel goed kunnen.



Wat ik nu wel doe, wat eigenlijk niet mag, is de spenenkoord aan de speen houden en deze vastklikken aan zijn slaapzak.

Is overigens wel een spenenkoord die heel kort is (waar hij zich dus niet in vast kan draaien / of stikken) en is van stof.

Maar hij slaapt weer een stuk beter!! :thumbup: