slaapritme 9/10 maanden

Ik ben benieuwd naar slaapjes van jullie kinderen op leeftijd van 9 a 10 maanden.

Het ritme was hier tot voor kort ongeveer rond 9 tot half 11/11 uur en de middag na de boterham van ongeveer 13 tot 15, dus ochtend ongeveer 1,5/2 en middag 2 uur.

De laatste tijd is ze dus pas moe tegen 2,5 uur nadat ze uit bed is gekomen 's ochtends, dus meestal is dat rond half 10/10 uur. Maar dan slaapt ze dus vlot ook 1,5 a 2 uur en wordt dus tegen 11/half 12 wakker, waarna ze pas tegen 2 en vandaag zelfs nu pas, half 3 dus weer naar bed gaat.

Ik vind t zelf een heel onpraktisch ritme, juist die lange middagslaap was voor haar en ons het fijnste, omdat na 15 uur er altijd van huis gegaan kon worden. Nu kan ik dus ook moeilijk iets afspreken, de meeste kinderen slapen namelijk “gewoon” van ongeveer 12/12.30 tot 15.

Is dit een tijdelijk ritme? Ik verwacht zelf dat ze dan straks langer wakker gaat zijn en automatisch er weer naar toe werkt om uiteindelijk een lange middagdut na de boterham te doen, maar dit is niet handig, alle eettijden van voorheen vallen nu ook onder slaapjes en schoten er zelf soms bij in. Fruithap ben ik dus al voor t slaapje gaan geven nu en koekje mist ze nu soms omdat het dan alweer bijna avondeten is, of net middageten op heeft. Beetje vaag dus. Ik dacht altijd dat ze dan de ochtendslaap korter doen, maar madam hier doet t weer net anders als de meeste beebs haha.

Ben dus even benieuwd naar wat jullie slaaptijden waren/zijn?

Bedankt!

Och hou op, madam hier heeft het laatst na het ziek zijn ook omgegooid.

Nu slaapt ze tot 9 uur a half 10. Dan gaat ze naar bed om een uur of half 12 en slaapt ze 3,5 uur. Nou dan kan je ook niets meer. En als ze wakker is geworden blijft ze ook wakker tot 19.30 a 20.00.

Erg vervelend omdat ze wel gesloopt is maar niet wil slapen. Ik heb het geprobeerd haar s,ochtends eerder wakker te maken maar dan nog doet ze 1 slaap en is ze rond etenstijd echt niet te genieten.

Maar ik klaag niet hoor. :mrgreen: (over de nachten).

Lianne slaapt 's ochtends tot ongeveer 9 uur, dus een uitslaapster! Na het middageten, rond een uur of 12.30 u gaat ze naar bed. Ze slaapt vaak maar een uurtje. Na het warm eten, rond een uur of 17.30 u, gaat ze weer even naar bed tot een uur of 18.45 u. Om 20-20.15 u krijgt ze de laatste fles.

Dus wij hebben ook niet zo’n ideaal schema. Het is handiger als het middagslaapje wat later kan, ze dan langer zou slapen en dan op de namiddag niet meer naar bed en de laatste fles wat vroeger geven. Maar dat zal vanzelf wel komen, denk ik.

Ilse sliep altijd van ongeveer 9.30-11.30 en 14.30-16.00

Sinds een paar dagen begint ze te schuiven en ligt ze soms pas om 11.15 voor het eerst weer in bed. Voor mij soms wat vervelend omdat ik de dag ook om moet gooien maar goed, het is maar tijdelijk denk ik dan.

Volgens mij is dit een periode waarin ze langzaam naar 1 slaapje toe gaan en dus schuiven met de slaaptijden.

Hier hebben we sinds een paar dagen ook een verschuiving. Niek is net 9 mnd en gaat nu ook s’morgens voor het eerst rond 11.00 naar bed. Ik maak hem dan om 12.30 wakker voor zijn boterham. s’middags gaat hij rond 15.30 naar bed en dan maak ik hem rond 17.30 wakker zodat ik hem net zijn hapje kan geven voordat wij gaan eten. Ik denk ook dat het tijdelijk is. Vanaf wanneer gaan ze naar 1 slaap?

Groetjes Anne

Sanne wordt rond 6.15-7.00 uur wakker en gaat dan ergens tussen 8.30-9.30 uur weer te bed tot max 11.00 uur en dan weer om 12.45-13.15 uur afhankelijk van wanneer Bas ook te bed gaat, ookal is ze niet moe. Ze komt er dan tussen 15.00-16.00 uur meestal weer uit.

Bij de oppas of oma is het soms wat anders maar dat vind ik ook prima.

Silva slaapt tot 10.00 's ochtends

van 12.30 tot 14.30 en van

17.00 tot 18.30

en dan rond 20.00 naar bed.

Ik kan ook bijna nergens heen door die slaapjes :frowning: . Dani had ongeveer hetzelfde tot ruim 1 jaar. Hier nog ff volhouden dus.

Ja denk zelf ook dat het gewoon een beetje verschuiven is. Er zijn mensen die hun kind op vaste tijden in bed leggen waarbij ze ook echt gaan slapen, maar dat doet die van mij echt niet. Dus vaar ik maar mee op t ritme wat ze heeft, en als ik weg moet dan gaat ze een keer wat later naar bed of slaapt in de auto. Momenteel is ze niet lekker en is het dus wel weer rond 9 en rond 13 dat ze gaat slapen, soms wel 2 uur achter elkaar en dan nog niet wakker.

Voor maandag zaten we dus op het ritme wat meerderen hier aangeven, rond half 10, tot ong 11 en rond 14 tot ong 16 en om 19.30 naar bed.

Ach, langzaamaan gaat ze vanzelf naar 1 middagslaapje denk ik dan maar!

(Wel vreemd zijn de reacties van mensen, doet ze geen middagslaapje dan? Gaat ze niet na de boterham naar bed? Dus ik begon me af te vragen of die van mij zo vreemd sliep!)