slaaprimte...

onze dochter is het in begin een hele onrustige baby geweest met drinken en slapen, sinds dat we haar inbakeren doet ze het super maar nu sinds een week ofzo…begint ze na haar middagvoeding rond 2 uur onrustig te worden wel slapen maar steeds wakker en dan weer inslapen en dan weer wakker tot ongeveer 5 uur half 6 daarna is het drama ze vind dan werkelijk niks goed dan alleen maar bij ons liggen in de armen tot aan de voeding van 6 uur half 7.

Daarna als we haar in bed liggen begint ze het op een brullen te zetten waardoor ze echt helemaal rood en warm wordt we krijgen haar dan niet stil en dat duurt meestal tot half 8 en dan is ze ineens weg en slaapt ze rustig door totdat we haar wakker maken voor de laatste voeding…zijn er mensen die dit ook hebben…of weet iemand hoe we dit doorbreken, of is het normaal??

Héél normaal bij baby’s! :wink: Ook dat 's avonds ineens helemaal knock-out zijn komt me bekend voor, alleen was het hier rond een uur of 1 's nachts pas. Neem haar lekker bij je, ze moet nog wennen, een ritme komt vanzelf!

Ik zou zeggen houd haar lekker in je armen en als je dat vermoeiend vind in een draagdoek. Ze is pas 2 maanden en dan is het heel normaal dat ze er behoefte aan heeft om bij jullie te zijn. Ze is er tijdens de zwangerschap ook steeds ‘bij’ geweest.



Moirah

Het is echt vervelend maar wij hebben precies hetzelfde gehad!



Gelukkig is het over gegaan. Hoop voor jou ook dat het snel beter wordt.

Ja, is een heel normaal tijdstip ook. Meestal rond etenstijd tot in de avond zijn de meeste baby’s onrustig. Ik heb me laten vertellen dat het niet bekend is waar dit precies door komt. De reden die ik het meest heb gehoord, is dat ze rond dit tijdstip alle indrukken gaan verwerken.



Nikkie en Mara hadden allebei hetzelfde. Rust en regelmaat (Ria Blom) heeft bij Nikkie echt super gewerkt! Dus bij Mara wilde ik dat ook inbrengen en wel direct vanaf de geboorte. Maar ja, Mara is een ander kind en daar werkte dit minder goed bij helaas.

Maar beide waren ook in de vooravond erg onrustig. Het heeft een paar maanden geduurd voordat we weer rustig aan ons avondeten konden zitten. Het schijnt dat het na een maand of vier beter moet gaan.



Sterkte ermee. De eerste maanden zijn het zwaarst :hug:.

Oh ja, wat trouwens wel schijnt te werken, is ze in zo’n schommelstoel te zetten. Ik heb deze zelf nooit gehad, maar heb er erg goeie verhalen over gehoord en bij Mara werkte dit op het kdv ook erg goed.



Ik weet trouwens niet vanaf hoe oud ze hierin mogen of kunnen…

iedereen bedankt voor de antwoorden, ben beetje blij dat de meeste het ook hebben of hebben gehad.



ze blijft rond die tijd gewoon lekker bij ons liggen of in haar kussen zolang ze dat wil.



vandaag naar consultatieburo geweest en ze doet het super dus ach als dit alles is redden we het wel :smiley:

Leuk om te lezen dat het lekker gaat. Luister naar je gevoel en geniet van elkaar!



Moirah