slaapproblemen

Hallo,

Ons dochtertje slaapt sinds haar geboorte tussen ons in bed. Meestal dicht tegen mij aan of op hubbie, eens die dan goed in slaap was legden we ze gewoon tussen de ruimte waar onze hoofdkussens liggen. Nu konden we zo dus wel goed slapen maar sinds kort wil ze niet meer apart slapen. Ze moet echt op mij of op hubbie zijn borstkas blijven liggen waardoor mijn man dus oververmoeid geraakt en ik dus ook. :?

Ze huilt en knort dan onophoudelijk en daar kan mijn moederhart niet tegen :inlove: maar zo geraakt iedereen natuurlijk uit zijn doen. Iemand tips?

Tja,lastig, ik vind eigenlijk niet dat je haar zo moet laten slapen, want als je zelf in slaap valt en erg diep slaapt kun je zo op haar gaan liggen.

Ook tussen je hoofdkussens kun je beter niet doen, want als zo’n kussen op haar hoofdje komt, kan ze dit zelf niet van zich af slaan.

Ik denk toch dat je toch de manier van in slaap vallen bij je meisje moet doorbreken want ze zal toch uit zich zelf in slaap moeten vallen op een gegeven moment, en hoe meer ze hier aan went hoe lastiger het later wordt om haar in haar eigen bedje te krijgen.

Ik denk dus dat het verstandig dat je haar toch even moet laten huilen in haar bedje, sommige kindjes hebben dat huilen even nodig om zich af te kunnen sluiten. Of net als een aantal andere mama’s van ons maart topic met inbakeren gaan beginnen.

Wij zelf hebben in het begin bij alle 3 de jongens apart geslapen, hubbie op zolder (zodat hij wel gewoon kon slapen en fit was overdag) en onze baby lag dan op een aankleedkussen met eigen lakentjes en dekentjes op de matras van hubbie’s kant van het bed. Als hij dan wakker werd kon ik ze zo in slaap pinken en zo hebben we de eerste weken doorgebracht, redelijk uitgeslapen steeds, ik sliep gewoon door met pink in de mond van ons kindje. En na een paar weken zijn ze zonder problemen overgegaan in de wieg naast ons bed.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ze sliepen 3 binnen 3 weken door.

Succes!

wij hadden dit probleem ook. Uiteindelijk bleek er een (medische) reden te zijn voor het niet in slaap vallen. Bij ons bestond de oplossing uit een draagdoek en een co-sleeper. Zo kon ze toch dicht bij ons zijn.

Laten huilen hebben we hier niet gedaan. Het verschilt per kind hoor, maar veel kindjes zo jong kunnen niet uitzichzelf in slaap vallen. Onze dochter kan het inmiddels wel maar dat was anderhalf jaar verder.

Ook hebben ze behoefte aan nabijheid, Dat jonge baby’s moeten leren om dingen zelfstandig te doen daar geloof ik niet in. Dan kunnen ze net zo goed meteen leren om zelfstandig te eten of lopen of fietsen of…

Hai Ilse,

Tja, het lijkt mij dat ze idd er toch aan moet gaan wennen dat ze niet bovenop een van jullie twee in slaap valt. Hier heb ik het wiegje naast mijn bed staan en kan ik (indien nodig) met 1 arm in haar wiegje een aai over haar bolletje geven of even mijn pink in haar mond doen. Voelt ze toch dat ik er ben, maar slaapt ze toch ook weer zelf in het wiegje.

Als ze erg onrustig is laat ik haar wel even op mijn borstkas in slaap vallen, maar daarna leg ik haar wel in haar eigen wiegje.

Zeker nu jullie zelf oververmoeid raken, vrees ik dat het toch slim is om haar aan haar eigen wiegje te laten wennen.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

p.s. Kiddo is een co-sleeper zo’n half bedje wat je aan de zijkant van je bed bevestigd?

hai meiden,

Jeanet, het is niet zo dat ik diep slaap, heb dat nooit meer gedaan sinds ik kinderen heb :mrgreen: Ik hoor zelfs ieder zuchtje van mijn man tijdens de slaap of als er een kind zijn/haar neus snuit tijdens de nacht.

Dus erop gaan rollen lijkt me onwaarschijnlijk en ja wat betreft die hoofdkussens, ik heb het over de plaats tussen de kussens, da’s toch wel een meter dat ze heeft en die kussens liggen dus niet tegen haar hé. Maar ik begrijp het wel hoor, ik kan er nochtans intens van genieten als ze zo tegen mij ligt maar zo ben je zelf geradbraakt na een tijdje(nu al trouwens) en nu hubbie met dat véle werk zit is het ook niet leuk meer. Hij zit nu al super achter met zijn werk. :thumbdown:

Ik zal vanavond proberen ze eerst in slaap te laten vallen op hubbie of op mezelf(alhoewel ze dan blijft zoeken naar een tepel om te kunnen drinken)en dan in het wiegje leggen, in de hoop dat ze dan zal verder slapen , we hebben dat al geprobeerd hoor, maar aan haar ademhaling en haar bewegingen hoor je dan direct dat ze gaat beginnen wenen. :cry:

Ik weet niet of je het al doet, maar als je een warme kruik in haar wiegje legt is de overgang van warme papa/mama niet zo groot als je haar overlegd in de wieg.

En evt een nachthemd/shirt wat je aan hebt gehad als hoeslakentje over het matrasje leggen zodat ze jou geur ruikt als ze in de wieg ligt?

Een tikkend wekkertje vlakbij haar wiegje (op de grond) zodat ze het hoort als hartslag. (weet niet of je dan zelf kan slapen door dat irritante getik, maar het valt te proberen).

@Liz wrote:

Jeanet, het is niet zo dat ik diep slaap, heb dat nooit meer gedaan sinds ik kinderen heb :mrgreen: Ik hoor zelfs ieder zuchtje van mijn man tijdens de slaap of als er een kind zijn/haar neus snuit tijdens de nacht.
Nee maar ik bedoel als je al weken slecht slaapt kan het zijn dat als je slaapt je in een keer heel diep in slaap valt (die slaap zal je toch een keer in aan halen) en dan kan je onbedoeld op haar rollen.

Mijn tip is simpel; stop een katoenen zakdoek een dag in je beha zodat deze naar je ruikt en die leg bij dr in dr bedje. Kans is groot dat ze ertegenaan kruipt en zalig slaapt. Mijn eigen dochtertje heeft nu overal “geurdoekjes” liggen en ze slaapt al vanaf 8 weken van 20 tot 8 uur… Bij kinderen van vrienden heeft het ook geholpen…verschillende keeren! SUcces!!

bedankt, ik zal het vanavond eens proberen, benieuwd wat het zal geven.

Ik vond het ook zo zielig om haar te laten huilen… Fijne tip hierin vond ik dat zolang ze huilt met tussenpozen, dit is om zichzelf in slaap te huilen. Stoor je je kind hierin, moeten ze vaak weer van vooraf aan beginnen.

Mijn kleine heeft het vaak duidelijk nodig om zich in slaap te huilen. SInds ik haar sinds vorige week inbaker duurt dit nog maar kort (hoogstens 5 min.). Ze slaapt overigens in haar ledikantje bij ons op de kamer (en mama is er nog niet aan toe om haar naar haar eigen kamer te verplaatsen :mrgreen: )

Joyce heeft de eerste maand ook heel vaak bij mij op de borst liggen slapen hoor… en dat ging pertect… op een of andere manier kun je toch slapen en draai je gewoon niet om, of je hersenen er rekening mee houden ofzo…

Maar als ze idd goed in slaap was en ik werd ook wakker dan legde ik haar lekker in haar bedje waar idd een kruik lag om het bedje lekker warm te houden… en dan sliep ze vaak goed door…

WIj legden haar altijd eerst gewoon zo in bed… of al slapend vanaf de arm… in een voorverwarmd bedje dat wel… anders werd ze meteen wakker door de kou… en ook ik heb de truc met het geurtje al vaker gebruikt…

UIteindelijk ging het steeds beter en nu slaapt ze heerlijk op haar eigen kamertje en in haar eigen bedje…

Idd moet Joyce zich soms ook even in slaap huilen en dat hoor je op den duur vanzelf…maar ook dat wordt al minder…

Ik voel me hele goed over hoe het gegaan is bij Joyce…Bij Tessa ging het allemaal veel moeilijker en daar heb ik veel dingen gedaan die eigenlijk niet helemaal goed voelde, maar ja je denkt dan dat het cb en de kinderarts het wel weten… Tessa slaapt nu nog niet elke nacht lekker door…

Volg vooral je gevoel, maar probeer wel je kindje in zijn eigen bedje te leren slapen op een manier die voor jullie goed voelt…

Overdag is laten huilen al iets makkenlijker dan snachts natuurlijk en wij kozen dan ook liever voor slaap snachts…

@jos wrote:

p.s. Kiddo is een co-sleeper zo’n half bedje wat je aan de zijkant van je bed bevestigd?

Yep. Je hebt ze van babybay maar wij hebben een ledikantje van ikea omgebouwd

liz dit is idd mijn probleem geweest(nog steeds een beetje). mijn grootste fout is geweest om haar bij mij in bed te laten slapen voor 2wk lang. ik legde haar naast me in bed op het matrasje van de kinderwagen. dat zou veilig zijn volgens de kraam verzorgster. maar ze moest natuurlijk leren om in haar eigen bedje te slapen dus heb ik het matrasje in haar ledikantje gelegd en na een week a 2weken heb ik het matrasje weggehaald en nu slaapt ze(huilt ze :mrgreen: )in haar eigen bedje. als je er nog niet aan toe bent om haar in haar eigen bedje te leggen dan zou ik haar op het matrasje leggen van de wagen of aankleedkussen. dat is zowieso een stuk veiliger.

ik las dat iemand een zakdoek bij haar in bed legt. hhhmmm ga ik ook maar eens proberen. is een spuugdoekje ook goed?

x jody

hoi,

ondertussen slaapt ze al twee nachtjes in haar wiegje naast mijn bed,en het gaat goed, ik her er mijn bh naastgelegd en dat geeft blijkbaar rust. ik hang soms nog wel een uur :zzz: met mijn arm in de wieg om haar speen vast te houden maar nadien gaat het vlot,voeden,evt verschonen en terug in haar lodger wikkeldekentje. bedankt voor de tips,het is bet :zzz: er zo voor iedereen ook al mis ik dat warme lichaampje wel :inlove: :inlove: maar dat halen we dan overdag wel in. :mrgreen:

Ja, BH, zakdoek die je in je bh bij je hebt gedragen, spuugdoekje wat je bij je hebt gedragen…het geeft allemaal rust; je t-shirtje…kan allemaal. Fijn dat het helpt!!!

Vanavond is het hier in huis ook spannend; de kleine van 4 mnd gaat bij dr grote zus op de kamer (2 jaar), hun kamer is zooooo groot dat ze allebei een eigen hoekje hebben, maar toch ben ik benieuwd hoe ze gaan reageren…

succes!

Is allemaal goed gegaan…mn ukkie heeft van 19 tot 07 geslapen en toen heeft dr grote zus dr wakker gemaakt… :inlove: Ik heb nog wel een aantal katoenen zakdoeken bij de Zeeman gekocht; kan er nooit genoeg hebben; er moeten er ook n paar nar de creche namelijk…

Liz,

ik las dat je je bh naast je baby hebt gelegd.

Dat kan nu misschien nog niet kwaad, maar als ze een paar weken ouder is dan kan ze het pakken en in de bandjes verstrengeld raken,

ik zou toch kiezen voor een (zak)doekje ipv je bh,

maar je moet doen wat goed voelt,

Liefs,

Neri

HOI hoi

Vraagje over de zakdoek…

Is dat dan niet gevaarlijk als je dat bij de baby in het bedje legt?

Kan ze daar in stikken of maak me te druk daarom?

Wel een hele goede tip!!! :thumbup:

Groetjes Nicole

ondertussen is de bh verdwenen hoor, ik hou hem nu aan. :mrgreen: en krijgt ze een doekje erbij.

maar ik moet bekennen dat ze nu weer meer in ons bed dan in haar wiegje slaapt, niet meer op ons maar gewoon op een matras naast de onze. :oops: :mrgreen: :inlove:

@tommienicole wrote:

HOI hoi

Vraagje over de zakdoek…

Is dat dan niet gevaarlijk als je dat bij de baby in het bedje legt?

Kan ze daar in stikken of maak me te druk daarom?

Wel een hele goede tip!!! :thumbup:

Groetjes Nicole

Ik heb hele dunne zakdoekjes van de Zeeman; daar friemelt ze mee maar erin stikken kan ze niet hoor…Als het zakdoekje over dr neusje of mondje zou liggen heeft ze nog nergens last van…