Slaapproblemen. Een fase of door de zindelijkheid? Tips?

Sinds Dionne zindelijk is, hebben we een slaapprobleem.



Dionne is sinds een maand ofzo zindelijk. Ze gaf dit zelf aan en weigert nog in een luier te plassen.



"s nachts blijft ze sinds anderhalve week ook al droog. Omdat ze dan 's ochtends om 5.30 ofzo moest plassen,heb ik een potje op haar kamer gezet. Je hoorde haar afgelopen week dan ook 's ochtends zelf op haar potje gaan en daarna ging ze spelen met haar knuffels. Een half uurtje later wilde ze dan toch echt opstaan…

vannacht was het 1uur. Ze heeft geplast en daarna was he thuilen. Ze wilden niet meer slapen. Uieindelijk een uur later is ze in slaap gevallen.



Ze is momenteel ook voor alles bang (wapperende vlaggen, schommelen, bewegende gordijnen enz.)



We hebben het middagslaapje er al af gehaald, na heel veel stmapij. Maar nu is ze echt oververmoeid. (Ze slaapt max. van 18.45 tot 5.45)



Heeft het slechte slapen te maken met het zindelijk worden, of is het puur toeval?

Is het een fase? en hoe lang duurt die dan?



Tips?

Mijn zoon was rond die tijd ook een periode vroeg wakker ging later weer over.



Laten jullie haar ook nog plassen als je zelf naar bed gaan?wij doen dit zelf wel dan wordt ze mischien niet zo vroeg wakker omdat ze moet plassen.

Hier wil Jim ook niet naar bed en als hij wakker wordt is het altijd huilen. Hij wordt ook standaard vroeg wakker opeens (misschien dat hij Sem hoort want die is ook altijd vroeg wakker) vroeger was het een uur of 8 tegenwoord is het tussen 6 en 7 uur. Het zal wel een fase zijn.



Ik heb me wel laten vertellen (en ook wel ondervonden want Sem is een huilbeeb) dat hoe beter uitgerust een kindje is hoe beter het ('s nachts) slaapt. Dus misschien moet je het middagslaapje nog niet helemaal afschaffen en daar nog mee wachten tot ze 3 is?