slaapprobleem

HELP!!!



Mijn zoontje van 5 maanden slaapt nooit langer dan 3 uur achter elkaar. Hij slaapt zonder problemen in, maar elke nacht wordt hij wel 3-5 keer wakker. Hij huilt te hard om hem te laten huilen, om zo een bepaald ritme te doorbreken, ben bang dat het hele huis wakker wordt.



Hij heeft geen honger, want hij drinkt zijn laatste fles rond 21.30u en dan 210cc+7scheppen zo goed als leeg. En de volgende morgen redt hij het makkelijk tot 7.30u en dan drinkt hij 180cc+6scheppen bijna nooit schoon leeg.



's Nachts hoef ik alleen zijn speentje en knuffeltje te geven en de deken ff recht te leggen en hij slaapt weer door. Overdag slaapt hij de ene keer lang de andere keer kort. Het maakt overigens niet uit of hij een drukke dag heeft gehad, of een rustige.



Ik word er zo langzamerhand zelf moe van (wat wil je na weken achter elkaar nooit de diepste slaap te bereiken?!).



Mijn vraag is nu:



Zou het een optie zijn om hem in te bakeren met puckababy?! Wie heeft hier ervaring mee?!

Heeft iemand nog andere tips?!



Graag reactie!!!

Hoi.



Ik kan me voorstellen dat het killing voor je moet zijn, zo vermoeiend!Maar dit geldt overigens ook voor je kindje!



Puckababy wordt aangeraden om op een leeftijd van 5 maanden af te gaan bouwen, dus dat lijkt me geen optie. Ik weet dat vrienden van ons nog begonnen zijn met inbakeren op ruim 1 jaar. Ik zou dan wel echt een goede deskundige op dit gebied raadplegen.



Andere tips? Tjonge…ik heb dit nooit meegemaakt. Zoals je beschrijft lijkt het mij toch een bepaald ritme. Dit omdat speen, knuffeltje etc. voor hem genoeg is om weer verder te slapen. Volgens mij zijn er dan 2 opties: ritme door breken door hem te laten huilen of je er bij neerleggen en hopen dat het vanzelf over gaat.



Misschien als tussenoplossing dat je het ritueel waardoor hij in slaap valt, steeds korter maakt. Dus nu geef je nog zijn speen, zijn knuffel, leg je zijn deken recht etc. Eens beginnen met alleen zijn speen en knuffel te geven en niets aan de deken te doen? Dit een poosje volhouden en dan straks alleen nog zijn speen geven. Dus hij moet steeds minder afhankelijk worden van jou om weer in slaap te vallen.



Over een poosje zal hij ook makkelijker zelf zijn knuffel en speen kunnen vinden. Kun je een knuffeltje aan zijn speen maken? Ik weet dat mijn vriendin dat deed. Dan valt de speen minder makkelijk tussen de spijltjes uit bed en zoeken naar een iets groter knuffeltje is makkelijker dan naar een speen.



Succes ermee!

Hallo,



Hier echt preccies het zelfde gehad. Veron werd ook heel vaak wakker doordat hij zijn speentje kwijt was.

Voor mij was een optie laten huilen niet aan de orde. Daar word je helemaal gek van midden in de nacht. Dus ik heb het zo gelaten,wel lagen er 5 spenen in zijn bed in de hoop dat hij hem zelf kon vinden.

Nu hebben we zon knuffel waar de speen aanzit en dat werkt perfect.

Hij is met 7 maand echt door gaan slapen.

Maar net wat al gezegt is…zijn 2 optie of het voor lief nemen of laten huilen.



Heel veel succes want ja het is echt slopend die nachten :hug:

Ik was al bang dat er maar 2 opties zijn, laten huilen of laten zoals het is en het voor lief nemen. De puckababy vond ik zelf ook niet echt wat, omdat de grootste voor kinderen tot 6mnd is en dat is Tigo over 1 maand.



Hem laten huilen is inderdaad niet echt iets, hij maakt het hele huis wakker, en dat vind ik weer niets, tenslotte ben ik toch wakker. Ik vind de tip van Chrissy wel iets, het afbouwen van hetgeen ik 's nachts bij hem doe. Daar ga ik iets mee doen.



Verder heb ik ook gelezen dat kinderen vanaf 6 mnd toch echt een slaapritme moeten krijgen, dus daar vestig ik nu mijn hoop op.



Bedankt so far voor jullie reacties.



Liefs, Es

dyfaine,

wat voor knuffel is dat of is dat gewoon een speendoekje?



Hier ook zo’n kindje die nog niet doorslaapt. Het is zeer slopend en laten huilen vind ik ook geen optie. Heb het een keer gedaan omdat ze maar aan het zeuren was en niet echt huilen maar ze stopte toch niet dus ben ik er maar weer uitgegaan.



Ik hoop ook dat het binnenkort mag overgaan zowel voor jou als voor mij. Je ziet je bent niet alleen. :lol:

hoi Liz,



Tigo heeft een knuffel van Woezel, ff zoeken:







En dan dus die van Woezel. Hier kan de speen niet aan vastgemaakt worden. Maar ik denk ook dat Tigo niet echt wakker ligt of hij z’n knuffel nu wel of niet heeft.



Fijn om te weten dat ik toch niet de enige ben. En het gaat was een keer over, we moeten gewoon geduld hebben.



Doeiii, Es

we hebben het hier ook, hij is nu 10 mnd.

zo’n 4 of 5x per nacht, soms meer of minder.

hij gaat vreselijk te keer, moet even opgepakt worden, gewiegd, valt weer in slaap en je kunt 'm terug leggen.

we praten niet tegen 'm, doen alleen een klein lampje aan.

het duurt meestal niet lang maar :zzz: wat verknalt dit je nachtrust :zzz:



het wordt een gewoonte, een ritme maar wat moet je doen?

hub zegt ‘gewoon laten krijsen tot hij uitgeput is’ maar dat wil ik niet.

hij lijkt echt bang, in paniek, dat wij er niet zijn.



iemand nog tips? :pray:

of moeten we hem echt maar een paar nachten laten huilen? :frowning:

elisaatje, kan je helaas niet helpen, hier hetzelfde, moet er wel 3 a 4 keer uit omdat fenna hysterisch is, even oppakken knuffelen en terug leggen dan is het weer even goed, maar inderdaad het verstoord wel je nachtrust :-*

elisaatje:wij hebben het toen ook gehad met donny,en we hebben hem gewoon laten huilen.ik weet het gaat door merg en been maar je moet er ff doorheen.

dit alles heeft 3 nachten geduurd en vanaf dat moment sliep ie door.als je hem er elke keer eruit gaat halen dan weet ie dat als ie gaat huilen dat je er toch weer aan komt.hoe klein ze ook zijn ze hebben het heeeeeel snel door.

ik wens je heel veel succes,ik zou het gewoon proberen.misschien handig om het in het weekend te doen ipv door de weeks als je moet werken hihihi

tja, hier hebben we de speen afgeleerd, zodat ze daar niet meer waker van kon worden, Anna was toen 6,5 maanden. Bij jasper hebben we met 6 maanden hetzelfde gedaan.



Tja, en wij hebben dus wel laten huilen, maar dat vergt `s nachts een erg groot doorzettingvermogen hoor :wink:

We hebben voordat we gingen laten huilen wel na laten kijken op een evt medische oorzaak, aangezien onze kids veel longproblemen hebben.



na een kleine week was het weer rustig in huis

Goed idee ook om de speen snel af te leren. Hoe hebben jullie dat gedaan?!



En verder had ik er vannacht zo genoeg van, weer 5x eruit of meer, ben te tel gewoon kwijt. Ik heb vanmorgen de puckababy besteld en hoop maar dat dat de oplossing is.



Doeiiii

hij heeft vannacht doorgeslapen :dance: hopelijk is het een trend :wink:

Goedzooooooo!!!



hou vol jongen!!



Mijn beide jongens deden -en doen- het op deze leeftijd ( ik heb zo’n dagboekje bijgehouden dus ik zag het terug bij Joost)



en heel eerlijk als ik het zat ben, leg ik hem lekker bij mij in bed ik leg hem hoger dan mezelf zodat hij niet onder mijn deken kan komen ,



Nb wordt dit door veel mensen afgeraden ,

dus dat is een afweging die je zelf moet maken Het heeft niet mijn voorkeur en de policy is wel"ieder begint de nacht in zijn EIGEN bed, maar als ik het zat ben wil ik ook gewoon slapen en dat geeft mij toch het meeste rust,



Hij vind het ook heeeeerlijk om dicht bij je te zijn natuurlijk.



Maar ik hoop dat je kindje het gewoon hélemnaal begrepen heeft en dit doorzet! :thumbup:

mamavandonny,



laten huilen zei je, maar duurde dat dan niet verschrikkelijk lang? :?



Fietje,

Speen afleren, ocharme dat is toch vreselijk, niet?

@Liz wrote:





Fietje,

Speen afleren, ocharme dat is toch vreselijk, niet?




Tja, wij vonden van niet…



voor wie zou dat erg zijn? beiden kids waren snel gewend. Voor ons even doorzetten, maar het probleem van de kwijtzijnde speen is getackeld.



bovendien zijn baby`s tussen de 4 en 6 maanden hun zuigbehoefte aan het kwijtraken, en gaat het over in gewenning. Dus hoe langer je dan wacht, hoe moeilijke het afleren is, leek ons.



Speen afleren hebben we gedaan, door hem gewoon helemaal niet meer te geven. als vervanging even knuffelen, een betje drinken, een kroeldokje/knuffel geven, of in sommige gevallen even laten huilen…

Als je weet dat je kind niets mankeert, en verder alles heeft (volle maag, schone broek e.d.) is het gewoon een kwestie van doorzetten…

nou ja hier zou dat niet zo goed lukken want ze slaapt ook in met haar speentje en ziet het als een echt troostmiddeltje. fijn hoor dat het bij jouw kids zo goed gelukt is. Ik denk dat die van mij een hele nacht zou liggen brullen tot ze dat ding terug krijgt. :lol:

ik denk dat het hier ook niet lukt om dat speentje makkelijk af te leren. Hij zuigt dat ding gewoon vacuum. Je ziet gewoon een afdruk van de randen van de speen in zijn wangen en af en toe zelfs die rondjes.

@Eddepet wrote:

ik denk dat het hier ook niet lukt om dat speentje makkelijk af te leren. Hij zuigt dat ding gewoon vacuum. Je ziet gewoon een afdruk van de randen van de speen in zijn wangen en af en toe zelfs die rondjes.
haha hier dus ook hé, ah ja ik laat ze maar ze geniet daar zo van. :inlove:

Wat herkenbaar!!! Onze zoon wordt ook een paar keer wakker. Meestal zit ie dan in bed of ligt helemaal aan t voeteneinde. Even terug leggen, speentje erin en slaapt weer verder. Voor mij is het zo normaal geworden dat ik 's ochtends niet eens meer weet of ie nog is geweest…haha

Ik merk bij Evan wel dat ie vaker waaker wordt als ie in een sprongetje zit ofzo. Zo kan ie weken achterelkaar wakker worden s’nachts en zo weer niet. Heel raar!

Het gaat vanzelf over denk ik dan maar!

Succes!