Slaapprobleem

Hoi,



Brent wordt sinds een tijd met regelmaat 'snachts wakker :zzz:



Eerst had hij een fase dat hij uit bed kwam en dan naar onze slaapkamer kwam, dus hebben we de deurkruk omhoog gedaan. Maar toen hij doorhad dat hij niet van zijn slaapkamer af kon ging hij de lamp aandoen en daar word ik wakker van, want we hebben van die raampjes boven de deuren. Dus ging wel altijd naar hem toe om de lamp uit te doen. Nu wilt hij als hij naar bed gaat dat we de lamp aanlaten, als we dit niet doen doet hij het toch zelf. Dus nu maar een lampje ingedraaid van 7 watt. Als hij zo’n 1 a 1,5 uur slaapt ga ik toch altijd de lamp uitdoen, maar toch wordt hij 'snachts wakker en doet dan de lamp weer aan waarna hij weer verder gaat slapen. Dus doe ik hem weer uit en dan is ie vaak 'smorgens weer tussen 5u en 6u wakker. Ik heb geen idee of hij gewoon bang is in het donker! Als hij wakker wordt roept hij ons ook niet, maar doet alleen de lamp aan en gaat weer slapen.



Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, dus hopelijk heeft er iemand tips voor mij?



Op dit moment ben ik zelf ook erg moe, want Marente komt 'snachts ook nog voor de fles en als Brent dan ook nog eens ligt te spoken is het gewoon slopen. Denk dat ik al ruim een half jaar geen enkele nacht heb doorgeslapen en dat breekt nu wel op!



Groetjes,

Krista

Misschien een kartonnen of houten plaat voor het raampje van Brent?



Zo kan hij het licht aan laten en jij, als Marente dan ook eens lekker doorslaapt, ook normaal kan slapen zonder last te hebben van het licht van Brent.

Hmmm ik doe hier mijn beklag en wat denk je :think: vannacht bleef de lamp uit :clap:



Had er wel aan gedacht om iets op het raampje te plakken, maar ik vind dat Brent moet leren om zonder lamp aan te gaan slapen. Een nachtlampje (voor in het stopcontact) hielp niet, dus vandaar nu een 7 watt in de plafonnaire maar merk het toch vaak als hij die aandoet.



Misschien is het gewoon een fase, want denk dat als hij bang zou zijn in het donker toch wel om ons zou roepen. Hij laat zich niet horen, doet alleen de lamp aan en gaat weer naar bed om verder te slapen.



Raar jochie :roll:

@Krista wrote:

Hmmm ik doe hier mijn beklag en wat denk je :think: vannacht bleef de lamp uit :clap:



Had er wel aan gedacht om iets op het raampje te plakken, maar ik vind dat Brent moet leren om zonder lamp aan te gaan slapen. Een nachtlampje (voor in het stopcontact) hielp niet, dus vandaar nu een 7 watt in de plafonnaire maar merk het toch vaak als hij die aandoet.



Misschien is het gewoon een fase, want denk dat als hij bang zou zijn in het donker toch wel om ons zou roepen. Hij laat zich niet horen, doet alleen de lamp aan en gaat weer naar bed om verder te slapen.



Raar jochie :roll:




Ik zou hem wel met een lampje laten slapen…Je weet niet wat er door een 2-jarig koppie rond gaat. Ga zelf maar na, als je ligt te iekeren in het donker, lijken de dingen altijd groter en erger als dat ze daadwerkelijk zijn. Als hij goed slaapt daardoor en jij ook als je het raampje afplakt, is er toch niets aan de hand?

Joël slaapt vanaf ongeveer dezelfde leftijd met het overlooplicht aan, dat gat nu wel 's nachts uit, maar hij vond het echt eng in het donker. Wel slim van jouw jochie dat hij het zelf oplost ipv zijn mama te roepen :mrgreen:

Hier ook een slaapprobleem en ik wist ook niet hoe en wat. De tip van Soleil om het negatieve er uit te halen helpt overigens wel een beetje, we hebben deze week al 2 nachten door kunnen slapen.



Maar het is hier denk ik ook vooral verwerken, hij zegt zoveel en heeft het zo druk en dan wordt hij wakker 's nachts en raakt in paniek en wil niet meer dat je weg gaat.



Ik heb nu ook een 7w lampje gekocht en doe dat aan. En we hopen op betere tijden.

Wat een vriendin van mij heeft gedaan is een klein lampje gekocht met sensor voor in het stopcontact, dit lijkt me wel wat voor jouw zoontje omdat hij zelf uit bed komt en het licht aan doet.



Succes!



Natas

@natas1 wrote:

Hier ook een slaapprobleem en ik wist ook niet hoe en wat. De tip van Soleil om het negatieve er uit te halen helpt overigens wel een beetje, we hebben deze week al 2 nachten door kunnen slapen.



Natas




Wat leuk om te lezen! Ik was erg benieuwd of het wat zou uithalen, ik sta namelijk straks ook opnieuw voor die fase. En hoewel onze oudste niet zo moeilijk deed verder, durf ik er niet vanuit te gaan dat het bij dit meneertje ook zo makkelijk zal gaan :mrgreen:

@Krista wrote:

Had er wel aan gedacht om iets op het raampje te plakken, maar ik vind dat Brent moet leren om zonder lamp aan te gaan slapen.




Uhmmm mijn broertje vann 13 slaapt ook nog steeds met licht aan. Ik zie zelf het probleem niet zo :think:



Wat is er zo erg aan als hij met lichtje slaapt??

Tja eigenlijk vind ik het niet echt een probleem dat hij graag met zijn lamp aanslaapt :think:

Misschien komt het gewoon omdat ik juist graag in het donker slaap en vrij snel wakker wordt van licht.



Als ik naar bed ga doe ik wel zijn lamp uit, maar als hij er 'snachts uitkomt om de lamp aan te doen, dan laat ik het gewoon zo! Blijf dan gewoon lekker in mijn bedje liggen.

Tja eigenlijk vind ik het niet echt een probleem dat hij graag met zijn lamp aanslaapt :think:


:lol: :lol: :lol: :lol:

hoi krista,



mijn zoontje van twee slaap ook met de lampje aan bevalt me goed, hij kan er goed om slapen :zzz: dus heb ik er geen problemen mee.



groetjes petronella :smiley:

Rhodé wil sinds 3 maanden ook opeens de deur open en de overlooplamp aan hebben.

Eerst hebben we heeeeeeel lang gebroken nachten gehad toen we dat opeens bedachten, en voila!..ze sliep meteen weer door.



Lekker die lamp aan laten hoor. Je ventje voelt zich er waarschijnlijk stukken beter bij, en als hij daardoor lekker slaapt…wat maakt het dan uit?



Ik zou wel een stuk karton of vuilniszak voor het raam bij jouw eigen deur doen. Dan heb jij er in elk geval geen last van.