Slaapprobleem 's nachts weer overstuur

Daar gaan we weer, nadat het een paar maanden goed ging met onze zoon 's nachts is hij nu weer een paar nachten helemaal van de rit…



Het volgende is het geval:

Hij is al vanaf baby af aan een onrustige slaper 's nachts, hij werd altijd overstuur wakker.

We hebben al van alles geprobeerd:

  • Bedje op een andere kamer
  • Laten huilen (maar hij zat op een gegeven moment te kokhalzen in bed)
  • 's avonds wakker maken voor een wat extra melk (vollere buik)
  • langer op houden
  • juist eerder naar bed
  • middag slaapje in korten



    En we hebben elke avond hetzelfde bedritueel, badderen, warme melk drinken, slaapliedje zingen samen met mijn man, en samen naar bed brengen.

    Hij doet nooit moeilijk over het ‘slapen gaan’, sterker nog, hij valt direct in slaap, om vervolgens tussen 2.00-4.00 weer huilend wakker te worden.



    Ik wordt er totaal gestresst van, ik ga geen enkele keer rustig naar bed, omdat er geen nacht voorbij gaat dat hij niet wakker wordt.



    Een tijdje geleden werd hij wakker 's nachts en ging aan het spelen in bed, daar heb ik niet zoveel problemen mee, maar ook daar lag ik wakker van, dus heb ik vervolgens mijn oordoppen in gedaan zodat ik daar niet direct wakker van wordt.



    Ben ik de enige met dit probleem?

    Heeft hij angst, of is het aandacht?

    Het is een heel makkelijk vrolijk en opgewekt mannetje, wat heel erg op zichzelf is, kan me niet voorstelle ndat het aandacht is, aangezien hij ook niet direct rustig is als we op z’n kamertje komen.



    Moeten we hem 's nachts bij ons in bed nemen (wat we trouwens nog nooit geprobeerd hebben, omdat we anders bang zijn dat hij elke nacht bij ons ligt), of moeten we bij hem gaan liggen, is dat een optie…



    Pffff, kortom, allemaal vermoeide nachten met ook nog een kleine meisje die haar nachtvoedingen nodig heeft.

    Nu heb ik nog verlof, maar over 2 weken is ook dat over, dan wil ik wel een beetje uitgerust op mijn werk verschijnen.



    Ik zit er namelijk steeds meer aan te denken om hem bij ons in bed te nemen, aangezien we beiden erg moe zijn na zulke nachten.



    Is er nog iemand met een briljante tip??



    Over 2 weken moet we weer naar cb, wil het daar ook zeer zeker even aankaarten, maar dat heb ik al eens eerder gedaan, maar kan nou niet zeggen dat ze me daar verder hebben geholpen…

Cb heeft mij ook niet verder geholpen…



Hier eigenlijk precies hetzelfde weer sinds een week. (het ging 3 maanden goed), gewoon naar bed, en half de nacht wakker, en dan alleen maar roepen “naar beneden toe”, vannacht heb ik hem een fles aangeboden, wilde ie niet, dus terug naar bed… hij heeft het van half 2 tot kwart over 3 volgehouden… Niet huilen, maar constant roepen.



Ben benieuwd naar de tips…

Hey Nana,



Neem van mij niet bij je in bed doen, anders ben je idd elke nacht de l.u.l hier ook wel eens gedaan en toen hebben we echt weer moeite moeten doen om d’r in d’r eigen bed te krijgen en houden…

Heb je al geprobeerd om het bedje op een andere plek op zijn kamer te zetten? Heeft hij iets boven zich hangen, een plank ofzo? Dat had marielle en die vond dat echt niks…en schrok daar gewoon van…

Middagslaapje helemaal weg laten? Maar dat moet je alleen doen als je denkt dat ie het wel kan redden tot de avond, anders niet doen…

We gaan ook nog wel eens even bij haar in bed liggen of d’r haren kammen, daar wordt ze erg rustig van en is ze zo weer vertrokken…



Suc6 weet hoe vervelend het is… :hug:

Vervelend zeg! Misschien iets van een nachtlampje met heeeeeeel zacht licht, zodat hij net een beetje kan zien dat hij in zijn eigen kamer is, en alles ok is? :think:

geen tips, alleen herkenning.

J. is ook een slechte slaper. soms gaat het ineens een paar nachten goed. maar ik loop zo vaak 1 of meerdere keren naar zijn kamertje snachts om hem te troosten, goed te leggen of zijn speentje te geven.



inmiddels zijn we erachter dat hij heel erg droomt (heeft ie van mij :wall: ) en daardoor schrikt hij wakker en gaat hij huilen. 9 van de 10 keer is opnieuw zijn speentje en knuffeltje geven genoeg. soms ook niet, maar daar ben ik nu dus heel makkelijk in geworden. zeker op dagen dat ik ook werk ligt hij na 3x heen en weer lopen gewoon tussenin. dat doe ik echter alleen op het moment dat hij overeind komt zitten met zn armpjes omhoog. en meestal is dat rond de klok van 5 of 6 uur in de ochtend.

misschien niet de beste oplossing, maar op die manier slapen we alledrie.



we hebben een periode gehad dat ik 10 - 12 keer per nacht mijn bed voor hem uitmoest, ik kan je vertellen dat je dat echt niet volhoud en dan is bij ons in bed slapen een uitstekende oplossing.

Nou tot nu toe zijn wij voorzichtig positef over het drankje van Sleepzz (junior) sinds we hem dit zijn gaan geven slaapt hij alle nachten door, toeval? Of werkt het toch?

Het is in ieder geval heerlijk.

Drankje is speciaal voor drukke kinderen, die hebben 's nachts vaak slaap problemen, ons zoontje is ook erg actief, wel leuk actief hoor, maar moet natuurlijk veel verwerken 's nachts… laten we hopen :pray: dat het zo goed blijft gaan.

Overigens wil hij als hij 's nachts goed slaapt, tussen de middag wel slecht naar bed, maar ach…dat neem ik dan maar voor lief, haha.

nana, echt jij ook weer de nachten gehad

hier ook weer 3 nachten op rij wakker

kan ook niet anders he met die 2 van ons :wink:



ik ga dat drankje is onthouden en even googlen

ik hoop dat jou nachten voorbij zijn en jullie weer lekker slapen!

Hier ook een meisje dat vanaf dag 1 een drama van slapen maakt. De eerste 6 maanden sliep ze zelden 's nachts, er zat er altijd 1 beneden met een huilend kindje. En tegen 7:00 in de ochtend viel ze in slaap voor een paar uur om daarna weer heel de dag te huilen.



Maar zo rond de 6 maanden is het iets beter geworden, kwam ze ongeveer gemiddeld 3 x per nacht. Zaten ook weken bij dat we er wel 5 a 10 x uitmoesten in 1 nacht. Moet zeggen dat mijn meisje ook vaak wakker lag van de jeuk hele erge eczeem. Maar nu met medicijnen voor de jeuk gaat het goed. Ze komt nog steeds 2 x per nacht, dan is een speentje geven voldoende.



De laatste 3 weken is het echt weer een drama, het in slaap komen kan ze niet alleen we liggen er dan naast op een matras of samen in ons bed en gaan stiekem naar beneden als ze slaapt. Na 2 weken dit gedaan hebben ook met haar middagslaapjes ging het in slaap vallen goed, en werd ze 's nachts overstuur wakker en dan gaan we er gewoon naast liggen op een matras en dan slaapt ze gewoon verder. Nu de laatste 2 nachten gaat het goed en liggen we gewoon in ons eigen bed, hopelijk zet dit zo door.



Maar misschien proberen om naast hem te liggen, of in een campingbedje op jullie kamer. Na een tijdje weer proberen het af te bouwen. Ik probeer altijd een beetje met het gevoel van mijn meisje mee te gaan, vooral nu ze nog zo klein zijn.