Ons meisje is nu drie weken oud.
Het lukt haar nog niet om zelf te poepen en daardoor heeft ze last van kramp, tenminste dat vermoeden we.
Overdag slaapt ze zonder al te veel problemen maar 's avonds en 's nachts ligt ze erg druk te bewegen maar haar beentjes en armpjes en veel te huilen. Hierdoor slaapt ze erg slecht.
Als we haar bij ons nemen en op haar buik op ons leggen dan wordt ze wel rustig en valt ze in slaap maar terug in bed leggen werkt niet, dan wordt ze gelijk wakker.
Ik bedacht me vanavond dat inbakeren misschien een optie zou kunnen zijn maar heb hier helemaal geen ervaring mee.
Hier op KOK lees ik veel positieve ervaringen met inbakeren maar ik vraag me af of het zin heeft om alleen 's avonds en 's nachts in te bakeren.
Misschien hebben jullie advies/tips voor mij??
Ja dt kan best zin hebben hoor.
Je kan het iig gewoon proberen.
Je ziet snel genoeg of ze dan wel haar rust krijgt.
Ik bakerde Mirthe de eerste tijd juist alleen overdag in omdat het haar op die momenten niet lukte rustig te worden.
Ik weet niet of je nog inbakerdoeken hebt, maar anders zou ik het eerst hydrofiele luiers gebruiken en als je ziet dat ze er baat bij heeft kun je altijd nog andere aanschaffen.
Als ze veel krampjes heeft beweegt ze waarschijnlijk haar beentjes omdat het zo zeer doet. Bij krampjes geven ze als tip ook fietsbewegingen met de beentjes te maken en dat doet ze zelf dus ook. Weet niet of inbakeren dan handig is?? Voor de maaiende armpjes kan het natuurlijk wel handig zijn, als ze zichzelf er wakker mee slaat. Misschien het cb even vragen of het voor jullie kindje handig is.
wij bakeren tanisha ook in als ze de rust niet kan vinden. Maar wij wikkelen haar dan dus gewoon in een handdoek. En maken haar na 1 a 2 uur los uit de handdoek en slaapt heerlijk door
ons dochtertje maait zichzelf ook wakker. Dit betekent dat ze eigenlijk nooit heel lang achter elkaar slaapt. Als we haar inbakeren (de pacco) slaapt ze wel lang. Dus wij bakeren haar ook in. Eigenlijk alleen 's nachts… ze slaapt van 19 tot 23 in haar slaapzak en daarna gaat ze de bakerzak in en zo slaapt ze door. Terwijl ze anders wakker word…