zo komen we er wel achter of het goed is of niet goed is.
Misschien kan ik de moeder er dan wel adviseren om Ritalin wel te gebruiken als er hier kinderen positieve ervaringen mee hebben.
Denk dat dat ook een hoop scheelt in de opvoeding.
Tja, is het het kip of het ei…heeft het kind ADHD, en is de opvoeding daardoor moeilijk, of vindt moeder het moeilijk de opvoeding vorm te geven, en krijgt het kind daardoor ADHD klachten?
In het eerste geval kan ritalin heel goed helpen, in het 2e geval heeft ze geen ADHD en doet ritalin niets, of wordt het alleen maar erger.
Ik zou haar adviseren naar Bureau Jeugdzorg te stappen als ze zelf problemen ervaart in de opvoeding van haar dochter. Daar kan ze gewoon hulp bij krijgen dan.
@ Melanie, thanks. Neemt niet weg dat ik het inderdaad meer genuanceerd had moeten brengen
Want je lichaam hoort dat toch ook zelf aan te maken?
Je lichaam hoort dit inderdaad eigenlijk zelf aan te maken, maar soms gaat dat niet helemaal goed. Het kan veel minder aan maken, of zoals bij mij pas veel te laat. Dat laatste is vaak het geval bij ADHD-ers. Je kunt er op internet best veel over vinden: http://nieuws.elseviergezondheidszorg.nl/9148-adhd-kinderen-hebben-baat-bij-melatonine.html
Ik ben zelf ook onderzocht op de melatonine-poli in Ede en zo aangetoond dat ik het inderdaad wel aanmaak, maar ik pas om 0.00 uur begon met produceren (normaal zou dat rond 20.00 uur zijn) en het bij mij dus een keer op een goed punt zit om 2 uur 's nachts. Tja... dan kun je lang wachten... :roll:
Met Melatonine gaat het veel en veel beter. Helaas kan ik het door mijn zwangerschap nu niet gebruiken (dat is nog niet onderzocht).
Overigens zie ik in de praktijk dat steeds meer kinderen via de psychiater of huisarts melatonine voorgeschreven krijgen.
P.S. de tabletjes die je zonder recept kunt kopen zijn 0,1 mg. Als je een dergelijke stoornis hebt, heb je vaak 3, 5 of 10 mg nodig. Dus uittesten met de vrij verkrijgbare tabletjes heeft niet veel zin.
@sassie1980 wrote:
Even een vraag voor degene die Melatonine gebruiken, sliepen jullie kinderen helemaal niet (dus klaarwakker) of waren ze onrustig en werden vaak wakker?
Juul viel na uren pas in slaap en kwam er 's nachts ruim 80 keer uit (geturft, dus niet overdreven ;-)).
Bij haar heeft het dus niets uitgehaald en zijn we het met een psychologe gaan uitzoeken. Ze heeft dus tot ze ruim 2,5 was zo slecht geslapen. :eh:
@Baby2008Diablow wrote:
wat is pgb?
als dat lieve meisje op een speciale school zit, krijgen ze of een rugzakje, dan krijgt de school extra geld, om een soort training te geven…
tegenwoordig noemen ze het een sofa training…
en PGB is persoons gebonden budget…
je krijgt dan een soort potje, waar je recht op hebt om je kind ook meer pedagogisch te begeleiden…
maar het ligt ook aan de school, de moeder kan (als ik je mag adviseren) met de school contact opnemen, extra begeleiding is altijd goed, zeker omdat je zegt dat ze ongelukkig is…
Je mag mij altijd even mailen als je meer wilt weten…
zit als 3 jaar in dat traject-molen…
Mijn oudste heeft idd PDDNOS met adhd…