Ik zit met een klein dilemaatje. We hebben boven 3 slaapkamers en beneden in principe ook nog een. We hebben die als kantoor gebruikt en is nu rommelhok. Nu komt nummer 3 en we willen een van de kids beneden leggen maar wie??
Bas is best getrouwd met alles en houdt niet van veranderingen. Hij weigerd om zijn ledikant te verruilen voor een groter bed. Het gaat dus eigenlijk om de baby en Sanne. Praktisch gezien is het makkelijker de baby beneden te leggen, omdat dat overdag ook makkelijker is. Allen zal het in het begin met de bv wat lastiger zijn. Ik kan namelijk niet slapen met de baby op onze kamer. Ik twijfel erg. Wij zelf naar beneden is geen optie, want ons bed past er niet en om er een nieuw bed en alles voor te moeten kopen is wat een dure hobby, want alles is nog niet zo oud en nog veels te goed. Ook is er nauwelijks ruimte voor een kast dan en om nu altijd bij de kids kleren te moeten pakken, nee dat zie ik niet zitten.
Hebben jullie daar een mening over??
Ik zou, denk ik, de baby beneden leggen. Is 's nachts inderdaad wat lastiger, maar overdag wel heerlijk makkelijk. En dan hoeven je andere kinderen hun plekje niet af te staan.
Wij hebben alles gelijkvloers en ik vind het heerlijk dat ik niet de hele dag de trap op en af hoef voor Jinthe. (Ik heb alleen wel 's nachts het voordeel dat zij wel bij ons op de kamer slaapt…)
bas is geen optie, de baby eigenlijk ook niet… dan wordt het dus Sanne
maar wellicht dat Bas het ook wel erg leuk een stoer zou kunnen vinden??
is zou het aan de kids voorleggen (voornamelijk aan Bas) en hem de oplossing laten verzinnen
Hier is Emma dr kamertje ook beneden, ideaal overdags :thumbup: . En zij ligt snachts gewoon bij ons dus dat gaat ook super.
Ik zou zelf naar beneden gaan.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe groot het kamertje is en of je dat haalbaar vind.
Anders zou ik de baby beneden doen en een extra bedje erbij halen om op je eigen kamer te zetten.
Ik zou denk ik de twee oudste kids bij elkaar op de kamer doen tot ze wat ouder zijn en van het kamertje beneden een leuke speelkamer maken. Ik zou het geen fijn idee vinden als mijn kind beneden sliep en ik boven. Het idee dat er bijvoorbeeld ingebroken wordt en mijn kind dan beneden is :shifty: nee moet er echt niet aan denken.
@purpled82 wrote:
Ik zou denk ik de twee oudste kids bij elkaar op de kamer doen tot ze wat ouder zijn en van het kamertje beneden een leuke speelkamer maken. Ik zou het geen fijn idee vinden als mijn kind beneden sliep en ik boven. Het idee dat er bijvoorbeeld ingebroken wordt en mijn kind dan beneden is :shifty: nee moet er echt niet aan denken.
Je slaat de spijker op de kop, die gedachte heb ik ook gehad over stel dat. Bas is best slim, maar op veel gebieden niet duidelijk. We hebben het hem gevraagd afgelopen week, maar hij wilde niet samen met Sanne slapen en al helemaal niet in het grotere bed. Alleen slapen was zijn antwoord, maar of hij het ook echt begreep betwijfel ik enorm, want Sanne mocht wel van hem in het grote bed langs hem slapen :eh:
We hebben gelukkig nog een paar maanden, maar denk er nu liever al over na.
@purpled82 wrote:
Dat is inderdaad de reden waarom ik beneden zou slapen.
Of inderdaad straks 2 bijelkaar op een kamer.
Waarom niet de baby bij jullie op de slaapkamer? Ik lees dat je dan niet kunt slapen, maar went het niet?
Wij slapen ook probleemloos met een baby op onze kamer, bij een aantal van mijn kinderen heb ik dat twee jaar volgehouden. Dan ben je weer één/twee jaar verder en kun je altijd nog beslissen wat je doet. Ik zou de benedenkamer wel als babykamer inrichten maar dan voor de slaapjes overdag en als verzorgingskamer. 's Nachts kan de baby dan bij jullie op de slaapkamer. Je kunt het toch allicht proberen?
Scenario’s als inbraak zou ik niet aan denken. Dat is ten eerste zo extreem zeldzaam en ten tweede kun je je huis ook goed beveiligen met een alarmsysteem. Daarbij gebeurt het ook nog eens zelden dat er ingebroken wordt als er bewoners thuis zijn, en nóg zeldzamer dat ze de bewoners iets aandoen. Ik vind dat altijd van die doemscenario’s in de trant van ‘een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest’.
Ik zou dus zelf kiezen voor de baby beneden en dan eerst proberen of het de eerste tijd niet toch bij jullie op de kamer kan. Als dat niet kan, kun je altijd nog kiezen om de baby ook 's nachts beneden te leggen met een babyfoon.
Ik zou ook de kids bij elkaar leggen, maar als je dit besluit zou ik het juist nu doen en niet over een paar maanden als de kleine er is. Dan heb je ineens twee veranderingen in hun leven en heb je kans dat iedereen 's nachts aan het spoken is. Als je ze nu al bij elkaar legt, kunnen ze er aan wennen en heb je die stress straks niet.
Hier slapen de kids sinds een paar maanden bij elkaar. Na een week of drie ging het goed. Tot die tijd moesten ze even wennen.
Een baby in de kamer dat zou ik ook nooit doen. De eerste heeft zes weken bij ons gelegen en ik deed geen oog dicht. Elk zuchtje hoorde ik. Ik kon er echt niet aan wennen en was blij dat hij op zijn eigen kamertje lag.
welkom, ik woon in een drive in woning en wij hebben boven 3 slaapkamers en helemaal beneden een tuinkamer.
Onze 2 meiden liggen nu sinds kort bij elkaar op de kamer, de andere kamer wordt voor de beeb.
Ik zie wel weer hoe het gaat als ze ouder zijn.
Ik vond dit het fijnste idee, idd als er brand is ofzo, dan ben ik veel te ver weg, als er eentje helemaal beneden ligt!
We hebben ze idd nu al bij elkaar gelegd en ze moeten wel wennen! Vooral de jongste! Die gaat niet slapen! Maar we hebben beneden in de tuinkamer een campingbedje staan en daar brengen we haar dan naar toe. Na 2x daar gelegen te hebben, houdt ze wel op en slaapt de oudste inmiddels. Ik hoop maar dat hets nel over is.
Wij slapen beneden (dat was altijd al zo in dit huis) en de dames slapen boven. Het verhaal van ‘stel dat er ingebroken wordt’ heb ik met ‘stel dat er brand uitbreekt’. Ja… Dat is een scenario waar ik gewoonweg niet aan moet denken, dan breekt het angstzweet me accuut uit. Dat hebben we zo goed mogelijk proberen te ondervangen met rookmelders en een vluchtweg, maar af en toe gaat die gedachte toch spoken.
De oplossing van 2 op één kamer lijkt me een goede oplossing als jullie niet zelf naar beneden willen/kunnen. Ik zou dan de 2 oudsten bij elkaar leggen.
Hier zo’n zelfde soort “probleem” gehad. 2 slaapkamers boven, 1 beneden (zelf aangebouwd). Uiteindelijk gekozen om de kids boven neer te leggen en wij slapen beneden.
Nicky heeft een tijdje alleen boven gelegen (laatste 3 maanden van de zwangerschap). Toen Amy er eenmaal was, heeft zij zo’n 6 weken bij ons op de kamer gelegen en daarna is zij ook naar haar eigen kamertje gegaan.
Geloof me, het waren echt vreselijke nachten, die eerste tijd dat Nicky alleen lag. Wat vond ik 'm sneu en alleen en ooooooh, wat een tranen heb ik erover gehad. Nicky vond het zelf eigenlijk wel stoer :eh: . Maargoed. Wij hebben destijds wel gelijk een camerasysteem aangelegd waardoor ik dag en nacht op hun bedje kan kijken. Zit als voordeel aan; zo kan ik eerst checken of het kreuntje dat ik van 1 van de twee hoor wel echt serieus is. Eerst stond ik nl. al gelijk op de kamer om het af te wachten.
Voordeel van beneden slapen is dat ik en manlief wat privacy hebben. Omdat er ook een badkamer aan grenst, worden ze snachts niet wakker van de douche als vader moet gaan werken (zo rond 3 uur).
Het was een kwestie van wennen. Ik slaap inmiddels stukken beter maar toch, toch blijf ik nog wel eens naar huizen kijken met 3 slaapkamers op 1 etage…gewoon voor het gevoel ;).
Sterkte met je keus want wat je ook doet, kan me voorstellen dat het wat moeite gaat kosten.
In ons nieuwe huis slapen wij straks ook beneden en de baby misschien in het begin bij ons vanwege bv, maar daarna gaat de baby naar boven.
Maar je geeft aan dat het geen optie is om Bas beneden te laten slapen en ook geen optie als jullie beneden slapen. Dus het gaat om baby of Sanne. Mij lijkt het het handigst om de baby op dezelfde verdieping als jullie te laten slapen vanwege bv. Dus dat betekent dat Sanne naar beneden zou gaan. Of ben ik nu te simpel aan het redeneren?
In ieder geval veel succes met je keuze!
Beneden slapen voor ons is echt geen optie, want ons huidige bed past er niet en die is dus pas een paar jaar oud, dat vinden wij echt weggegooid geld en daar kun je veel voor doen.
Bas gaat zeerwaarschijnlijk toch naar beneden, hij is een luiwammes en zal zich niet zo snel storen aan geluiden in de ochtend en avond. We maken er gewoon een leuke kamer van en veranderen zijn “oude” kamer in een dag voor Sanne en dan zien we wel wat er gaat gebeuren. We vertellen het wel van te voren goed een aantal keer en tot december veranderd er toch niks en dan is hij dus alweer 4 maanden ouder en zal alles beter gaan begrijpen hopen we.