Ook leuk, maar wel erg retro, is een muurtje maken van die glazen stenen. Dat geeft meer licht richting de ruimte waar geen dakraam is, maar geeft wel privacy. je hebt ze volgens mij ook in leuke kleuren. Geen idee wat ze kosten, of het makkelijk werkt en of ze ook goed isoleren.
Oh ja, als het je eigen slaapkamer wordt dan zou ik ook een muur en deur willen, ik dacht dathet voor de kinderen was
Goed idee trouwens cell, deur onderaan de trap, dat zou hier wel een optie zijn.
Meisje1974 Gaaf die stenen!! Ik heb alleen 2 problemen, ik wil op de ‘voorzolder’ boekenkasten, en tegen die nieuwe muur op de slaapkamer onze grote kast zetten… dat is zonde van zo’n mooi muurtje. 2de probleem is dat het muurtje achteraf (bij verhuizen oid) makkelijk demontabel moet zijn, en die stenen zijn gemetseld.
Oja, dat is altijd balen in huurhuizen. Ons huis is gelukkig zo oud dat de verhuurder niet eens weet wat de oude staat is, dus we kunnen wel wat verbouwen, maar jouw huis zier er nieuwer uit. Overigens kan je soms wel van te voren toestemming vragen iets aan te passen met de afspraak dat het niet terug hoeft te worden gebracht naar de oude staat. Als het echt een bijdrage levert aan het huis en netjes wordt gedaan.
Maar los daarvan, inderdaad zonde met een boekenkast ertegen aan. Dan zou ik ook liever voor iets kiezen wat niet doorzichtig is.
Ons huis is van 2000. Ik kan inderdaad wel toestemming krijgen voor iets wat blijvend is. Maar… ik wil nu op zolder slapen, maar als de kinderen het huis uit zijn, dan niet meer, en dan weet ik niet of ik die muur niet liever kwijt ben.
Je zou ook een hardboard muur kunnen maken. Houten frame en dan wederzijds met hardboardplaten van 244x122 dicht zetten. Dat kan zelfs geniet worden. Isolatie kan er ook tussen. Voordeel is dat je niet gaatjes erg makkelijk dicht kan smeren zo klein en dat je de platen zo direct kan behangen of sausen. de naden zou je dan kunnen afwerken met een klein plintje.
Mijn allereerste zolderkamer, ook in een huurhuis, was zo gemaakt. Ik had er louvredeuren in ipv een gewone deur.
Chantal, het ziet er heel erg uit als ons vorige huis. Als je voor die zoldertrap staat, heb je dan links de badkamer? Dat hekwerk rondom boven hadden wij precies zo en ook het dak zit er aardig hetzelfde uit…
Wij hebben namelijk in precies zo’n ruimte een extra kamer met gipswanden en een deur gemaakt.
Ik heb even op funda gekeken of ze de zolder ook handig gefotografeerd hebben maar nee… Ik moet wel ergens op kok nog een foto hebben staan in het showforum maar dan moet ik even zoeken.
Ga ik gewoon “even” doen…
edit; gezocht en niet gevonden :think: Geen idee of ik dan wel ergens een foto heb, stom zeg…
Lydia, wij hebben de badkamer beneden. Het is een soort levensloop bestedig huis.
Ik typte een heel verhaal, maar ik laat wel even een platte grond zien (die slaapkamer beneden is bij ons eetkamer, speelplek voor de kinderen):
En ons dak, dat is een schanierdak, dus in de nok kijken we tegen die ‘vouwnaad’, heel lelijk.