Ik zit in dubio met wat aan te doen bij welke temperaturen. De temperatuur is in de winter vaak op zijn slappkamer maar 13 graden en zomers ruim 29 graden of warmer. Er slecht geisoleerd huis vandaar.
Gisteren was het 29 graden en heb ik hem met alleen een romper in bed gelegd, maar echt heel warm voelde hij vannacht en vanochtend niet aan.
Wat geven jullie je kleintje aan en bij welke temperaturen.
Weet iemand ook of de combisleeper ook warm genoeg is bij 13 graden? Iemand ervaring hiermee?
Wij hebben het zelfde als jullie.
Zoals met dit weer ligt meneer in een romper in een zomerslaapzak zonder dekentje. Hier voelen dan alleen de armpjes koel aan s’morgens. En verder alles lekker warm.
Voor de winter heb ik dan een pyama met de combi volledig en de mouwen. Afgelopen winter heeft meneer het niet koud gehad. Maar nu hebben we ook niet een hele koude winter gehad. Maar idd een graad of 13 14 op de slaapkamer is dan wel normaal.
Hier gaat het dus prima.
x Coor
Hier hetzelfde. Het kamertje is vreselijk warm. We hebben onze dochter gewoon in een rompertje zonder slaapzak onder een lakentje liggen. Slaapzak is geen optie ivm spreidbroek. Ze voelt heerlijk aan 's ochtends.
In de winter hebben we tot nu toe een shirt met lange mauwen, rompertje en een lakentje met een dekentje. Als ze straks uit de spreidbroek is dan wil ik graag een combisleeper. Lijkt me nl. super handig.
Sem ligt met temperaturen rond de 30 graden in een rompertje met korte mouwtjes in een zomerslaapzakje. En dan geen laken of dekentje over.
Als het iets frisser wordt dan een dunne pyama in zijn zomerslaapzakje.
Verder gebruiken we de combisleeper zomers maar zelden.
Swinters ligt sem in de combisleeper. Met of zonder binnenvoering ligt aan de temperatuur. De mouwtjes gebruik ik zelden.
Ariska, dus jij doet toch bij 30 graden een romper en een zomerslaapzak aan. Ik twijfelde heel erg, want ik ben altijd bang om hem te warm weg te leggen. Een lakentje werkt niet meer, want meneer is een woeler en ligt het liefst op zijn buik met zijn knieen onder zich :roll: Ook spookt hij het bed met gemak door, slaapzak of niet. Staat al met slaapzak aan in zijn bed als hij wakker wordt.
hier gaat bij benauwd weer alleen een rompertje aan.
Heb er wel een lakentje over, maar die trapt ie dan af.
Met dit weer zou ik absoluut geen slaapzak aandoen, juist omdat ze dan de koelte niet op kunnen zoeken.
Hoi ! Momenteel doe ik Sven alleen een romper aan in bed, behalve 's nachts, dan ook een dunne zomerslaapzak. Het koelt toch nog behoorlijk af 's avonds…
Rav ligt op dit moment in een zomerslaapzakje zonder romper.
Ik heb nog wel even getwijfeld. Maar op zijn kamertje was het 26%.
Ik doe hem soms ook een dunne pyama aan met een zomerslaapzakje.
In de winter slaapt Rav in de combisleeper, meestal compleet met binnenzak. Als het dan weet iets warmer wordt haal ik de binnenzak eruit. Tot vorige week sliep hij gewoon in de combisleeper en als het volgende week weer wat kouder wordt ook weer. Zonder binnenzak natuurlijk.
@sanmi wrote:
Hier hetzelfde. Het kamertje is vreselijk warm. We hebben onze dochter gewoon in een rompertje zonder slaapzak onder een lakentje liggen. Slaapzak is geen optie ivm spreidbroek. Ze voelt heerlijk aan 's ochtends.
In de winter hebben we tot nu toe een shirt met lange mauwen, rompertje en een lakentje met een dekentje. Als ze straks uit de spreidbroek is dan wil ik graag een combisleeper. Lijkt me nl. super handig.
Past jullie dochter niet meer in een slaapzak met de spreidbroek dan?? Onze dochter past er namelijk gewoon nog in (met campspreider).
Gisteravond was het weer erg warm en de slaapzak echt te warm, maar toch voelde hij kil aan en werd steeds wakker, zonder te mopperen. Uiteindelijk een pyama broek en shirt aan gedaan, maar vanmorgen wel vroeger wakker dan normaal. Misschien is dat wel een optie, geen romper maar wel een slaapzak.
Hier wel een zomerslaapzak zonder romper… ook omdat Sanae sinds een paar dagen haar luier uitdoet… :mrgreen: maar leg haar ook wel eens in bed met een romper korte mouwen en een kort, dun katoenen broekje…